خاتمی: ۱+۵ مصداق الاحزاب است

بصیر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در دیدار با پاسداران و کارکنان سپاه کردستان در سنندج اظهار کرد: منابع تشریع و قانونگذاری ما کتاب خداست چرا که قرآن آنچه را که بشر تا قیامت به آن محتاج است، کلیاتش را بیان کرده و جزئیات هم براساس اقتضای زمان و مکان شکل می‌گیرد.

وی گفت: در دو سیاست تهاجمی و بازدارندگی، دفاعی قابل تصور است که براساس آنچه که قرآن می‌گوید، سیاست بازدارندگی درست است و این نیز با توانمندی حاصل می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران براساس این سیاست از اول انقلاب تاکنون هیچگاه مهاجم نبوده است بلکه مدام از خود دفاع می‌کند و دفاع خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: موشک دوربرد هرچه لازم باشد برای دفاع از کشور تولید خواهیم کرد و مطلقا از کسی اجازه نمی‌گیریم.

به گفته وی، سلاح‌های مدرن را تا جایی که در توان داشته باشیم می‌سازیم اما بمب اتم اگر توانایی ساخت آن را هم داشته باشیم نمی‌سازیم چون فقه و شریعت و منبع قانون ما اجازه نمی‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هرچند ترس دشمنان از توانایی نظام اسلامی است، کسانی که غنی‌سازی را به ۲۰ درصد رساندند مسلما توان رساندن آن به ۴۰ درصد و بیشتر را دارند اما چون پیامبر مسموم کردن شهر دشمنان را هم منع کرده است، تولید بمب اتم در برنامه نظام اسلامی ما نیست.

وی در ادامه سیاست اصلی را برتری اسلام دانست و گفت: نباید بیگانگان هیچ سلطه‌ای بر مسلمانان داشته باشند و این قانون است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: هر کشوری که خوی استکباری داشته باشد ما با آن کشور رابطه برقرار نمی‌کنیم و چون آمریکا خوی استکباری دارد و می‌خواهد همه را زیر سلطه خود بگیرد لذا ما به هیچ وجه با آن ارتباط نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این جمله امام راحل که آمریکا تا آدم نشده است ما با آن ارتباط برقرار نمی‌کنیم، گفت: در طول این ۳۷ سال، آمریکا نه تنها آدم نشده است بلکه در یک ساله اخیر مذاکره اوج خوی استکباری را نشان داد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آمریکا مدام قاعده بازی مذاکرات را به هم می‌زند و این است که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

وی در ادامه گفت: جریانی در کشور برخاسته که به مردم نشان می‌دهد که تا کی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهیم اما این را نمی‌دانند که ما مثل دولت‌های دیگر نیستیم چرا که ما تابع پیامبر هستیم و پیامبر با وجود ۸۰ جنگ، در دفاع از اسلام خسته نشد.

آیت‌الله خاتمی همچنین گفت: ۵+۱ مصداق بارز الاحزاب است و زمانی که احزاب در مقابل پیامبر صف کشیده بودند امروز اینها هم در مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: آنها می‌خواهند چراغ اسلام که به فضل خدا در دل مسلمانان روشن شده و منجر به بیداری اسلامی شده است، خاموش کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مکرر تصمیم حمله به ایران را گرفته‌اند اما نمی‌توانند چون می‌دانند که نیروهای مسلح و سپاه ما در تراز ایران است و تمامی ملت بسیجی هستند و در دفاع از کیان اسلامی با فرهنگ جهادی و شهادت‌طلبی پیش می‌روند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا