واکنش وزیرصنعت به مهلت ۲ هفته‌ای مجلس

بصیر، محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به خبرنگار که پرسید، نظر شما درباره مهلت دو هفته ای کمیسیون اصل ۹۰ به وزارت صنعت برای لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو بر اساس مستندات وزارت اطلاعات چیست، گفت: از این مهلت اطلاعی ندارم.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت صنعت وظیفه ای برای لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو ندارد و اقدام ما صحیح و بر اساس قانون بوده است.

نعمت زاده گفت: اگر نمایندگان مجلس در این باره سوالی دارند، از خودمان بپرسند.

روز گذشته دبیر دوم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته بود: به وزارت صنعت دو هفته فرصت داده شد، به استناد مستندات وزارت اطلاعات در خصوص صهیونیستی بودن مارلبرو، مجوز واردات این سیگار را لغو کند.

مصطفی افضلی فرد در رابطه با بررسی پرونده مجوز واردات سیگار مارلبرو که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است، اظهار داشت: هنوز امتیاز واردات سیگار مارلبرو لغو نشده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات کمیسیون اصل ۹۰ که با حضور مسئولان مربوط برگزار شده بود تصمیماتی برای لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو به کشور گرفته شده است، افزود: قرار است وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نظر رسمی وزارت اطلاعات را مبنا قرار داده و از برداشت خود و یا وزارت امور خارجه در مورد ماهیت شرکت مارلبرو استفاده نکند.

دبیر دوم کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام اینکه وزارت اطلاعات صهیونیستی بودن مارلبرو را محرز شناخته است، گفته بود: با وجود تغییر هیأت مدیره این شرکت ماهیت صهیونیستی بودن آن تغییر نکرده و به لحاظ قانونی نمی‌تواند در ایران فعالیت کند .

افضلی فرد اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت دو هفته فرصت دارد به استناد مستندات وزارت اطلاعات در صهیونیستی بودن شرکت مارلبرو مجوز واردات سیگار این شرکت را لغو و گزارش خود را به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال نماید.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا