سوءاستفاده رانندگان تاکسی سیدنی از گروگانگیری

بصیر، گروگان گیری در کافه‌ای در مرکز شهر سیدنی باعث افزایش شدید استفاده از برنامه همراه Uber شد که برای یافتن تاکسی و جابجایی در داخل شهرها به کار می رود.

بسیاری از راننده های تاکسی شهر سیدنی هم که از این برنامه همراه برای یافتن مسافر استفاده می‌کنند با سوءاستفاده از نگرانی مردم و به هم ریختگی سیستم حمل و نقل شهری نرخ کرایه‌های پیشنهادی خود را تا چهار برابر افزایش داده‌اند.

این اقدامات باعث اعتراضات شدید مردمی شد تا آنجا که مدیران شرکت Uber اعلام کرده اند مردم می‌توانند با اعلام موضوع به این شرکت، مبالغ اضافه ای را که برای استفاده از تاکسی پرداخت کرده اند بازپس بگیرند. همچنین آنها در صورت تمایل می توانند به رایگان از تاکسی‌هایی که از این برنامه همراه استفاده می کنند برای خروج از مرکز شهر و مناطق حوالی کافه یاد شده بهره بگیرند.

علیرغم همه این اقدامات شرایط سیستم حمل و نقل به خصوص در مرکز شهر سیدنی کماکان به هم ریخته است و سوءاستفاده های به عمل آمده از سوی رانندگان تاکسی و افزایش ناگهانی کرایه ها باعث قفل شدن ترافیک در مناطق نزدیک به محل گروگان گیری شده است.

در حال حاضر مناطق بسیار نزدیک به محل گروگان گیری که منطقه ای تجاری ، اداری محسوب می شود به طور کامل تخلیه شده و نیروهای امنیتی و امدادی در محل حضور یافته اند.

گفتنی است در حالی که کرایه عادی تاکسی های مرکز شهر سیدنی حدود ۶٫۵ دلار استرالیا بوده است این رقم تا ۲۶ دلار افزایش یافته است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا