تکنیکهای مشتری مداری
بصیر، سیدهادی میرانی کناری عضو اتاق اصناف شهرستان فریدونکنار در یادداشتی به ۸ نکته مهم در زمینه تکنیکها و روشهای مشتریمداری اشاره کرد که تقدیم به خوانندگان محترم این پایگاه خبری می شود:
۱٫ حق با مشتری است: مشتری شخصی است که کالا و خدمات شما را خریداری می کند و با شما در تماس است، قانون طلایی مشتریمداری این است که بدانیم همیشه حق با مشتری است حتی اگر چنین نباشد.
۲٫ احترام به مشتری: احترام به مشتری نخستین خواسته یک مراجعه کننده است، همیشه یک قشر به عنوان یک انسان دوست دارد شخصی و هویتش گرامی داشته و به وی محترمانه نگریسته شود و این بسیار مهم است.
۳٫مسئول باید آراسته باشد: مشتری در نگاه اول به ظاهر آراسته، نظم و ترتیب کارکنان و مکانی که به آن وارد می شوند توجه و احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنند.
۴٫ ارائه خدمات بهینه: ارائه خدمات مورد نیاز مشتری نیز از دیگر عوامل مهم مشتری مداری است.
۵٫ کیفیت خدمات: برای مشتری کیفیت خدمات مهمترین عامل مراجعه به یک واحد صنفی است که یک مدیر باید توجه ویژه ای به این بخش کند.
۶٫ مناسب بودن قیمت: قیمت و بهای خدمات نیز برای مشتری بسیار مهم است، خریدار بیشتر تمایل دارد که بهای کیفیت ارائه شده مناسب و با وضعیت مالی آنها سازگاری داشته باشد.
۷٫ حداقل زمان: مشتری انتظار دارد در حداقل زمان، خدمات به آنها ارائه شود و از طولانی شدن این زمان هراس دارند.
۸٫ استقبال از پیشنهاد مشتریان: دسترسی آسان مشتریان به ردههای بالای بنگاه و ایجاد تحول در محیط کاری بر اساس پیشنهاد مشتریان از دیگر راه های خدمات گیرندگان است.