آیت‌الله جوادی:زنان مجرای فیض الهی هستند

بصیر، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اسلام دینی تاثیرگذار و دارای برنامه در همه ابعاد زندگی انسانی است اظهار کرد: آنچه دنیای غرب به ارمغان آورده و در حقیقت دنیای بدون اسلام، همان است که در جریان جنگ‌های جهانی دیدیم و بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند.

وی افزود: امروز غربی‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند در واقع از جنگ و آدم‌کشی خسته شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اجتماع ۲۰ میلیونی در اربعین حسینی اقدامی جاودانه بود گفت: این امر به دلیل نیت الهی همه شرکت‌کنندگان است زیرا کاری که برای خدا انجام شود ماندنی خواهد بود.

وی ادامه داد: مدعیان دموکراسی دست‌هایشان را بر روی ماشه بمب اتم گذاشته‌اند و اگر امروز جنگی رخ دهد دنیا را به آتش می‌کشند.

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه جایگاه زنان در اسلام بسیار رفیع است خاطرنشان کرد: نباید منتظر باشیم که ببینیم دنیا در مورد زنان چه می‌پسندد به عبارتی اینکه زنی برود و در میدان ورزشی خود را نشان دهد افتخاری برای ما نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مظاهر تحجر در کنار دستیابی به علم و فناوری در کشورهای مختلف عنوان کرد: می‌بینیم در کشوری که دانش هسته‌ای دارد موش و سایر موجودات را هم می‌پرستند، این وضعیت آنهاست و بنابراین سپردن اختیار به دست جریان بین‌المللی سودی ندارد.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه ایرانی را زنان تشکیل می‌دهند گفت: تا زنان جامعه به خوبی ساخته نشوند و شخصیتشان شکل نگیرد جامعه سالم را نخواهیم داشت.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نقش مدیریتی زنان در خانواده خاطرنشان کرد: در اسلام، تامین مسکن بر عهده مرد ولی تامین آرامش بر عهده زن است.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عظمت زن در دانشمندی اوست ادامه داد: زنان مجرای فیض الهی بوده و این فیض را به فرزندان در رحم هم منتقل می‌کنند ولی این مقام و جایگاه رفیعی که زنان از آن برخوردارند در دنیای غرب به صنعت و فناوری تقدیم شده است.

وی به مودت و محبت به عنوان اصول محوری تشکیل خانواده سالم در اسلام اشاره و ابراز کرد: اگر دوستی عاقلانه میان همسران شکل بگیرد و در هنگام مشکلات از یکدیگر به صورت مهربانانه گذشت کنند آنگاه بسیاری از معضلات مربوط به خانواده هم حل خواهد شد و بنیان خانواده هم محکم‌تر می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه نباید منتظر فرهنگ وارداتی غرب در زمینه زنان و خانواده باشیم گفت: ملت ایران با تأسی به دستورات اسلامی و با اتکا به فرهنگ اهل بیت(ع) آقایی را به دست آورده‌اند و نماد آن هم زمانی است که با عراق قطعنامه صلح امضا کردیم و پس از آن حتی یک گلوله به سمت این کشور در زمان جنگ خلیج فارس شلیک نکردیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید این آقایی را به جهانیان و امثال جان کری که با ما مذاکره می‌کنند نشان دهیم خاطرنشان کرد: ملت ایران نه به بیراهه رفته‌اند نه دیگران را به بیراهه می‌کشانند؛ توجه داشته باشیم که خریدار فرهنگ غرب نبوده و اسلام را باید ملاک عمل خویش قرار دهیم.

وی دلبستگی به مال دنیا را عامل بسیاری از مشکلات دانست و تصریح کرد: هر مشکل بیرونی قابل رفع است ولی با نفس اماره و غرور که مشکلات درونی انسان هستند نمی‌توان کنار آمد زیرا این‌ها انسان را به بیراهه می‌کشانند و آبروی او را می‌برند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا