مسئولان جلوی موقوفه خواری را بگیرند

بصیر، همزمان با نزدیک شدن به هفته وقف، حجت الاسلام رسول علیخانی در گفتگویی با خبرنگار سفیر هراز از نقش وقف در حل مشکلات اقتصادی کشور گفت و افزود: وقف می تواند نقش بسزایی در فقر زدایی جامعه داشته باشد منظور ما از فقر، فقط فقر مالی نیست بلکه شامل انواع آن، اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. 

 
وی ادامه داد: اگر واقفین و عزیزانی که می خواهند وقف کنند به تمام جوانب وقف آشنایی و تسلط داشته باشند آن وقت است که وقف تاثیر همه جانبه و مستمر را در جامعه ایفا می کند. 
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل به اهمیت فرهنگ وقف در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: وقف جهت ایجاد اشتغال مهم تر از وقف جهت کمک های موردی می باشد که اگر این فرهنگ نهادینه شود خیلی از مشکلات جامعه حل می شود، خیلی از مشکلات فرهنگی امروز ما به جهت کمبود اشتغال است. 
 
این مسئول در ادامه اظهار داشت: برای آسفالت یک کوچه چقدر خبر می زنیم؟ چقدر در رسانه ها مطرح می کنیم؟ اما متاسفانه به مقوله وقف که از مقوله های اصلی فرهنگی و اجتماعی جامعه ما است توجه نداریم  و خیلی کم رسانه ها به وقف اهمیت می دهند. 
 
علیخانی در رابطه با بحث موقوفه خواری که اخیرا در مجلس مطرح شد گفت و تصریح کرد: در جامعه مسئولین دنبال مقابله با زمین خواری هستند حرف ما این است شما اگر جلوی موقوفه خواری را بیگیرید جلوی زمین خواری هم گرفته می شود هم حقوق ائمه هم حقوق اجتماعی مردم برگردانده می شود. 
 
رئیس اداره اوقاف آمل در پایان به مراسم اربعین حسینی در بقاء متبرکه و مساجد اشاره کرد و گفت: این مراسمات در قالب قرائت زیارت اربعین و سخنرانی واعظین در مکان های مورد نظر برگزار می شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا