هلاکت مربی ۱۰۰ “انتحاری”‌ النصره+عکس

بصیر، حمله گروه النصره با همکاری گردان های دیگر به پادگان وادی الضیف (واقع در جنوب ادلب)، به کشته شدن “مبارک الرشیدی” سرکرده سعودی مربی عناصر انتحاری النصره و شماری از همراهان وی و زخمی شدن برخی دیگرمنجر شد.

به نوشته روزنامه سعودی “الحیاة”، همقطاران الرشیدی اعلام کرده اند که وی ۱۰۰ عنصر تروریستی را برای انجام عملیات انتحاری آموزش داده که در بخشنامه های جبهه النصره نیز بدان اشاره شده و در برخی اردوهای تبلیغاتی نیز شرکت داشته است.

النصره روز گذشته بخشی از فیلم آخرین دقایق زندگی الرشیدی و جلسات توجیهی وی برای آموزش روشهای انجام عملیات انتحاری و تصاویری از صحنه کشته شدنش را منتشر کرد.

الرشیدی به همراه برخی همراهانش و ۴۵ نفر ازعنصر گردان “احرار الشام “، ۲۱ عنصر گروه النصره و شش نفر از عناصر گروههای دیگر به هنگام حمله به پادگان وادی الضیف واقع در شرق شهر استراتژیک معره النعمان بر اثر انفجار بمبی کشته شدند.

الرشیدی، مشهور به ابوعمار الجزراوی، از استان المجمعه (مرکز عربستان)، در چند عملیات تهاجمی به شهرها و مناطق مختلف سوریه شرکت داشت تا این که اخیرا و با وجود سن کم، به عنوان فرمانده نظامی و مربی حملات انتخاب شد.

ناظران پی گیر تحولات سازمانهای تروریستی، کشته شدن الرشیدی را در چارچوب خونریزی مستمر گروه جبهه النصره می دانند که سال جاری بسیاری از رهبران خود را در جنگ با ارتش سوریه و دیگر گروههای مبارز یا جدا شدن از این گروه به نفع دیگر گروهها از دست داد که شدیدترین این درگیری ها با گروه تروریستی داعش بوده است.

به نوشته الحیاة، ریزش عناصر النصره، تعیین اعضای جدیدی برای این گروه در مناصب فرماندهی را به دنبال داشت که بسیاری از آنان دارای سن پایین و فاقد ساده ترین تجارب نظامی بودند که همین مساله به ناکامی بیشتر سلسله عملیاتی منجر می شد که برای تسلط بر مناطق جدید صورت می گرفت.

گفتنی است دو گروه ” جبهه النصره ” و ” جند الاقصی ” روز گذشته پس از دو سال حملات بی وقفه به دو پادگان محاصره شده وادی الضیف و الحامدیه جنوب ادلب با مشارکت احرار الشام بر این پادگان تسلط یافتند.

پادگان وادی الضیف در شرق شهر استراتژیک معره النعمان قرار دارد که افراد مسلح دو سال پیش بر آن تسلط یافتند در حالی که پادگان الحامدیه به موازات روستای الحامدیه جنوب این شهر در مسیر دمشق حلب قرار دارد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا