امام‌جمعه فریدونکنار مطرح کرد

غرب به دنبال اسلام هراسی و تضعیف ایران است/ کوبا سند جنایت آمریکا

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه های سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، با اشاره به تقارن شب یلدای امسال و شام شهادت پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمود(از علائم شعیان این است که در ایامی که ما محزوینم محزون باشند و ایام خوشی ما نیز خوشنود)، بنابراین قطعا اهل بیت در این روزها عزادارند و ما نیز باید محزون باشیم.

وی تصریح کرد: این تقارن یک آزمایش بزرگ برای ما شیعیان است و باید تلاش کنیم در این امتحان موفق شویم، با برگزاری مجالس عزاداری نیز صله رحم را به جای آوریم و در سوگ بزرگترین مصیبت جهان خلقت شریک باشیم.

امام‌جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله طالبان به مدرسه ای در پاکستان، اظهار داشت: تمامی آزاداندیشان جهان از این حرکت وقیحانه ناراحتند و آن را محکوم می کنند.

جلالی ادامه داد: به روشنی می دانیم آمریکا در پشت پرده این جنایات است، آنها می خواهند به هر شکل ممکن اسلام و مسلمانان را تضعیف کنند.

خطیب‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اجتماع میلیونی مسلمانان در اربعین، اذعان داشت: در حالیکه داعش تهدید کرد که زائران به زیارت کربلا نروند اما از ۶۰ کشور جهان در عراق حاضر شدند آنها به فکر انتقام از مسلمانان گرفتند و این حادثه وقیح را راه اندازی کردند.

جلالی خاطرنشان کرد: آنها همچنین با به راه انداختن واقعه گروگانگیری در استرالیا، به دنبال ایران و اسلام هراسی، تبلیغ ضد دین و ضد روحانیت بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید عزاداری امام حسن مجتبی(ع) نیز پرشکوه تر از گذشته برپا شود، گفت: آنها با این اعمال به دنبال تضعیف اربعین بودند اما هرگز موفق نشدند.

امام‌جمعه فریدونکنار در ادامه با اشاره به اعتراف آمریکا در شکست تحریم های ۵۰ ساله کوبا، اظهار داشت: آن چیزی که آمریکا را به میز مذاکره کشاند، آنها فهمیده اند که تحریم اقتصادی برای ایران نیز بی تاثیر است چرا که تمامی پیشرفت های ایران اسلامی در همین دوران تحریم به دست آمده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کوبا سند جنایت آمریکایی ها است، خاطرنشان کرد: مدعیان آمریکایی در آینده ای نزدیک از صحنه های دفاع از حقوق‌بشری کنار می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا