کرانچار در حلقه‌‌مذهبی‌بازیکنان حضور داشت

بصیر، محمد فرامرزی در خصوص اینکه علی رغبتی اعلام کرده زلاتکو کرانچار به دلیل دائم‌الخمری سرمربی تیم امید نشده و در سابقه‌ استفاده از مشروبات الکلی در تمرینات و رختکن تیم دیده شده است، گفت: پیش از اینکه صحبتی را در این خصوص مطرح کنم باید بگویم ما یک کار مدیریتی و یک برخورد نادرست را می‌خواهیم با حرف‌های‌مان توجیه کنیم.


وی افزود: برخی برای اینکه یک نفر را کنار بزنند مباحثی را مطرح می‌کنند که این حرف‌ها هیچ بویی از اخلاق ندارد. بحث من اکنون حمایت از کرانچار یا فرد دیگری نیست، بلکه صحبت درباره اخلاقی است که رفته رفته از بین می‌رود. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هر تصمیمی که در خصوص کرانچار یا دیگر افراد می‌خواهند بگیرند، مختار هستند اما اگر بخواهیم مسائل سخیفی را به آنها نسبت دهیم، جای تأسف دارد.

سرپرست پیشین تیم سپاهان با بیان اینکه ما مدعی داشتن اخلاق و فرهنگ هستیم و ورزش‌مان را با رویکرد اخلاقی و فرهنگی معرفی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که صحبت از اخلاق است و کمیته‌ نظارت بر مربیان خارجی که رویکردش را فرهنگی اعلام کرده، مطالبی بیان می‌شود که به هیچ‌وجه فرهنگی نیست. همانطور که خودشان اعلام می‌کنند در خصوص نکات فنی مربیان خارجی بحثی ندارند و فقط به مسائل فرهنگی می‌پردازند، انتظار می‌رود صحبت‌ها نیز فرهنگی باشد.

فرامرزی با بیان اینکه افتخار همکاری با باشگاه سپاهان را داشته و در مقطعی هم سرپرست تیمی بوده که کرانچار هدایتش را بر عهده داشته است، در خصوص صحبت‌های رغبتی، گفت: باشگاه سپاهان فقط مدعی داشتن فرهنگ نیست بلکه در سطح کشور و در انجام کارهای فرهنگی پیشرو بوده است. حتی AFC نیز مسائل فرهنگی باشگاه سپاهان را تأیید کرده و به ذهن هیچکس خطور نمی‌کند که چنین مسائلی در تمرینات و رختکن سپاهان به وجود بیاید. صحبت‌هایی که درباره کرانچار مطرح شده، پیش از اینکه توهین به کرانچار باشد، توهین به باشگاه سپاهان است.

وی با تأکید بر اینکه به جز آرامش و احترام هیچ چیز دیگری در رختکن سپاهان وجود نداشته است، گفت: نمی‌توانم اسمی ببرم اما بازیکنانی بودند که حتی بین دو نیمه و در رختکن نماز اول وقت می‌خواندند و دعا می‌کردند. شاید این مسائل با حضور یک مربی خارجی بسیار نادر باشد اما حتی کرانچار در حلقه‌هایی که بازیکنان می‌زدند و یا زهرا (س) و یا حسین (ع) می‌گفتند، شرکت می‌کرد و به عقاید بازیکنان احترام می‌گذاشت. حالا چگونه چنین مسائلی را (مصرف مشروبات الکلی در رختکن و تمرین) به مربی با اخلاقی چون کرانچار منتسب می‌کنند؟

«مردی نبود فتاده را پای زدن» سرپرست پیشین تیم فوتبال سپاهان با بیان این جمله یادآور شد: در کشور ما و در ورزش پهلوانی ما این شعر همیشه خوانده می‌شود اما سؤال این است که درست یا غلط چرا کسی که در اینجا حضور نداشته را محاکمه کرده‌ایم و به او اتهاماتی زده‌ایم؟ اگر قرار بود چنین صحبت‌هایی در خصوص کرانچار مطرح شود باید او اینجا حضور داشت و از خودش دفاع می‌کرد.

فرامرزی تأکید کرد: بازهم می‌گویم که قصد حمایت از کرانچار و شخص دیگری را ندارم، بلکه معتقدم نباید اخلاق را زیر پا گذاشت. در این بین هم باشگاه سپاهان مظلوم واقع شد که با ۶۰ سال سابقه باشگاه‌داری و ۱۰ سال فعالیت برجسته فرهنگی چنین تهمت‌های ناروایی را دید.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا