دومین سالگرد رحلت آیت‌الله مجتبی تهرانی

بصیر، ایام ماه صفر و اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای مردم تهران یادآور رجعت فقیه عالیقدر و مجتهد اخلاق آیت‌الله العظمی مجتبی تهرانی است. ۲ سال از شور حضور مردم شهر در تشییع به یاد ماندنی این عالم ربانی می‌گذرد. شکوهی که در وداع با حاج‌آقا مجتبی(ره) در اذهان دوستداران ایشان به خاطر مانده یادآور کلام دلنشینش بود که می‌گفت: «اگر کسی چشم به دنیا نداشته باشد دل‌های مردم به او جذب می‌شود».

گرچه امروز ندای «یا ایها العزیز»ش همواره از گوش جان در مسجد بازار شنیده می‌شود اما فقدانش برای رهجویان معارف الهی روز به روز بیشتر رخ می‌نمایاند. به‌تعبیر مقام معظم رهبری رحلت ایشان ضایعه‌ای برای حوزه علمیه، روحانیت و جامعه مذهبی تهران است و برای همیشه پدیدار گردید.

در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دومین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی از طرف بیت معظم‌له صبح امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه در مسجد جامع بازار تهران با حضور شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این مراسم شخصیت‌هایی چون علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، آیت‌الله استادی، حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، انواری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و تعدادی از شخصیت‌های کشوری، لشکری، علما، روحانیون، اقشار مختلف مردم و ارادتمندان و دوستداران آن عالم ربانی و فقیه اخلاقی حضور داشتند.

همچنین مراسم مشابهی ویژه خواهران نیز امروز در دفتر معظم‌‌له در خیابان بهارستان برپا شده است.

سخنران مراسم دومین سالگرد رحلت آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، آیت‌الله استادی است.

 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا