توزیع کارت‌ هوشمند ملی در سال ۹۴

بصیر، حمیدرضا پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، درباره ارائه کارت هوشمند ملی اظهار داشت: کارت هوشمند ملی در سطح کشور و با استفاده از تجهیزات پایلوت در حال توزیع است.

وی ادامه داد: قرار بود یک میلیون کارت هوشمند در استان قم به صورت پایلوت توزیع شود و پس از آن این کارت‌ها در سراسر کشور ارائه شود ولی به دلیل برخی از مشکلات در سطح کشور تا کنون بیش از یک میلیون کارت هوشمند ملی توزیع شده است و هم اکنون در حال مهیا کردن زیرساخت‌های لازم ارائه کارت هوشمند ملی به آحاد جامعه هستیم.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال بیان داشت: تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قطعاً تا پایان سال انجام می‌شود و می‌توانیم جمعیت بیشتری تحت پوشش کارت‌های هوشمند ملی قرار دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی تمام ایرانیان از کارت هوشمند استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی تحریم‌ها و مشکلاتی که در پروژه‌های بزرگ ملی اتفاق می‌افتد نمی‌توان قول قطعی در این خصوص داد.ولی در کشورهایی که قبل از ما این کارت را ارائه کرده‌اند بین ۵ تا ۸ سال زمان برده است و ما نیز سعی می‌کنیم طی ۵ سال این پروژه را به اتمام برسانیم.

پارسایی خاطر نشان کرد: از سال ۹۴ توزیع گسترده کارت‌های هوشمند ملی به مدت ۵ سال انجام می‌شود و تا پایان امسال حدود ۲ میلیون نفر این کارت را دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: کارت‌های ملی که از سال ۱۳۸۰ شروع به توزیع آن شد در سال ۸۷ حدود ۹۰ درصد از جامعه آن کارت را دریافت کردند و این کارت هوشمند ملی به مراتب پیچیده‌تر از کارت‌های دیگر است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا