توجه بیشتر دانشگاه‌های محمودآباد به موضوع فرهنگ

بصیر، سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به اهمیت پژوهش،آموزش و مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها از عملکرد ضعیف برخی دانشگاه‌های محمودآباد انتقاد کرد و اظهار داشت: مدیران برخی دانشگاه‌ها فقط به دنبال اقتصاد شخصی و درآمدزایی هستند و از مقوله فرهنگ‌سازی فاصله گرفتند.

وی فرهنگ‌سازی را رسالت اصلی دانشگاه‌ها در کنار امور علمی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: برخی دانشگاه‌های شهرستان اگر به مسائل فرهنگی محمودآباد توجه نکنند،در آینده دچار مشکل می‌شوند.

فرماندار محمودآباد از عدم توجه به جوانان در سطح شهرستان ابراز گله‌مندی کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت فکری جوانان و نخبگان شهر برای پیشبرد اهداف تعالی و توسعه محمودآباد استفاده کرد و از این رو جای خالی آنها در سطوح مختلف به خوبی لمس می‌شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: بسیاری از فرصت‌های شهرستان امروز به تهدید تبدیل شده است و دانشگاه‌ها یکی از همین تهدیدها در محمودآباد است، چرا که هیچ‌گونه پاسخگویی از سوی رؤسای دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ما مخالف رفاه دانشگاه‌ها نیستیم و برای این موضوع نیز وارد عمل می‌شویم، اما فرهنگ برای دانشگاه‌های شهرستان باید به مراتب مهم‌تر از مسائل اقتصادی دیده شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها در هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی محمودآباد حضور و مشارکت ندارند، اذعان داشت: به نظر می‌رسد،حضور این دانشگاه‌ها در شهرستان محمودآباد ضرورتی ندارد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا