گزارش سایت آمریکایی از علیرضا حقیقی

بصیر، سایت « one world sports» آمریکا در گزارشی با عنوان «۵ دروازه‌بانی که باید در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بازی آنها را دید» به تمجید دروازه‌بانانی همچون علیرضا حقیقی از ایران، علی الحبسی از عمان، مت رایان از استرالیا، ایجی کاواشیما از ژاپن و رمزی صالح از فلسطین پرداخته و گزارش داده این ۵ سنگربان در جام ملت‌های آسیا که در ماه ژانویه در استرالیا آغاز می‌شود تفاوت‌ها را رقم خواهند زد.

در این گزارش آمده است؛ ایران در پرورش دروازه‌بان‌های سطح بالا تاریخچه خوبی دارد. ناصر حجازی یک سال پس از درخشش در جام جهانی ۱۹۷۸ در آستانه پیوستن به تیم منچستریونایتد بود. مهدی رحمتی هم پیش از اینکه توسط کارلوس کی‌‌روش از ترکیب تیم ملی ایران کنار گذاشته شود یکی از مردان کلیدی این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ بود و سپس رحمان احمدی درون دروازه ایران ایستاد و در ۳ بازی پایانی تیم ملی در مرحله انتخابی حتی یک بار هم دروازه‌اش باز نشد.

در ادامه این گزارش عنوان شده است؛ در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل علیرضا حقیقی مسئول محافظت از دروازه تیم ملی ایران شد و اتفاقاً عملکرد فوق‌العاده‌ای هم داشت. حالا او در تیم پنافیل پرتغال عضویت دارد و مدافعان این تیم را به خوبی سازماندهی می‌کند و حتی زمانی که مهاجمان حریف از مدافعان خودی عبور کنند یکی پس از دیگری توپ‌های حریف را مهار می‌کند. حقیقی در ماه نوامبر در دیداری دوستانه مقابل کره‌جنوبی هیمن طور عمل کرد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت. او بازیکن مهمی برای ایران است و احتمالاً در جام ملت‌های آسیا هم چنین عملکردی خواهد داشت. ایران خط دفاعی مستحکمی برای خود ساخته و خط دفاعی مستحکم در پی یک دروازه‌بان قدرتمند ساخته می‌شود.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا