جان باختن ۱۳ زائر در ایلام

بصیر، علی دلپیشه در ایلام اظهار داشت: این تعداد زائر طی روزهای گذشته و در مسیر ارتباطی ایلام به مرز مهران در اثر سوانح رانندگی جان باختند.

وی افزود: شتاب‌زدگی و فقدان رعایت قوانین رانندگی منجر به بروز این سوانح شده است. این سوانح جاده‌ای بیشتر در حرکت رفت زائران به کربلا از مسیر جاده‌إهای استان رخ داد که امیدواریم با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دستگاه‌های انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی سوانح جاده‌ای برای زائران در برگشت به کشور رخ ندهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: مسیر پایانه مرز بین‌المللی مهران تا خروجی‌های استان مجهز به استقرار اتوبوس آمبولانسی و کادر پزشکی و پرستاری است.

وی یادآور شد: اکنون با استقرار پزشک در داخل اتوبوس آمبولانس‌ها، خدمات درمانی در داخل خودرو ارائه و برای نخستین بار به عنوان درمانگاه سیار در مسیر جاده‌ها به افراد خدمات درمانی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امیدواریم برای زائران پس از مراسم اربعین هیچ گونه حادثه و مشکلی رخ ندهد و همه آنها به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

× استقرار ۴۴ دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زوار اربعین حسینی

دل‌پیشه تصریح کرد: در مدتی که زائران اربعین حسینی از مرز مهران در استان ایلام تردد داشته‌اند، تعداد ۲۷ دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی ایلام و ۱۷ دستگاه آمبولانس دیگر از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، کرج، همدان، شهرکرد، لرستان، قم، قزوین، شاهرود، گیلان، مازندران، زنجان و ارومیه در این مدت در مسیر تردد زوار اربعین حسینی در استان ایلام خدمات رسانی کردند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد آمبولانس، هشت دستگاه آمبولانس اتوبوسی با تیم پزشکی با تمام امکانات برای خدمات دهی در مسیر زائران مستقر بوده اند که یک دستگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر دستگاه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، قم، اراک، خرم آباد، اردبیل، ارومیه و یک دستگاه هم به شرکت گاز ایلام تعلق داشته است.

× ارائه خدمات به ۲۹۰ حادثه‌دیده در مسیر تردد زوار اربعین حسینی در مهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از تاریخ پانزدهم تا بیست و چهارم آذرماه امسال تعداد ۸۸۰ مأموریت از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی استان به ثبت رسیده که از این تعداد مأموریت، ۲۹۰ نفر در حوادث جاده‌ای و تصادفات رانندگی و ۵۸۳ نفر نیز مربوط به خدمات بهداشتی و درمانی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که تمام کارکنان بهداشتی و درمانی مستقر در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در حال آماده باش کامل هستند، خاطر نشان کرد: از تاریخ پانزدهم تا بیست و چهارم آذرماه در قالب درمانگاه‌های سیار و مستقر در مرز و چادرهای سلامت به به زائرین خدمات رایگان در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرده‌اند.

دل‌پیشه ضمن آرزوی سلامتی برای زائران اربعین حسینی یادآوری کرد: امیدواریم که زائران و رانندگان پس از انجام مراسم معنوی زیارت از کربلای معلی، در راه بازگشت به مقصد خود از هرگونه شتاب و عجله‌ای پرهیز و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سلامت را به خود و دیگر هموطنان هدیه کنند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا