یادداشت

تکنیک‌های مشتری‌ مداری

بصیر، سیدهادی میرانی کناری عضو اتاق اصناف شهرستان فریدونکنار در یادداشتی به ۸ نکته مهم در زمینه تکنیک‌ها و روش‌های مشتری‌مداری اشاره کرد که تقدیم به خوانندگان محترم این پایگاه خبری می شود:

 ۱٫ حق با مشتری است: مشتری شخصی است که کالا و خدمات شما را خریداری می کند و با شما در تماس است، قانون طلایی مشتری‌مداری این است که بدانیم همیشه حق با مشتری است حتی اگر چنین نباشد.

۲٫ احترام به مشتری: احترام به مشتری نخستین خواسته یک مراجعه کننده است، همیشه یک قشر به عنوان یک انسان دوست دارد شخصی و هویتش گرامی داشته و به وی محترمانه نگریسته شود و این بسیار مهم است.

۳٫مسئول باید آراسته باشد: مشتری در نگاه اول به ظاهر آراسته، نظم و ترتیب کارکنان و مکانی که به آن وارد می شوند توجه و احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنند.

۴٫ ارائه خدمات بهینه: ارائه خدمات مورد نیاز مشتری نیز از دیگر عوامل مهم مشتری مداری است.

۵٫  کیفیت خدمات: برای مشتری کیفیت خدمات مهم‌ترین عامل مراجعه به یک واحد صنفی است که یک مدیر باید توجه ویژه ای به این بخش کند.

۶٫ مناسب بودن قیمت: قیمت و بهای خدمات نیز برای مشتری بسیار مهم است، خریدار بیشتر تمایل دارد که بهای کیفیت ارائه شده مناسب و با وضعیت مالی آنها سازگاری داشته باشد.

۷٫ حداقل زمان: مشتری انتظار دارد در حداقل زمان، خدمات به آنها ارائه شود و از طولانی شدن این زمان هراس دارند.

۸٫ استقبال از پیشنهاد مشتریان: دسترسی آسان مشتریان به رده‌های بالای بنگاه و ایجاد تحول در محیط کاری بر اساس پیشنهاد مشتریان از دیگر راه های خدمات گیرندگان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا