یادداشت ویژه سردبیر

چگونگی نحوه برخورد سران قوا با مفسده های اقتصادی

بصیر، در حالیکه سران قوا در همایشی عزم خود را برای مقابله با فساد اقتصادی در کشور جزم کرده‌اند، پیام مقام معظم رهبری حسن الختامی بر این نشست بود.

رهبری در پیام خود با اشاره به اینکه (نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟
با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید) در واقع خواستار بررسی قاطع و بدون کوچکترین تساهل از سوی این سه قوه شد تا مردم کشور نتیجه اقدام های آنان را به وضوح شاهد باشند.

اما به عقیده نگارنده آنچه را که در دستیابی به خواسته های مقام معظم رهبری از سوی سران قوا باید رعایت شود در ذیل به آن اشاره می کنیم:

۱٫سران سه قوه باید بدانند قانون برای همه یکسان است و هیچ کس نمی تواند فراتر از قانون رفتار کند، قطعا جامعه ای می تواند در برابر فساد بایستد که قدرت لازم برای برخورد با مفسدین را داشته باشد و آن نیز در سایه اعمال قانون به وجود می آید، مسلما سران قوا باید اهتمام ویژه خود را در برخورد با این افراد به کار بندند و هیچ فردی (مسئول و غیرمسئول) را از قلم نیاندازند.

۲٫دولت، مجلس و قوه قضائیه در تعامل با یکدیگر به بررسی و تصحیح قانون ناکارآمد برخورد با مفسدین بپردازد، همچنین باید نظارت در بررسی های خود در این زمینه را دقیق تر، موشکافانه‌تر و با جزئیات بیشتر بپردازد.

۳٫سران هر سه قوه باید در عمل، برخورد با فساد را پیگیری کنند و مختص به شعار نباشند، برگزاری همایش ها، سمینارها، جلسات و کارگروه ها در جای خود خوب است اما نباید این امر منجر به هزینه در زمان، پول و … شود و بازدهی نیز نداشته باشند.

۴٫هر سه قوه باید از بازی های جناحی تبری جویند، نباید در برخورد با مفسده های اقتصادی توصیه های سیاسی را مدنظر قرار دهند و در واقع به اصل شعار روی بیاورند، بازی های سیاسی را کنار بگذارند، روسای قوا باید از سیاست زدگی دور شوند و با اعمال سیاست واقعی با برخورد قاطع در برابر این افراد، به دنبال خدمت به مردم باشند.

۵٫لازم است سران سه قوه با به کارگیری فرموده های رهبری در بحث های اقتصاد مقاومتی، در عمل در مقابل بسیاری از هزینه های بی رویه، پاداش های گزاف، عدم استفاده صحیح از نیروی انسانی، زیرمیزی های کلان، پرداخت های حقوق و مزایای نجومی، سفرهای غیرضروری و تفریحی و اعطای وام های بی رویه بدون حساب و کتاب بایستند و با آنها برخورد قاطعی به عمل آورند.

۶٫نکته بسیار مهمی که روسای قوا باید به آن رعایت کنند، صداقت در گفتار و عمل است. در واقع روسای دولت، مجلس و قوه قضائیه نباید وعده های دروغ و پوچ به مردم بدهند، این افراد در بررسی و برخورد با این افراد نباید مظلوم نمائی و سیاه نمائی کنند، خبرهای دروغ و کذب به مردم ندهند زمینه بی اعتمادی مردم را به حکومت و نظام رقم نزنند.

در نتیجه باید چنین گفت که این نکات تنها بخشی از خواسته های میلیون ها نفر از مردم این سرزمین است، مردم این سرزمین هم پیرو فرموده های ولی خود، منتظر عینی شدن برگزاری این همایش ها هستند و غیر از این نیز خواسته ای ندارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا