در جام ملت‌ها ناکام هم شویم می‌مانم/ کاشانی توبه کرد که دیگر استعفا نکند

بصیر، علی کفاشیان که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود در خصوص مشکلات باشگاه پرسپولیس گفت: در پرسپولیس کسی به عنوان مسئول نیست که بخواهد پاسخگوی مشکلات این باشگاه‌ باشد. پرسپولیس را به عنوان تیمی پرطرفدار می‌شناسم که وزنه اصلی فوتبال ماست و ما هم از مشکلات این تیم بسیار ناراحتیم.

وی افزود: می‌خواهیم کاری انجام دهیم که پرسپولیس از این وضعیت خارج شود و مطمئنا اگر لطمه‌ای به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد شود، به فوتبال ملی ما آسیب می‌زند. همیشه با بازی این دو تیم بوده که تنور فوتبال ما گرم شده و امیدوارم هر چه زودتر پرسپولیس به ثبات برسد و مشکلاتش تمام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تخصصش مدیریت بین‌الملل است، درباره مشکلات مالی و بحث‌هایی که در این چند روز در خصوص تراز مالی فدراسیون مطرح شده گفت: رئیس فدراسیون نمی‌تواند بگوید تراز مالی‌اش درست یا بد بوده است. نفراتی از بیرون فدراسیون می‌آیند و تراز مالی را بررسی می‌کنند. در فدراسیون فوتبال هر ساله از سوی مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شود تا تراز مالی را بررسی کند؛ جدا از این بازرس، سازمان‌های دیگر و وزارت ورزش هم تراز مالی فدراسیون فوتبال را بررسی می‌کنند تا تخلفی صورت نگیرد.

کفاشیان یادآور شد: مشکلی در ترازهای مالی وجود ندارد اما برخی از اعضای مجمع به ما اعلام کردند که طبق مصوبات مجمع قبلی فدراسیون فوتبال باید تراز مالی را بررسی کنند ولی این مسئله در مصوبات مجمع وجود نداشت. طبق مصوبات گروهی از مجمع انتخاب شد و بودجه فدراسیون فوتبال را تایید کردند اما ما برای اینکه مشکلی پیش نیاید هفته گذشته جلسه‌ای را برگزار کردیم و گروهی تشکیل شد تا حساب‌های مالی فدراسیون فوتبال را هم در اختیار آنها قرار داده تا بررسی شود. حسابرس‌های وزارت ورزش و جوانان و رسمی فدراسیون فوتبال قرار است هر چه زودتر حساب‌های مالی ما را بررسی کنند تا در اختیار مجمع قرار دهیم.

وی درباره شرایط تیم‌های پایه ایران گفت: در ۲ سال گذشته فقط تیم امید نتوانست در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشد و آن هم به خاطر این بود که ما کاملا بدون برنامه‌ریزی به بازی‌های آسیایی رفتیم و حذف شدیم و این عملکرد اصلا جای دفاع ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: مسابقات پایه‌ای هر دو سال یک بار به صورت آسیایی و جهانی برگزار می‌شود و این به خاطر این است که تیم‌ها تقویت شوند. مثل جشنواره فوتبال زیر ۱۵ ساله‌های آسیا که ما در همدان برگزار کردیم. برای تیم نوجوانان و جوانان دو سال برنامه‌ریزی کامل انجام دادیم و در این موارد مشکلی وجود نداشت. همه دیدند که تیم نوجوانان ما مقابل کره شمالی در بازی‌های آسیایی به تساوی دست پیدا کرد و در پنالتی حذف شد آن هم در شرایطی که همین کره شمالی در نهایت قهرمان آسیا شد.

کفاشیان تصریح کرد: در تیم جوانان کمی اشتباه فنی وجود داشت اما واقعا برای این تیم دو سال برنامه‌‌ریزی کردیم. قطر را چند بار در تهران به راحتی شکست دادیم اما همین تیم در بازی‌های آسیایی قهرمان شد و تیم جوانان ما حتی از گروهش بالا نیامد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته فنی فدراسیون به تیم‌های پایه کمک کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد: ما ناظری از کمیته فنی روی تیم‌های پایه گذاشتیم اما شاید هماهنگی کاملی وجود نداشت.

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن بیان این مسئله که شاید در تیم‌های پایه کمی اشکال از مربیان بوده است ادامه داد: مربیان باید کمی در استعدادیابی دقت بیشتری داشته باشند. فدراسیون برای تیم‌های پایه زحمت کشیده و نباید همه چیز را به پای نتیجه گذاشت. ما برنامه‌ریزی خوبی برای تیم‌های پایه کرده بودیم و فقط همانطور که گفتم برای تیم امید آن هم در بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی نداشتیم و نتیجه هم نگرفتیم. من از تیم امید نمی‌توانم دفاع کنم اما از بقیه تیم‌ها دفاع می‌کنم.

کفاشیان خاطر نشان کرد: در فوتبال بانوان هم تیم ما به جمع ۸ تیم نهایی آسیایی رسیده و امیدوارم بتواند به جام جهانی صعود کند. این را باید در نظر داشته باشیم که فوتبال آسیا در بخش بانوان بسیار قدرتمند است. ما همین برنامه‌ریزی را هم برای فوتسال و فوتبال ساحلی کرده‌ایم. حالا ممکن است بعضی اوقات نتیجه نگیریم اما کارمان را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص علت انتخاب حمید علیدوستی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان گفت: علیدوستی قبلا با تیم‌های پایه کار کرده و مطالعاتی هم داشته است. ما هم دنبال این بودیم که سرمربی با کمیته فنی هماهنگی داشته باشد و فضای جدیدی به فوتبال تزریق کند. افراد زیادی برای این پست وجود داشتند اما کمیته فنی تصمیم گرفت مسئولیت تیم نوجوانان را به علیدوستی بدهد و قرار است تا با او همکاری هم داشته باشد. این بحث همکاری بین سرمربی و کمیته فنی می‌تواند فضای خوبی ایجاد کند. ما همین برنامه را هم برای امیرحسین پیروانی در نظر گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پیروانی که در بازی‌ ایتالیا روی نیمکت نشست تازه به جمع تیم اضافه شده و در آینده می‌تواند کمک زیادی به ما کند. در تلاشیم تیم‌های قدرتمند را مقابل تیم‌هایمان قرار دهیم و انشاءالله بتوانند در نتیجه‌گیری خوب باشند.

کفاشیان در خصوص علت انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید گفت: تیم امید برای ما بسیار مهم است و ارزشش کمتر از تیم ملی نیست مخصوصا در این مقطع که بحث انتخابی المپیک وجود دارد. ابتدا از کاشانی خواستیم مسئولیت تیم امید را برعهده بگیرد چون کار کردن در این تیم بسیار سخت است؛ بحث جمع کردن بازیکنان و اعزام آنها هم از سختی‌های کار در تیم المپیک است.

وی با بیان اینکه حبیب کاشانی مدیر بسیار توانمندی است و در ابتدا خاکپور را به عنوان سرپرست تیم امید انتخاب کرده بود، گفت: پس از اینکه در انتخاب سرمربی تیم امید دچار مشکل شدیم از خاکپور خواستیم به عنوان سرمربی این تیم کار کند اما او اعلام کرد که می‌خواهد سرپرست بماند. با این وجود تیم عازم اردوی قطر شد و کاشانی، کرانچار را به قطر دعوت کرد تا ضمن دیدن بازی تیم امید در این کشور صحبت‌هایی هم در خصوص سرمربیگری این تیم با او داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: پس از توافق کاشانی و کرانچار ما قبول کردیم که ادامه مذاکرات در تهران انجام شود اما قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد بحث‌هایی از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت و با توجه به اینکه ما باید از شورای برون‌مرزی برای کرانچار مجوز می‌گرفتیم به سابقه این مربی ایراد گرفته شد. در جلسه‌ای که رغبتی و دوستانش حضور داشتند گزارش‌هایی در خصوص کرانچار مطرح شد و آنها اعلام کردند از نظر فنی مشکلی با او ندارند اما به لحاظ فرهنگی ایرادهایی به این مربی کروات گرفتند و از ما خواستند فرد دیگری را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کنیم. ما هم تمکین کردیم و در نهایت سراغ خاکپور رفتیم.

کفاشیان با اشاره به خصوصیات اخلاقی خاکپور، اظهار داشت: خاکپور مربی بسیار با اخلاق و با شخصیتی است. روز اول هم که در خصوص تیم امید با او صحبت کردیم صحبت جالبی از این مربی شنیدم. خاکپور گفت که باید به تیم امید شخصیت جداگانه‌ای بدهیم و اعلام کرد هر کسی که می‌خواهد به تیم بزرگسالان برود باید از کانال تیم امید بگذرد. این صحبت بسیار درست است و ما باید ابتدا بازیکنان را در تیم امید به کار بگیریم و سپس آنها به تیم بزرگسالان بروند. قرار است پس از بازگشت کی‌روش از اردوی آفریقا این موضوع را با او هم در میان بگذاریم و امیدوارم کی‌روش با خاکپور همکاری داشته باشد.

وی درباره انتخاب دستیاران سرمربی تیم امید گفت: مجید صالح به عنوان دستیار اول خاکپور انتخاب شده که پس از این در کنار کی‌روش هم بوده است. او مربی بسیار علمی است و می‌تواند به تیم امید کمک کند. همچنین هادی طباطبایی هم به عنوان یکی دیگر از دستیاران خاکپور انتخاب شده و امیدوارم آنها بتوانند به این تیم کمک کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کاشانی در تیم امید به مشکلاتی خورده بود و از سمتش استعفا کرده اظهار داشت: کاشانی مدیر بسیار خوبی است و بهتر از من فوتبال را می‌شناسد. ما به چنین مدیران توانمندی نیاز داریم که گوشه‌ای از کارهای فدراسیون فوتبال بگیرند و به پیشرفت فوتبال ما کمک کنند.کاشانی از اتفاقاتی که رخ داده بود کمی دلخور بود اما وقتی به کربلا رفت، توبه کرد که دیگر استعفا نکند و دیگر مشکلی وجود ندارد!

به گزارش تسنیم، کفاشیان در ادامه صحبت‌هایش از طرح وزارت ورزش برای بررسی وضعیت مربیان خارجی حمایت کرد و گفت: اینکه کمیسیون تائید مربی خارجی در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد باعث خوشحالی ماست که باعث می‌شود مربیان با صلاحیت به ورزش ما بیایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با استعفای اسماعیل حسن‌زاده از سمت رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال موافقت کرد یا خیر، اظهار داشت: حسن‌زاده استعفا نکرده و من نمی‌دانم این حرف‌ها چیست.

کفاشیان در ادامه وقتی با این مسئله مواجه شد که حسن زاده وسایلش را از اتاقش جمع کرده به شوخی گفت: شاید مسواک او کهنه شده و حسن‌زاده مسواکش را عوض کرده است! من قبلا گفتم که حسن‌زاده کسالت داشته و حتما به خاطر خوردن چلوکباب این اتفاق برایش رخ داده است! در مجموع حسن‌زاده وسایل شخصی نداشته که بخواهد جمع کند. حتما خواسته که اتاقش را تمیز کند!

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا قرار است صالحی به عنوان رئیس کمیته انضباطی انتخاب شود گفت: چنین چیزی نیست و حسن‌زاده کارش را انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم، در ادامه برنامه ورزش و مردم بحث بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال مطرح شد که در این بخش مدیر روابط عمومی وزارت ورزش روی خط برنامه آمد و گفت: تا امروز تنها اسناد مالی سال ۹۱ فدراسیون فوتبال به دست مسئولان وزارت ورزش رسیده و هنوز اسناد مالی سال‌های ۹۲ و ۹۳ رویت نشده است. حسابرس وزارت ورزش روزی یک هفته است که در فدراسیون فوتبال مستقر شده و قطعا در آینده گزارش کارش را اعلام خواهد کرد.

کفاشیان در این باره گفت: موضوعی که گفته شد درست است. ابهامی در مورد صورت‌های مالی سال ۹۱، ۹۲ بود که ما در اختیار وزارت ورزش گذاشتیم. همچنین صورت‌های مالی سال ۹۲،۹۳ را هم خودمان بررسی کردیم و نتیجه‌اش را در مجمع اعلام می‌کنیم.

وی درباره اینکه امیر عابدینی با وجود اینکه یکی از منتقدان اصلی فدراسیون فوتبال بود به عنوان رئیس کمیته بررسی حساب‌های مالی فدراسیون شده است، عنوان کرد: عابدینی به عنوان رئیس کمیته و کریم بهرامی هم که رئیس هیئت فوتبال قم است به عنوان دبیر کمیته بررسی حساب‌های مالی فدراسیون انتخاب شدند که هر دو بسیار دقیق هستند. سخت‌گیری‌ها و انتقاداتی که نسبت به فدراسیون شده به نفع ما خواهد بود چرا که نامه‌هایی که زده شد و ایرادهایی که از فدراسیون فوتبال گرفتند باعث شده ما در کارهایمان دقیق‌تر شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: خوشحالیم اکنون افرادی روی کار آمدند که می‌توانند کمک بسیار خوبی به فدراسیون فوتبال کنند نه به این دلیل که آنها حسابرسی مجمع را در اختیار گرفتند بلکه به این دلیل که افرادی متخصص هستند.

کفاشیان درباره اینکه تیم ملی فوتبال چرا به جای اردوی کیش راهی آفریقای جنوبی شد، گفت: اگر قرار بود در کیش اردو بزنیم باید تیم‌های ملی یا باشگاهی خوبی را به کیش می‌آوردیم که این مسئله برای ما هزینه‌بردار بود. همچنین قرار است تیم امید راهی کیش شود و اردوی بسیار خوبی را در آنجا برگزار کند. اگر قرار است دو تیم همزمان در کیش اردو بزنند هم برای ما هزینه‌ای بیشتری داشت و هم اینکه هماهنگی‌های زمین تمرین، سخت می‌شد. اردوی آفریقای جنوبی برای تیم ملی هزینه زیادی در بر نداشته و همچنین آب و هوای آنجا به استرالیا شباهت دارد.

وی در واکنش به این مسئله که علی پروین اعلام کرده فدراسیون فوتبال در اختیار کارلوس‌کی‌روش است در حالی که باید عکس این اتفاق رخ دهد، خاطر نشان کرد: ما موظف هستیم خواسته‌های منطقی کی‌روش را اجرا کنیم. شاید قبل از این، این اتفاق بیشتر رخ می‌داد و ما هر مسئله‌ای که کی‌روش می‌خواست انجام می‌دادیم اما اکنون اینطور نیست و تا جایی که بودجه به ما اجازه دهد خواسته‌های منطقی کی‌روش را اجرا می‌کنیم. این اتفاق فقط در خصوص کی‌روش نمی‌افتد و فدراسیون فوتبال به تمام سرمربیان و مربیانش احترام می‌گذارد و اگر توان داشته باشد به خواسته‌های آنها رسیدگی می‌کند.

کفاشیان درباره احتمال موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: ما تیم بسیار خوبی داریم که در جام جهانی بازی‌های بسیار زیبایی به نمایش گذاشت. تیم ملی ما کمتر از دیگر تیم‌های آسیایی نبود و شاید نتیجه نگرفتیم اما تیم خوبی داشتیم که همان تیم تقویت شده و به جام ملت‌های آسیا می‌رود.

وی در خصوص آخرین وضعیت سروش رفیعی و مهرداد اولادی در مورد این دو بازیکن به مقامات نامه نوشتیم و منتظر هستیم تا مسئولان پاسخ بدهند اما تقاضا داریم اگر می‌شود در این مقطع این بازیکنان بتوانند به تیم ملی کمک کنند و پس از آن هر مجازاتی که لازم بود برایشان اعمال شود.

کفاشیان با بیان این مسئله که بازیکنانی که از سوی فیفا دچار محرومیت فوتبالی می‌شوند می‌توانند در خانه و کوچه محل زندگی‌شان فوتبال بازی کنند درباره اینکه شنیده می‌شود مهرداد پولادی دیگر به ایران برنمی‌گردد خاطرنشان کرد: در مورد پولادی این مسئله وجود ندارد. او در قطر قراردادی دارد که اگر بخواهد آن را فسخ کند باید هزینه زیادی بدهد به خاطر همین پس از اینکه قراردادش تمام شود به ایران برمی‌گردد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که در صورت ناکامی در جام ملت‌های آسیا آیا او و کی‌روش از کارشان کنار می‌روند تصریح کرد: من که می‌مانم چون باید سریع پس از جام ملت‌ها برای جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم بعد از آن اگر مجمع کار من را پسندید ۴ سال دیگر می‌مانم. من می‌مانم تا برای مسابقات بعدی برنامه‌ریزی کنم. در انتخابات گذشته هم برخی اعضا گول خوردند و به من رای دادند!

کفاشیان ادامه داد: در مورد کی‌روش هم باید بگویم که بندی را در قرارداد او گذاشتیم که اگر از نتیجه کار تیم ملی در جام ملت‌ها راضی بودیم قرار داد با او را ادامه می‌دهیم ولی اگر اینطور نبود تصمیم دیگری می‌گیریم.

وی درباره اینکه در این مدت به عملکرد خودش در فدراسیون فوتبال چه نمره‌ای می‌دهد، عنوان کرد: من هیچ وقت در دوره تحصیل ۲۰ نمی‌گرفتم. به خودم نمره ۱۳ – ۱۴ می‌دهم. همیشه به اینکه قبول شوم قانع بودم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: امیدوارم خداوند خدمات ما را قبول کند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا