وقتی پیاده روی اربعین خاری در چشم وطن‌فروشان می‌شود/ توهین اکبر گنجی معروف به «اکبر پونز» به راهپیمایان اربعین حسینی: راهپیمایان اربعین حکومتی‌اند

بصیر، بیش از یک هفته است که پیاده‌روی ها به سمت کربلای معلی توسط شیعیان آغاز شده و تنها یک روز به اربعین امام حسین (ع) باقی مانده است.

همزمان با راهپیمایی میلیونی شیعیان به سمت کربلای معلی و مرقد مطهر امام حسین (ع) که از هفته های گذشته شروع شده است، هم اکنون شعاع چند ده کیلومتری حرم اباعبدالله، مملو از عاشقان ثارالله است که همچنان بر این تعداد افزوده می شود.

این راهپیمایی و تجمع در کل جهان بی نظیر است، راهپیمای میلیونی که رسانه های آمریکایی و صهیونیستی غرب، نمی خواهند چشمانشان را به روی آن باز کنند و حاضر به انعکاس حتی یک خط خبری درباره بزرگترین راهپیمایی جهان نیستند و همچنان به سانسور شعار “لبیک یا حسین (ع)” و “هیهات منه‌الذلة” شیعیان می پردازند.

آنچه که مسلم است در سال جاری با وجود حضور داعش در مناطقی از عراق، تصور غلطی که برای رسانه‌های بیگانه به وجود آمده بود، حضور کمرنگ شیعیان در این مراسم بود که حرکت جهادی شیعیان باعث شد تا این رسانه‌ها حضور میلیونی شیعیان را مخابره نکنند.

عظمت این حرکت به قدری زیاد بود که رسانه های بیگانه در نهایت دیدند که امکان سکوت در مقابل آن وجود ندارد و تخریب های خود را در خصوص این حرکت عظیم آغاز کرده اند.

در این میان خبرگزاری آر. اف. آی نوشت: شهر الانبار که بخشی از آن هنوز در اختیار داعش است با ورودی های شهر کربلا که مقصد اصلی زائران شیعه است، حدود ۴٠ کیلومتر فاصله دارد.

این سایت در ادامه ضمن تلاشی هوشمندانه در راستای کاهش میزان حضور شیعیان در عراق نوشته است که هیچ منبع رسمی برای اطلاع از آمار دقیق زائران شیعه که از کشورهای مختلف جهان برای گرامیداشت اربعین حسینی به عراق وارد شدند، وجود ندارد اما برخی منابع حضور بیش از ١٦ میلیون شیعه، همزمان با روز اربعین را گزارش می دهند.

هنوز معلوم نیست تا چه اندازه این آمار با واقعیت مطابقت دارد اما برخی تحلیلگران آن را تلاش در جهت نشان دادن اتحاد بزرگ شیعیان در برابر نیروی شبه نظامیان داعش ارزیابی می کنند.

با این حال معاون سازمان حج و زیارت در گفتگویی با دانا اظهار داشت که تا روز چهارشنبه تعداد زائران ایرانی که از مرز ایران وارد عراق شده اند از یک میلیون گذشته است و این تعداد قطعا تا کنون بسیار افزایش پیدا کرده است.

 در این میان با توجه به نبود امکانات عده ای دیگر از زائران نتوانستند خود را به سیل عظیم راهپیمایان اربعین در کربلا برسانند.

در این میان اکبر گنجی،‌یکی از اصلاح‌طلبان فراری و لندن نشین در یادداشتی در رادیو فردا ضمن توهین به امام خمینی در خصوص تشکیل ارتش بیست میلیونی ادعا کرده است که تا حدی که من می فهمم، جاده ۸۰ کیلومتری نجف/کربلا گنجایش ۲۰ میلیون نفر را ندارد. شهر کوچک کربلا هم گنجایش حضور ۱۶ یا ۲۰ میلیون زائر میهمان، علاوه بر ساکنانش، را ندارد. تا حدی که من می‌فهمم، ارتش آمریکا، یا حتی ارتش شوروی سابق، هم توانایی اسکان و پذیرایی ۲۰ میلیون نفر در عرض چند روز را نداشته و ندارد.

وی همچنین افزوده است: به گزارش سازمان ملل، که معمولاً با احتیاط، کمترین آمارها را ارائه می‌کند، در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۴، در عراق ۱۲ هزار تن کشته، ۲۲ هزار تن زخمی و صدها هزار تن آواره شده‌اند. عراق همچنان گرفتار داعش/القاعده است و چشم‌انداز روشنی برای رهایی از شر این گروه تروریست وجود ندارد؛ در این شرایط ، شیعیان معجزه کرده و ۲۰ میلیون زائر را گرد آورده و همه احتیاجات آنان را تأمین می‌کنند. 

این فراری لندن نشین گفته است فرض کنیم طرح روشن و دقیقی به نام «اقتصاد مقاومتی» وجود دارد که قادر به مقابله با بزرگترین تحریم‌های طول تاریخ است. «صرفه‌جویی شدید» باید یکی از ارکان این طرح باشد. یعنی برای هزینه کردن یک سنت هم باید دقت کرد و طرح داشت.

گنجی در نهایت با یک حساب چند رقمی و بدون توجه به اداب زندگی مردم در نهایت به رقم های بالای چند صد میلیاردی اشاره کرده است که صرف راهپیمایی مردم در اربعین شده است می رسد و در نهایت با این ارقام به نتیجه می رسد که این موارد خلاف اقتصاد مقاومتی در ایران است.

توهین‌ها و تمسخرهای این افراد از سال ۸۸ و توهین های عوامل و دوستان گنجی در کشور در عاشورای حسینی شروع شده و اکنون وی پرده از تفکرات اصلی خود برداشته است.

این اصلاح طلب فراری که سال‌ها خارج از کشور زندگی کرده است، فراموش کرده که شیعیان برای امام حسین حاضر هستند از جان و مال خود بگذرند و همه این هزینه‌ها توسط نذورات مردمی از همه جای دنیا جمع‌آوری و تهیه شده است.

توجه به اینکه در حال حاضر هیچ نقطه‌ شیعه نشینی در عراق در دست داعش نبوده و شیعیان از روز اول ورود داعشیان به عراق جلوی آنها ایستاده و مبارزه کردند، نشان می‌دهد که شیعیان با اقتدا به امام حسین(ع) نه تنها از تکفیری‌ها نمی هراسند؛ بلکه تنها منتظر فتوای مراجع خویش هستند تا داعش و سرکردگان آنها را از روی زمین نابود کنند.

گنجی با زیر سوال بردن این حرکت عظیم مردم از ترس درونی خود پرده برداشته است؛ وی شیعیان را مانند خود پنداشته است که به خاطر اندک مال دنیا و فرار از واکنش مردم نسبت به اقدامات وی، از کشور خود فرار کرد و به جیره‌خواری مستکبران رو آورده است.

گنجی در حالی این حضور گسترده را سفارشی و فرمایشی می‌داند که پیش از این نیز راهپیمایی ۹ دی را یک راهپیمایی حکومتی می‌دانست و چشم خود را بر روی حضور میلیونی مردم بسته بود.

باید به این افراد خاطرنشان شد که اتفاقا اگر حکومتی بتواند بیست میلیون نفر را در یک روز یک جا جمع کند و از آنها پذیرایی کند این نشان از قدرت آن حکومت دارد و همه جهان باید از چنین اتحادی درس گرفته و مستکبران از این اتحاد به وحشت بیفتند.

آیا افرادی که از دین روی برگردانده اند و نان مستکبران را می‌خورند، توانایی درک شور و حماسه حسینی را دارند که قلم در دست گرفته و از حضور میلیونی مردم در یک روز انتقاد می کنند؟

کسی که روزگاری به پیشانی دختران پونز فرو می کرد و با اسم دین و مذهب بر روی دختران اسید می ریخت، امروز حضور میلیونی مردم در اربعین را غیر عادی و غیر منطقی می داند.

قطعاً اگرامکانات بیشتری در کربلا و مسیرهای منتهی به آن وجود داشت تعداد بیشتری از زائران می توانستند در این حماسه حضور پیدا کنند.

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا