دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جولانگاه فتنه‌گران شده/خوش‌رقصی‌های تیم جدید فرهنگی دانشگاه برای یک جریان

بصیر، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اعتراض به تبدیل شدن دانشگاه به پاتوق جمعی فتنه گر و برگزاری جلسات حزبی در آن بیانیه ای صادر کردند.


متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

عزیزان من! دانشگاه مرکز علم و آگاهی است. هر چیزی مزاحم علم باشد، جایش در دانشگاه نیست. دانشگاه ضربه اساسی را از همین دخالت‌ها و نقش آفرینی متحجران سیاسی در محیط های دانشجویی می خورد. «امام خامنه ای»

۱۶ آذر امسال روز عجایب و تناقض ها بود، در حالی که رئیس جمهور کشورمان به دانشگاه علوم پزشکی ایران رفت و گفت “دانشگاه خانه احزاب نیست” که دو روز قبل تر یعنی در ۱۴ آذر دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر میزبان همایش به اصطلاح اصلاح طلبان مازندران بود آن هم با حضور آقای موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، همایش هماهنگی نیروهای استانی و شهرستانی برای انتخابات مجلس!!!

سردرگم سراغ فرهنگ لغت رفتم و واژه باشگاه را جست‌وجو کردم، نوشته بود محلی برای گردهمایی و گفت‌وگو، حیران شدم و متعجب، با خود گفتم یعنی ممکن است مسئولان دانشگاه ما از ریاست دانشگاه تا معاونان و کارشناسان، بالاخص بعضی افراد ذوق زده این جمله معروف “دانشگاه باشگاه سیاسی نشود” را نشنیده‌اند یا شاید آن افراد ذوق زده آنقدر و سرگرم گرفتن عکس های یادگاری بودند که ترجیح دادند این جمله مقام معظم رهبری را نشنیده بگیرند!

اصلاً دانشگاه علوم پزشکی چه ربطی دارد به همایش اصلاح طلبان و انتخابات هیئت مرکزی شهرستانی اطلاح طلبان؟

آن هم در دانشگاهی که مسئولان آن به کرات اعلام داشته اند: “دانشجو را چه به سیاست! و همان بهتر که درسش را بخواند!”

مگر ساری، مرکز استان مازندران، سالن اجتماعات خصوصی ندارد؟

و یک سوال دیگر اینکه در این روز هایی که فریاد بی‌پولی بی‌پولی مسئولان دانشگاه گوش فلک را کر کرده است، هزینه نهار و تشریفات این جمعیت سیصد، چهارصد نفری از کجا تامین شده است؟

من حتی به خود زحمت نمی دهم بپرسم بعضی معاونان و کارشناسان دانشگاه در این جلسه کاملاً حزبی چه می کردند؟ و چه نقشی داشتند؟ چرا آنقدر مشتاقانه عکس می گرفتند؟! و خیلی چیز های دیگر را نمی پرسم؛ چون همه این ها دغدغه های درجه چندم ما هستند و دغدغه های اصلی ما چیز دیگریست.

به طور مثال اینکه چرا از زمان روی کار آمدن تیم جدید فرهنگی دانشگاه ابتدا، سال گذشته دانشگاه را جولانگاه سیاسیون کردند و امسال قدمگاه فتنه گران؟!

آیا برخی این متولیان به اصطلاح فرهنگی پرحاشیه که حتی پست‌شان را مدیون لابی‌گری سیاسی هستند و سابقه برگزاری مراسم ژانگولر و اجرای آهنگ های ساسی مانکن در گرامیداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر آن هم در شب فاطمیه را در سابقه کاری خود دارند، برای خوش رقصی های فتنه پسندانه اش اضافه حقوق هم می گیرند؟!

قرار بود دانشگاه کارخانه آدم سازی باشد… آیا با چنین رفت و آمدهایی این هدف تامین خواهد شد؟!

آیا پدران و مادران این سرزمین نگران نیستند افرادی در دانشگاه، فرزندان عزیزشان را سیاهی لشکر بازی های سیاسی خود کنند و در آخر همین دانشجویان قربانیان بی دفاع فتنه هایی مثل تیر ماه ۷۸ و تابستان ۸۸ شوند؟

دغدغه های ما آنجاست که رئیس محترم جمهور مبنای مشروعیت سیاسی و حقوقی را صندوق رای اعلام می کنند یا در جای دیگری در همان سخنرانی اسرائیل این سگ هار نجس منطقه را، این غده سرطانی در کالبد انسانیت را یک کشور به حساب می آوردند!

آری دغدغه های ما این هاست، دغدغه های اصلی ما این حرف هاست، حرف هایی که دوستان دوم خردادی آقای لاری در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و حلقه کیان تئوریزه می کردند و سازمان برنامه و بودجه ای که آقای وزیر اسبق کشور در همین سالن مصباح دانشگاه علوم پزشکی حسرت منحل شدنش را خورد در مبانی تئوری برنامه چهارم توسعه کشور می گنجاند.

دغدغه های اصلی ما همین حرف های تکراری است، آقایان، مسئولان محترم، دوستان رئیس دولت آن هم با هفت دهم درصد تغییر کرده است نه قانون اساسی، نه نظام جمهوری اسلامی!

آقایان، مسئولان محترم، دوستان تا زمانی که دانشجوی بسیجی و مومن که متعهد به هیچ حزب و گروه و گروهکی! نیست و کلام او تنها صدق و صفا و البته صلابت است، در صحنه باشد که هست، در برابر شکستن خطوط قرمز سکوت نخواهد کرد.

جریان دانشجویی مومن و انقلابی در دانشگاه اجازه نخواهد گذاشت خواب آشفته بعضی آقایان در تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی تعبیر شود، چه برسد به باشگاه فتنه گران.

اما کلام آخرم خطاب به فردی مومن، انقلابی و متعهد است، ریاست محترم دانشگاه! امید است انشاالله با موضع گیری شفاف و روشن حضرتعالی نسبت به حوادث رخ داده مهر ابطالی بر خیال خام بعضی افراد ذوق زده بزنید.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا