سیاسی کلاهبرداری کرده است؟

بصیر، نمایندگان شرکت بهنام پیشروی کیش که گویا اصلی‌ترین شاکی سیاسی محسوب می‌شود، مدعی شده‌اند که مدیرعامل پرسپولیس به دلیل قراردادی که آن را «کاغذپاره» خوانده بود، بازداشت شده و بازداشت وی هم یکی دو ماه به طول می‌انجامد!

داستان از کجا شروع شد؟

قهرمان شجاعی، وکیل این شرکت در مورد مسائل به وجود آمده پیرامون فسخ قرارداد که منجر به بازداشت سیاسی شد، می‌گوید: «مشکل از آنجا آغاز شد که باشگاه بعد از قرارداد با موکل من همزمان به‌صورت موازی با چند شرکت دیگر از جمله شرکت sis و شرکت جنسیس نیز قرارداد بست. این کار مثل این است که ماشین یا آپارتمانی به چند نفر فروخته شود. ما به محض فهمیدن این موضوع، نامه‌ای سه صفحه‌ای برای سیاسی نوشتیم تا درباره اتفاقات رخ‌داده تعیین تکلیف کنیم. حتی رونوشتی از این نامه را به امیر خادم و وزارت ورزش فرستادیم ولی این‌گونه به نظر می‌رسید که اراده‌ای برای ارائه پاسخ در نزد آقایان وجود نداشت.»

پاسخ به یک ابهام قدیمی

شجاعی در خصوص این سوال که گفته می‌شود شرکت بهنام پیشروی کیش قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس وجود خارجی نداشته و بعد از بستن قرارداد به ثبت رسیده است، می‌گوید: «اینکه این موضوع مطرح شده، اهمیت چندانی ندارد و مشکلی را حل نمی‌کند، چرا که وزارت ورزش و نماینده آن و حتی باشگاه پرسپولیس باید قبل از عقد این قرارداد شایستگی این شرکت را احراز می‌کردند که این اتفاق نیفتاد و آنها در این مورد اهمال کرده‌اند.»

او در توضیح حرفش، مثالی را هم مطرح می‌کند: «چطور وقتی که شخصی می‌خواهد آپارتمانی که هنوز ساخته نشده را پیش‌خرید کند بابت این موضوع پول پرداخت می‌کند؟ در این شرایط لابد خریدار هم باید بپرسد من بابت چه چیزی باید در این مرحله پول پرداخت کنم؟»

۱۰ میلیارد ضرر کرده‌ایم

شجاعی با تاکید بر اینکه از بازپرسی و روند کلی رسیدگی به تخلف سیاسی چیزی نمی‌داند، می‌گوید: «قطعا تا زمان روشن شدن موضوع و تکمیل تحقیقات، ایشان در بازداشت به سر می‌برد. طبق شرایط صدور بازداشت موقت، قانون می‌گوید آن شخص باید حدود یک ماه در بازداشت باشد.»

وکیل بهنام پیشرو در خصوص تخمین ضرر و زیان این شرکت از ناحیه باشگاه پرسپولیس نیز گفت: «طبق قراردادمان قرار بود ما چیزی حدود ۳۰ میلیارد تومان به این باشگاه تزریق کنیم اما با توجه به شرایط پیش‌آمده، چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان ضررو زیان ما از بابت فسخ این قرارداد می‌شود که در صورت احراز این موضوع از طرف دادگاه، ما این رقم را از این باشگاه درخواست خواهیم کرد.»

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا