زاکانی: موسوی و کروبی محارب هستند

بصیر، علیرضا زاکانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شب گذشته در کنگره شهدای دانشجوی خراسان جنوبی که در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: روز حوزه و دانشگاه در پیش است و امید است بتوانیم دانشگاهی پویا و حوزه‌ای توانمند و با عظمت را در کنار هم ببینیم و آرمان‌های انقلاب را یکی پس از دیگری به عینیت برسانیم.

وی افزود: وقتی پیرامون شهید و شهادت صحبت می‌کنیم در واقع یک انجام وظیفه می‌کنیم و یاد و نام شهدا را زنده نگه می‌داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: ما این زنده نگه داشتن را وظیفه خود می‌دانیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه در جنگ است که مرد از نامرد تمیز داده می‌شود، بیان داشت: در آینه تاریخ و با مراجعه به شهدا و مسیر طی شده توسط آنان می‌توانیم خود و دیگران را محک بزنیم که چه میزان ولایت مدار هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در چهره شهدا نماد‌ها و بنیان‌های استواری را می‌بینیم که ماحصل آن از این شهدا مردان بزرگی را خلق کرده که در سنین جوانی راه صد ساله را یک شبه طی کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نسل جوان امروز و فردا با مراجعه به شهدا می‌توانند الگوهای بر‌تر خود را انتخاب کنند، گفت: شهدا زنده هستند و این محدودیتهای زندگی عادی ما برای آن‌ها حصاری نیست، لذا از یک افق بالا می‌توانند از ما دستگیری کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند، افزود: وقتی به شهدا مراجعه می‌کنیم و از آن‌ها سخن می‌گوییم از فرهنگ و تمدن بسیجی و عاشورایی سخن می‌گوییم.

وی افزود: ما نباید متوقف شویم و باید وظیفه خود را بشناسیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شهدا مسیر خود را آگاهانه رفتند و ما نیز باید امروز بدانیم که وظیفه ما چه هست و آن را به نحو مطلوب انجام دهیم، گفت: شهدا خود باور کرده بودند و آگاهانه این مسیر را انتخاب کردند؛ خدا بین و خود باور بودند و خودشان را مبتنی بر ایمان عمیق و صادقانه باور کرده بودند.

شهید یک عنصر با عظمتی است که تا ابد می‌درخشد

زاکانی با اشاره به اینکه شهدا خودشان را برای ولی می‌خواستند نه اینکه ولی را برای خود؛ و خودشان را فدای مردم می‌کردند، افزود: شهدا اهل صداقت، اخلاص، صفا، صمیمیت، استقامت و پایداری بودند، لذا وقتی صحبت از شهید می‌کنیم صحبت از یک عنصر با عظمتی می‌کنیم که تا ابد می‌درخشد و ثابت کرده که مطیع و ولایت مدار است.

وی با بیان اینکه ما باید مانند شهدا پای ولایت و انقلاب بمانیم و با تمام توان از این نظام و ولایت دفاع کنیم، افزود: شهدا خود را سر پل پیروزی دیگران می‌کردند نه دیگران را سر پل پیروزی خود، اما متاسفانه برخی از افراد دقت نمی‌کنند که چه میراث بزرگی را شهدا برای ما باقی گذاشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ما با آمریکا تاکنون در پنج نبرد شرکت داشتیم و داریم، گفت: در حال حاضر پنجمین حوزه تقابلی با آمریکا را تحمل می‌کنیم.

زاکانی افزود: دهه اول انقلاب جنگ سخت با آمریکا بود که موفق نشدند و سال ۶۷ مقاله چاپ کردند و اذعان داشتند که در جنگ سخت نمی‌توانیم ایران را شکست دهیم، باید از طریق جنگ نرم وارد شویم و به تخریب باورهای ایرانیان بپردازیم لذا‌‌ همان زمان مقام معظم رهبری فریاد زدند که دارد تهاجم فرهنگی صورت می‌گیرد ولی بی‌توجهی شد.

وی ادامه داد: در اواخر دهه ۷۰ نیز دشمن بدنبال ایجاد دعوا بین مسئولان کشور رفت که در این زمینه هم ناکام ماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چهارمین تقابل آمریکا با ایران در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ توجه کردند که الگویی را که در سایر کشور‌ها تجربه کرده بودند و به نتیجه رسیده بود را در ایران پیاده کنند و ده سال نیز روی آن کار کرده بودند، اما نتوانستند موفق شوند.

برخی‌ها در سال ۸۸ انقلاب را تا لبه پرتگاه بردند

زاکانی با بیان اینکه دشمن در سال ۸۸ برای براندازی نظام برنامه ریزی چندین ساله و زیادی کرده بود، بیان داشت:‌‌ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی‌ها در سال ۸۸ انقلاب را تا لبه پرتگاه بردند.

وی افزود: بعد از فتنه مرحله پنجم تقابل دشمن با ایران اسلامی یعنی تحریم همه جانبه اقتصادی آغاز شد تا مردم از آرمان‌های خود رویگردان شوند و پیشرفت کشور کند شود و ایران اسلامی در این هماورد هم به فضل الهی پیروز بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایران اسلامی همیشه پیروز بوده و خواهد بود و این ما هستیم که امتحان پس می‌دهیم، گفت: شهدا به ما نشان دادند که در کربلا چه اتفاقی افتاد و درس ولایت مداری را به صورت عملی به ما یاد دادند.

زاکانی در بخش بعدی سخنان خود به سخنرانی علی مطهری در دانشگاه صنعتی بیرجند اشاره کرد و گفت: چندی قبل یکی از همکاران ما در دانشگاه صنعتی بیرجند صحبت‌هایی داشت که نشان می‌دهد نگاه وی نسبت به مسائل سال ۸۸ سطحی است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد فکر می‌کنند که فتنه یک دعوای شخصی بوده است، گفت: برخی فکر می‌کنند که در فتنه۸۸ دعوا برای بدست آوردن میز و صندلی بود، اما واقعیت این است که قضایای سال ۸۸ خیلی عمیق‌تر از این مسائل بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نظام سلطه در فتنه ۸۸ تصمیم به ریشه کنی انقلاب اسلامی گرفته بود، گفت: دشمن برای تحقق این موضوع با بشاشیت تمام به سراغ یک عده‌ای رفت و اصرار کرد که این افراد در مسیر باطل خود بمانند.

زاکانی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ بنده به همراه پنج نفر دیگر از طرف مجلس ماموریت داشتیم که برای رسیدگی به اعتراض کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری با موسوی و کروبی در مورد حوادث آن زمان صحبت کنیم، افزود: بنده با آقایان موسوی و کروبی در آن زمان صحبت کردم، موسوی هیچ حرفی برای گفتن نداشت و تنها دلیلش این بود که اگر من اعتراض نکنم این ۱۳ میلیون رای از من عبور می‌کند.

وی بیان داشت: کروبی نیز اصرار می‌کرد که جمهوریت و اسلامیت نظام به خطر افتاده، دلیل آن را از او پرسیدیم که گفت من سال ۸۴ حدود چهار پنج میلیون رای داشتم و الان ۳۵۰ هزار رای آوردم پس به طور یقین تقلب شده و جمهوریت نظام به خطر افتاده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آن زمان دو مرتبه پیش هاشمی رفسنجانی رفتیم، افزود: دفعه اول ۲۷ خرداد ۸۸ بود و به هاشمی گفتیم که موسوی حرفی نزدند و ما احساس می‌کنیم که اگر برای بار دوم برویم و با او صحبت کنیم می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم؛ هاشمی گفت که موسوی حرف‌های خود را به شما نگفته است او خواهان ابطال انتخابات است و راه‌های قانونی را هم قبول ندارد.

زاکانی گفت: صبح روز شنبه ۲۳ خرداد آقای خاتمی با من تماس گرفته و اعلام کرد که ما می‌خواهیم با سیدحسن خمینی و موسوی به دفتر شما بیاییم و وقتی که آمدند گفتند که تقلب شده و باید انتخابات باطل شود و راه‌های قانونی را هم قبول نداریم.

وی افزود: از هاشمی سوال کردیم که چطور تقلب شده گفت که آقای ری شهری آمده پیش من و گفت که روز ۱۵ خرداد یعنی یک هفته قبل از انتخابات یک نفر از افراد مرتبط با آستان حضرت عبدالعظم رفته پدرش را در کهک قم ببیند و وقتی رفت، دید پدرش نیست، منتظر ماند. وقتی که پدرش آمد دید انگشتان پدر جوهری است گفت کجا بودید؟ پدرش گفت که من رفته بودم ۵۰هزار تومان گرفتم و به احمدی‌نژاد رای دادم، گفتیم آقای هاشمی مگر ممکن است؟ گفت بله. آقای ری شهری گفته و ما این را پیگیری کردیم و دیدیم درست نبود و بعد به آقای ری شهری گفتیم و او هم گفت که نه، من چنین حرفی به هاشمی نگفتم و این واقعیت ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کسانی که سابقه‌ای در انقلاب داشتند در سال ۸۸ یک حرف‌هایی می‌زدند که غیر قابل باور برای انقلاب بود و عده‌ای هم باور کردند، گفت: با تمام افرادی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند صحبت کردیم، هیچ کدام حرفی برای گفتن نداشتند.

زاکانی با بیان اینکه سران فتنه لغزیدند و به سمت دشمن رفتند، گفت: نظام تا کنون نسبت به این افراد بسیار محبت کرده است.

وی افزود: در سال ۸۸ عده‌ای طرح آوردند که حدود ۷۰۰ نفر از فتنه گران را دستگیر کنند؛ اما مقام معظم رهبری مخالفت کردند و در جلسه خصوصی آخوندی که آن زمان نماینده موسوی بود با مقام معظم رهبری داشتند خود آخوندی به رهبری گفت که آقا هیچ تقلبی نشده است، این افراد خودشان هم قبول دارند که تقلب نشده اما حاضر نیستند به مردم اعلام کنند و چون خواست آن‌ها عملی نشده بود کوتاه نمی‌آیند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: نظام این افراد را در سال ۸۸ تحمل کرد تا مردم خودشان حقبقت را دریابند و‌‌ همان طور که مشاهده شد بخش زیادی از افرادی که در خرداد می‌گفتند رای ما کو و اعتراض کردند در روز ۹ دی به کلاهی که برخی از افراد سر آن‌ها گذاشته بودند مطلع شدند و راه خود را از آن‌ها جدا کردند.

زاکانی با اشاره به اینکه سید حسن خمینی چندی قبل گفته که نباید با آبروی افراد بازی کنیم، گفت: آبروی افراد قابل قیاس با آبروی نظام اسلامی نیست فتنه گران نظام را متهم به تقلب به تجاوز کردند.

وی افزود: ما سوژه‌هایی را که مهدی کروبی با آن متهم به تجاوز کرده بود را بررسی کردیم و همه آن‌ها دروغ محض بود، او نظام را متهم به تجاوز کردو حاضر نشد که به مردم بگوید دروغ گفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد می‌گویند این‌ها را محاکمه کنید، گفت: اگر سران فتنه محاکمه شوند یک عده‌ای از این‌ها به طور قطع و یقین محارب هستند آنهایی که بیانیه دارند و مردم را به خیابان‌ها کشیدند این‌ها هم محارب‌اند؛ بنابراین همان اغماضی که امام علی (ع) در جنگ جمل نسبت به خوارج کردند و فرمودند انهایی که فرار کردند دنبال ان‌ها نروید نسبت به سران فتنه هم شده است چراکه امام و رهبری راه حضرت علی (ره) را می‌روند.

زاکانی افزود: همین افرادی که می‌گویند این‌ها را محاکمه کنید اگر سران فتنه را اعدام کنند، همین افراد این موضوع را پیراهن عثمان می‌کنند و دوباره آشوب بر پا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور دو منظق وجود دارد، گفت: منطق اول انهایی که امام را باوردارند و مقام معظم رهبری را به عنوان خلف صالح امام (ره) قبول دارند و بدنبال ایجاد تمدن اسلامی هستند و دسته دیگر هم کسانی هستند که می‌گوید همین قدر که حق حیات داشته باشیم کافی است و با اندیشه آرمانی امام نمی‌شود کشور را اداره کرد و تورم موقعی حل می‌شود که با امریکا ارتباط داشته باشیم که این نگاه اشتباه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه یک عده چشم خود را بر قوت‌ها و قدرت‌های کشور می‌بندند، گفت: دولت و مجلس موظفند مشکلات مردم را حل کنند چراکه ان‌ها باید نوکر مردم باشند.

زاکانی با اشاره به اینکه سال ۵۳ تا ۵۵ خود آمریکایی‌ها در ایران تحقیق کردند که ایران نیاز به ۲۰ هزار مگابایت برق از حوزه هسته‌ای دارد، گفت: سوخت فسیلی ایران اسلامی ۲۰ سال دیگر تمام می‌شود، چرا عده‌ای غیر کار‌شناسی حرف می‌زنند

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا