ستاره‌های درخشان شب یلدای امسال

بصیر، شب یلدا، شبی زیبا و به‌یادماندنی برای مردمان ایران‌زمین است، شبی باستانی که از اجدادمان به ارث رسیده و از قدیم‌الایام تا به امروز هرساله آخرین شب پاییز را به بهانه برکت و پرباری سالی که بهار و تابستان و پاییزش گذشت، جشن می‌گیریم و برای گذراندن زمستانی بابرکت‌تر دست به دعا می شویم.


در این شب زیبا همه‌ی افراد فامیل در منزل بزرگ خانواده که معمولاً پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند، جمع می‌شوند و با گفتن خاطره، خواندن قرآن و گرفتن فال حافظ، نشستی بیادماندنی دارند.

حال چندسالی است که شب یلدای شمسی، مقارن می شود با ایام ارزشمند سال قمری، محرم و صفری که همه ایرانیان عزیز، دو ماه جامه عزا می پوشند و به حرمت حریم آل الله به سوگ می نشینند، امسال هم همانند سال های گذشته این رسم باستانی ایرانی با نهایت احترام و حفظ حرمت ها در خانواده های اصیل و غیرتمند ایرانی برپا می شود.

شایسته است در این شب زیبا، دل را به صاحب‌خانه بسپاریم و این را ملکه ذهن کنیم که می توان به بهانه شب یلدا کنار هم آئیم و به حرمت ستاره های درخشان عالم با اهل بیت شان هم ناله شویم و شکی نیست که بزرگ‌ترین مسرت و فرح را می توان از پس روضه های آسمانی این حریم، یافت.

امید است به هنگام نوش جان کردن هندوانه شیرین شب یلدا، دل غم‌دیده حضرت زهرا(س) را هم یاد کنیم و با مادر سادات در غم از دست دادن پدر و فرزندشان هم‌ناله شویم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا