بسته ویژه خبری بصیر

مطالبات رهبری از دانشجویان/ برخی از فرصت‌طلبان از روز ۱۶ آذر استفاده ابزاری کردند/ فریدونکنار، میزبان رقابت های کاراته المپیاد کارگری کشور/ مراسم حلیم‌پزان همایش تجمع شیعیان است/ فساد اقتصادی نتیجه فساد فرهنگی و سیاسی است

بصیر، فریدونکنار در هفته ای که گذشت، بسته ویژه خبری از این شهرستان است که بصیر تقدیم می کند.

مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان چه بود؟

کریم طالبی فعال فرهنگی و دانشجوی ارشد مدیریت دولتی در ادداشتی به مناسبت فراررسیدن ۱۶ آذر سالروز شهادت سه دانشجوی ایران اسلامی به دست مزدوران شاه، با تنظیم یادداشتی چند نکته از مطالبات رهبری را به تحریر درآورد.

در این یادداشت آمده است: ایشان از دانشجویان می خواهند که درباره کوچکترین پدیده ساسی کشور و دنیا حساس باشند و تحلیلی های خود را ارائه دهند و در این راستا از مسئولانی که می خواهند فضای دانشگاه از سیاست تهی باشد انتقاداتی می کند. ایشان در این زمینه می فرمایند: بنده دلم مى‏خواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛چه دختر، چه پسر و حتّى دانش‏آموزان مدارس روى این ریزترین پدیده‏هاى سیاسى دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. گیرم که تحلیلى هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد! خدا لعنت کند آن دست‏هایى را که تلاش کرده‏اند و مى‏کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسى کنند.

 دانشجوی شهیدی که ۴۰ شهید تربیت کرد

شهید علی اصغر ربیع نتاج متولد سال ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۳ سال بیشتر نداشت، یکی از دانشجویان نخبه رشته الهیات دانشگاه تهران بود که سرآمد دیگر دانشجویان بوده است، این شهید بزرگوار که سرشار از هوش و زکاوت بود، بدون حضور در دانشگاه به جهت حضور مستمر در دفاع مقدس، با نمره های بسیار خوب درس ها را پاس می کرد که به گفته یکی از اساتید (سید من تعجب می کنم دانشجویانی که بر درس من حاضر هستند پایان ترم مشروط می شوند اما شما با نمره های عالی درس را پاس می کنید.(

هم‌خوانی خوانندگان زن و مرد و ترانه‌خوانی دانشجویان دختر در فریدونکنار

هم‌خوانی خوانندگان زن و مرد و ترانه‌خوانی دانشجویان دختر که بسیار جای تأسف و تعجب داشت و تأمل‌برانگیزتر اینکه همه این اعمال و رفتار ناشایست در حضور سخنران و مسئولان دانشگاه صورت پذیرفت!

برگزاری امتحان تفسیر نورالهدی در فریدونکنار

هفتمین امتحان دوره تفسیر نورالهدی در فریدونکنار روز جمعه ۱۴ آذر ماه به همت اداره تبلیغات اسلامی در مؤسسه قرآنی مکتب النرجس و با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

هر که دارد هوس کرببلا بسم‌الله

دوباره فریدونکنار حال و هوای جبهه گرفت، رزمندگان فریدونکناری به همراه خانواده های‌شان امروز در حرکتی نمادین قبل از اعزام شدن به کربلای معلی همچون دوران جنگ، گرد هم جمع شدند و پس از برگزاری مراسمی باشکوه، فریدونکنار را به مقصد زیارت امام حسین‌(ع) ترک کردند.

دانشجویان نخبه موسسه آموزش عالی پردیسان تجلیل شدند

 صبح امروز مراسم نگوداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو با حضور اساتید و دانشجویان موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار در سالن آمفی‌تئاتر شهید حاج حسین بصیر این شهرستان برگزار شد، در این مراسم که با سخنرانی سردار نانواکناری از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس برگزار شد در پایان از نخبگان علمی و ورزشی این موسسه تجلیل به عمل آمد.

برخی از فرصت‌طلبان از روز ۱۶ آذر استفاده ابزاری کردند

 رضا آقاپور معاون دانشجویی فرهنگی موسسه آموزش عالی پردیسان گفت: با توجه به اینکه برخی از فرصت‌طلبان از روز ۱۶ آذر استفاده ابزاری کردند و در مقابل با نظام ایستادند اگر دانشگاه ها این روز را گرامی بدارند و برنامه های سیاسی فرهنگی را برگزار کنند، می توانند این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

سرانه مصرف ماهی در فریدونکنار بسیار پائین است

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با بیان اینکه ماهی برند فریدونکنار است، گفت: سرانه مصرف ماهی در فریدونکنار بسیار پائین است.

حجت‌الله عصمتی در کلاس آموزشی طبخ آبزیان در دانشگاه پردیسان فریدونکنار، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند که در زمینه آشپزی توانمندی های زیادی دارند.

وی با بیان اینکه ماهی و گوشت سفید غذایی سالم است، اذعان داشت: با توجه به شیوع بیماری های قلبی و عروقی که مهمترین عامل آن چربی است، سفارش پزشکان به مصرف گوشت های پروتئینی به ویژه ماهی برای تضمین سلامتی افزایش یافت.

فریدونکنار میزبان رقابت های کاراته المپیاد کارگری کشور

 مرحله نهایی رقابت های المپیاد کارگران کشور در روزهای ۶ و ۷ اسفند ماه سال جاری در مازندران برگزار می شود که میزبانی ۹۰ کاراته کای کارگران کشور در قالب ۴ تیم به شهرستان فریدونکنار واگذار شده است.

بعضی از مسئولان رده بالای کشور مرعوب سیاست های غرب شده اند

یونس محسن‌پور فرمانده ۸ سال دفاع‌مقدس، در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز با ابراز تاسف از حرمت‌شکنی تعدادی از دانشجویان و دولت‌مردان نسبت به امام راحل(ره) در روز دانشجو، اظهار داشت: امام یک حقیقت همیشه زنده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادپذیر نبودن رئیس‌جمهور و توهین به تعدادی از دانشجویان با الفاظی چون «تازه به دوران رسیده»، اذعان داشت: زمانی که بچه ها در جنگ بودند و ما هر روز تعداد زیادی شهید می دادیم، این افراد در آن سوی جهان مشغول به کارهای خود بودند و خبری از نظام و انقلاب نداشتند.

این فرمانده دفاع‌مقدس ریشه سخنان رئیس‌جمهور را تفکر غربی دانست و گفت: بعضی از مسئولان ما مرعوب سیاست‌های غرب شده اند.

دهمین یادواره شهدای دانش‌آموز فریدونکنار برگزار شد

دهمین یادواره شهدای دانش‌آموز فریدونکنار در آستانه اربعین حسینی در مدرسه شاهد الغدیر این شهرستان و با حضور حجت‌الاسلام جلالی امام‌جمعه، سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیر آموزش و پرورش، مجید حسین‌پور رئیس بنیادشهید و فرمانده‌هان حوزه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، معتمدین معین بنیادشهید، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

۵ نکته در عدم کنترل فساد اقتصادی کشور

کریم طالبی/ یکی دیگر از عوامل مهار نشدن فساد اقتصادی، مشکلات ساختاری و تشکیلاتی مبارزه با فساد اقتصادی است که متاسفانه منجر به کاهش بهره‌وری و افزایش بودجه‌های عمومی می شودشواهد موجود حاکی از آن است ۱۴ دستگاه در درون ساختار اداری حکومت وظیفه مستقیم و غیرمستقیم نظارت در مقابله با فساد اقتصادی دارند اما در عمل بازخورد چندانی نداشته اند.

۹۸ فریدونکناری کارت موقت مداحی دریافت کردند

در حالیکه بیش از ۱۴۰ مداح در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، ۹۸ مداح فریدونکناری کارت موقت مداحی دریافت کردند.

به گزارش بصیر، از بین ۹۸ مداحی که دارای کارت موقت مداحی هستند، ۱۳ مداح و شائر آئینی در انتخابات کانون مداحان شرکت کردند که در ۱۲ دی ماه سال جاری در نمازخانه آوزش و پرورش افراد منتخب معرفی می شوند.

مطالبه جدی دانشجویان از مسئولان در مبارزه با مفسده های اقتصادی

در حالیکه در روز دوشنبه هفته جاری همایش برخورد با مفسدان اقتصادی در دستور کار سران سه قوه قرار گرفت، بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی به اظهار نظر در این مورد پرداختند.

در این زمینه خبرنگار بصیرنیوز فریدونکنار با تعدادی از دانشجویان رشته علوم سیاسی به گفت‌و‌گو نشست.

یکی دیگر از دانشجویان علوم سیاسی که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه اظهار داشت: جریانی در این نظام در کنار دولت رشد یافته که باج خور و زالو صفت است.

وی تصریح کرد: این مفسده اقتصادی به دلیل عدم نظارت صورت می پذیرد، در نظام بانکی که هر روز حساب کاری را قبل از پایان ساعت اداری بیلان می گیرند چگونه این فساد رخ می دهد، قطعا چراغ سبز عده ای در پشت آن قرار دارد.

هنرنمائی ۴۰ دانش‌آموز به مناسبت اربعین حسینی

نخستین سوگواره نقاشی اربعین با نقاشی ۴۰ دانش‌آموز بر روی ۴۰ بوم نقاشی در مدرسه ابتدایی تربیت فریدونکنار برگزار شد.

گروه سنی شرکت‌کنندگان این سوگواره نقاشی، دانش‌آموزان پسر هفت تا ۱۲ سال بودند.

یادواره ۳۰ شهید منطقه ولیعصر(عج) فریدونکنار برگزار شد

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، یادواره سرداران و ۳۰شهید منطقه ولیعصر(عج) فریدونکنار در مسجد صاحب‌الزمان این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال پرشور بسیجیان و خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان همراه شد، حجت الاسلام سرلک به تشریح مشخصات و ویژگی شهدا پرداخت.

حجت الاسلام سرلک در این مراسم با بیان اینکه برای به دست آوردن هرچیز باید هزینه آن را بپردازیم، اظهار داشت: ما با برگزاری این یادواره، در پناه شهدا زنده می شویم و باید تمام توان و امکانات مان را در این مسیر هزینه کنیم.

مراسم حلیم‌پزان، همایش تجمع شیعیان است

مردم عزادار فریدونکناری در شب اربعین امام حسین(ع) و یاران باوفایش بنا بر اعتقادات دیرین خود مراسم حلیم‌پزان برگزار کردند.

در حاشیه مراسم حلیم ‌پزان در خیابان ولیعصر(عج) فریدونکنار با علی یوسف‌نژاد معروف به «حاج علی» که برای پنجمین سال متوالی است این مراسم را برپا کرده است، به گفت‌گو نشستیم.

این مراسمی که چندین سال است در بسیاری از شهرستان های کشور برگزار می شود چیزی جز شور حسینی نیست، در واقع این مراسم، همایش تجمع شیعیان را نشان می دهد و خداوند را شاکرم که مسبب این تجمع شورآفرین شده ام.

فساد اقتصادی نتیجه فساد فرهنگی و سیاسی است

به بهانه مرقومه مقام معظم رهبری به همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اقتصادی که از سوی سران سه قوه برگزار شد و سخنان ایشان اتمام حجتی بر دولت، مجلس و قوه قضائیه بود، با مهدی آباد، کارشناس مسائل اقتصادی به گفت‌و‌گو نشستیم که تقدیم به شما مخاطبان می شود.

به نظر می رسد وجود افراد ناسالم در هر زمان، هر گروه و حکومتی نتیجه‌ای جز فساد در پی نخواهد داشت، فساد اقتصادی نتیجه و فرزند فساد فرهنگی و سیاسی است، گروه‌ها به ۲جهت عمده سعی در ایجاد رانت و کسب درآمدهای نامشروع و خلاف قانون دارند، دلیل نخست آن طمع و انگیزه‌های شخصی و اقتتصادی است به شیوه‌ای که آنها سعی در پرکردن جیب‌شان دارند و به چیزی جز پول فکر نمی کنند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا