فداکاری پلیس عراقی مانع کشتار ده‌ها عزادار شد

بصیر، سپهبد ‘ جمیل الشمری’ رییس اداره پلیس استان دیاله عراق گفت: امروز یک تروریست انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود، قصد داشت با ورود به حسینیه مقدادیه واقع در ۳۵کیلومتری شمال شرق بعقوبه، خود را در میان عزاداران حسینی منفجر کند، اما ‘ نهاد الزبیدی ‘ پلیس فداکار با شجاعت مانع ورود تروریست به حسینیه شد.

در همین حال این تروریست خود را منفجر کرد که بر اثر آن این پلیس فداکار نیز به شهادت رسید.

الشمری تاکید کرد، فداکاری این نیروی پلیس نشان دهنده حس وطن دوستی و فداکاری در راه انجام وظایف وی بود و او با ایثار خون خود، جان ده ها نفر را نجات داد.

چند روز پیش نیز ‘ایوب خلف ‘پلیس ۳۴ ساله مسئول حمایت از کاروان زائران حسینی(ع) که از دیالی عازم کربلا بود، به منظور کاهش تلفات زائران، عامل انتحاری را قبل از انفجار در آغوش گرفت و هر دو منفجر شدند.

منابع عراقی اعلام کرده اند، طی سال های گذشته شمار زیادی از نیروهای نظامی و پلیس با جلوگیری از حملات انتحاری و تروریستی به مساجد و حسینیه ها به شهادت رسیده اند.

تروریست های انتحاری در آستانه اربعین حسینی، حملات انتحاری را افزایش داده، اما این مسئله باعث سست شدن عزم زائران برای سفر به کربلا نشده است.

عزیمت میلیونی زائران حسینی به کربلای معلا موجب خشم شدید تروریست ها شده و این نشان می دهد بر خلاف تبلیغات آن ها، مردم توجهی به تهدیدهای آن ها ندارند.

وزیر دفاع عراق روز پنجشنبه از ورود بیش از ۱۶ میلیون زائر به استان کربلا خبر داد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا