نارضایتی و گله مندی رهبرانقلاب از شیوه و روند مبارزه با مفاسد اقتصادی

بصیر، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند.

متن مرقومه رهبر معظم انقلاب توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد.

رهبر معظم انقلاب طی مرقومه این سوال را مطرح کردند که چرا اقدام قاطع و اساسی در امر مبارزه با فساد انجام نمی‌گیرد؟

گفت و گوی زیر در پی صدور و فرائت مرقومه مذبور با یکی از اساتید دانشگاه آزاد کرج “دکتر علی قربانی” انجام شده است.

معنی ارسال چنین مرقومه ای به سران قوا چیست؟

اصل موضوع اجلاس پیرامون فرمایشات رهبری را مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کردند پیامی که از فرمایشات مقام معظم رهبری می توان گرفت علی رغم اینکه ۱۳ سال از زمان ابلاغ ۸ ماده ای که از طرف مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد می گذرد این انجام نشده یعنی نتایج قابل قبولی که در راستای مبارزه با فساد اقتصادی باید انجام می گرفت انجام نگرفته است چرا که اگر این انجام می شد ما در طول این ۱۳ سال نباید شاهد رشد فساد در دستگاه های اداری بودیم صرف اینکه فاسدین به فساد اقتصادی باید حداقل به آن مجازاتی که در قانون برای آنها پیش بینی شده است متوجه مجازات خودشون می شدند لذا کار خاصی در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه انجام نشده است به نظر می آید برگزاری چنین همایش هایی ، سمینارها و جلساتی در راستای پرداختن سطحی به موضوع مبارزه با فساد است در صورتی که مبارزه با مفاسد اقتصادی یک برنامه مدون و منسجم ، اراده هم اداری و هم اعتقادی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باید وجود داشته باشد . 

ما امروز در افکار عمومی شاهد عدم انجام مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم شاهد رشد رشوه و فساد اداری در سازمانها و ادارات دولتی هستیم و منظور از دولت به معنای خاص کلمه آن نیست. 
عموم یعنی هم در سطح قوه مجریه و هم در سایر سران قوا شاهد این موضوع هستیم لذا مقام معظم رهبری راضی از روند فعلی در راستای مفاسد اقتصادی نیستند .
 شرایط هم کاملا گویای این مطلب است وقتی رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی در مبارزه با مفاسد اقتصادی چنین مباحثی را طرح می کند پیام این در چند بند قابل بررسی است اگر اراده ای وجود دارد باید گزارشی از روند مبارزه طرح شود، اگر موانعی برای مبارزه وجود دارد ایشون باید خیلی سریع از طریق مجرای قانون این موضوع را پیگیری کند و به اطلاع عموم و به اطلاع مقام معظم رهبری برساند ، اگر ناهماهنگی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد این خودش باید به این موضوعات بپردازد لذا علنی کردن این موضوع در یک اجلاس که رسانه های دیگر به نوعی بهره برداری سویی انجام می دهند در داخل سیاه نمایی انجام می شود و به یک نوعی ناامیدی در جامعه دمیده شود اینها زیبنده شیرین مقابله با فساد اقتصادی که پیوند با فساد اداری دارد نیست.

چرا این همه تعلل در مبارزه با موضوع مفاسد اقتصادی وجود دارد ؟

تعلل را باید دید که قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد یا اراده لازم وجود ندارد . خلاء های رشد فساد کجاست ؟یا آیا اینها شناسایی نشده است؟آیا ما زمینه های جرم و فساد را در کشور شناسایی کردیم؟امروز در کنار مبارزه با مجرم باید با زمینه های جرم مبارزه شود .

پیام رهبر به سران قوا خیلی سنگین است یعنی موضوع مفاسد اقتصادی خیلی جریحه دار شده که رهبر این پیام را ابلاغ کردند ؟

این پیام گله مندی و نارضایتی مقام معظم رهبری از شیوه و روند مبارزه با مفاسد اقتصادی بود .

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا