در آستانه اربعین حسینی و به همت حوزه بسیج دانش‌آموزی

دهمین یادواره شهدای دانش‌آموز فریدونکنار برگزار شد

بصیر، دهمین یادواره شهدای دانش‌آموز فریدونکنار در آستانه اربعین حسینی در مدرسه شاهد الغدیر این شهرستان و با حضور حجت‌الاسلام جلالی امام‌جمعه، سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیر آموزش و پرورش، مجید حسین‌پور رئیس بنیادشهید و فرمانده‌هان حوزه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، معتمدین معین بنیادشهید، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

بصیرت، مهمترین علت محبوبیت شهدا نزد خداوند

امام جمعه فریدونکنار در این یادواره با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای دانش‌آموز، اظهار داشت: شهدا چون بصیرت داشتند، با خداوند معامله کردند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه شهدا با خلوص نیت در عرصه دفاع‌مقدس حاضر شدند، تصریح کرد: بهشت پاداش کسانی است که در راه خداوند از جان و مال خود گذشتند.

وی مهمترین علت محبوبیت شهدا نزد خداوند را بصیرت دانست و اذعان داشت: شهدا با بصیرت خود به میدان آمدند و اسلام آمریکایی را نپذیرفتند.

جلالی خاطرنشان کرد: باید با حمایت از ولایت دین خود را حفظ کنیم و مسئولیت‌مان را به شهدا ادا کنیم.

شهدا پیش‌گام در ترویج اخلاق حسنه

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: شهدا کسانی بودند که در عدالت، صداقت، امانت داری، راز داری، مهرورزی، تواضع و فروتنی زبان‌زد بودند.

سیدعظیم اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: تمامی تلاش شهدا در راه رضای خداوند بود و در ترویج اخلاق حسنه پیش‌گام بودند.

وی افزود: برای هر میز مدیریت در کشور به اندازه شهدای کربلا شهید داده ایم، باید قدر مدیریت خود را برای خدمت‌رسانی بدانیم.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: احیای ستاد امربه معروف در آموزشگاه، آموزش ارزش ها و الگوی اسلامی به دانش‌آموزان، خوب زیستن در جامعه و پاک بودن، رعایت حرمت ها و حفظ حجاب، آموزش مهارت های لازم زندگی و نحوه برخورد با ناهیان منکر از مهمترین وظایف مدیران است.

یادواره شهدا، کوچکترین راه قدردانی از آنها است

مدیر مدرسه شاهد الغدیر فریدونکنار نیز در ادامه با خیر مقدم به همه مسئولان و خانواده معظم شهدا، اظهار داشت: همه ما امروز و در این جلسه حاضر شدیم تا یاد و خاطر شهدایی که برای امنیت و سربلندی کشورمان جان خود را از دست دادند، گرامی بداریم.

ستاره فیض اللهی افزود: برگزاری چنین مراسمی، کوچکترین اقدام در پاسخ به بزرگترین ایثار، رشادت و درس زندگی و بالندگی برای همه ما است.

اعزام ۲۱۳ دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در ۶ ماه نخست سال جاری

سید سجاد حسینی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی فریدونکنار، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار حرف در حاشیه این یادواره در زمینه عملکرد ۶ ماهه نخست این حوزه در سال جاری، اظهار داشت: جذب و سازماندهی ۲۴۵ نفر بسیجی عادی و ۱۱۱ بسیجی فعال، تشکیل و اداره هفتگی ۳۰ حلقه صالحین و آموزش ۵ نفر در طرح یادواره ولایت ویژه دانش‌آموزی برخی از عملکرد این حوزه در سال جاری بوده است.

وی از تشکیل شورای همفکری علوی و فاطمی خبر داد و تصریح کرد: اجرای مرحله نخست و دوم دوره های درس آمادگی دفاع‌مقدس در سطح مدارس و برگزاری مناسبت ها(هفته دفاع مقدس، هفته بسیج دانش‌آموزی و هفته بسیج مستضعفین) بخش دیگری از عملکرد این حوزه است.

حسینی از اعزام ۲۱۳ نفر از دانش آموزان این شهرستان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در قالب راهیان نور خبر داد و اذعان داشت: ۱۱۳ نفر به مناطق عملیاتی غرب و ۱۰۰ دانش‌آموز نیز به جنوب اعزام شدند.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: کمک به سازندگی و محرومیت زدایی اردوهای هجرت ۱۰ روزه به تعداد  ۱۰۰ نفر و کمک به سازندگی و مرمت و بهسازی مدارس در طرح یک‌روزه به تعداد ۱۷۶ نفر و اجرای برنامه ارتقاء سطخ علمی دانش‌آموزان (طرح آیه های تمدن) به تعداد ۱۳۵ نفر از دیگر برنامه های عملیاتی این حوزه بود.

حسینی از برگزاری مراسم یادواره شهدا در سطح مدارس فریدونکنار خبر داد و گفت: برنامه متمرکزی شهدای دانش‌آموز در نمازخانه دبیرستان شاهد الغدیر با سخنرانی امام جمعه فریدونکنار در حال برگزاری است.

گفتنی است در این مراسم جعفر خسروی به بیان خاطراتی از دوران دفاع‌مقدس پرداخت و در پایان از پدران شهید آزادی و تشکری تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا