سی تی اسکن از لباسهای فضانوردی!

بصیر، سی تی اسکن از جمله فناوری های کاربردی است که در چند دهه اخیر خدمات زیادی به بشر کرده است. کشف ناشناخته هایی از دنیای مومیایی ها تا بررسی علل شکل گیری بیماری های سخت از جمله کاربردهای این فناوری به شمار می آید. حالا ناسا از این فناوری کاربردی برای اطمینان خاطر حاصل کردن از لباسهای فضانوردی استفاده می کند.


در جولای سال ۲۰۱۳ اتفاق عجیبی برای یکی از فضانوردان ایتالیایی روی داد. لباس وی درحالی که پیاده روی فضایی را با هدف انجام تعمیراتی در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کرده بود ناگهان دچار نقص فنی بی سابقه ای شد تا آنجا که به دلیل نفوذ آب به درون کلاه، سلامت وی در معرض خطر جدی قرار گرفته بود.

حالا دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا از اسکنر مخصوص تصویربردای پزشکی در بیمارستانی در هوستون جهت بررسی دقیق و ساختار بخش های تشکیل دهنده لباس فضانوردی لوکار پارمیناتو استفاده می کنند تا با مشخص شدن علت وقوع آن حادثه در آینده شاهد تکرار آن نباشند.

ناسا در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردانی را راهی سفر طولانی مدت مریخ کند. از این رو توجه به تمامی جوانب این سفر در دستور کار دانشمندان آن قرار گرفته است و ساخت بی نقص ترین لباسهای فضانوردی از جمله موارد مورد نظر آژانس فضانوردی آمریکاست.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا