بصیر گزارش می دهد

مسئولان فریدونکناری شب یلدا را چگونه می گذرانند؟

بصیر، شب یلدا طولانی ترین شب سال است که در ایران به عنوان یک سنت به آن توجه و نگاه ویژه ای می شود، در این شب خانواده های ایرانی تلاش می کنند با حضور در کنار یکدیگر این شب را به شادی و به خوبی پشت سر بگذارنند و ایامی خوش را برای خود رقم بزنند.

شب یلدای امسال بر خلاف سال های گذشته کمی مهم‌تر و حساس تر شده و علت آن نیز تقارن رحلت پیامبر و شهادت ائمه معصومین(ع) است، به همین دلیل با تعدادی از مسئولان فریدونکناری در مورد نحوه گذراندن این شب به گفت‌و‌گو کوتاهی نشستیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

مسئولان در مجالسی که به شان پیامبر و ائمه خدشه وارد می کند حضور نیابند

فرماندار فریدونکنار نیز در این رابطه با تسلیت ایام شهادت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما شیعه هستیم در جلسات مختلف شفارش کرده‌ایم که در این ایام با توجه به اینکه ایام حزن و اندوه است مردم کشور شان این روز را نگه دارند.

حجت‌الله عصمتی خاطرنشان کرد: مدیران هم در این زمینه باید توجه ویژه ای داشته باشند و در مجالسی که به شان پیامبر و ائمه خدشه وارد می کند حضور نیابند.

در کنار همسر شهید گرائیلی حاضر می شوم

محمد مهدی گرائیلی رئیس شرکت توزیع برق فریدونکنار، اذعان داشت: در این شب، طبق معمول در کنار همسر سردار شهید گرائیلی حضور می یابیم و قبل از آن نیز به مزار پدر شهیدم سردار گرائیلی می رویم.

حتی اگر شب های یلدا شود در حسینیه هائیم

اسماعیلی رئیس اداره گاز فریدونکنار نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایام وفات است حتی اگر شب های یلدا هم باشد در حسینه ها حاضر می شویم.

در جایی با ارزش حضور دارم

سیدهادی میرانی کناری عضو شورای شهر فریدونکنار نیز گفت: تلاش ما بر این است که در شب یلدا در جایی پر ارزش حضور یابیم و از آنجایی که حضور و دیدار پدر و مادر عبادت محسوب می شود و از با ارزش‌ترین جاهاست، قطعا به خدمت این دو بزرگوار به اتفاق خانواده می رسیم.

صله‌رحم مهم‌ترین خاصیت شب یلدا

ابوالقاسم فرجی فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان فریدونکنار گفت: این شادی را از بچه ها نمی گیریم اما به احترام این ایام مراسم شب یلدا را به سه روز آینده در آغاز ماه ربیع الاول موکول می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خاصیت های شب یلدا این است که مردم در این شب به دیدار همدیگر روند و آداب نیکوی صله‌رحم را به جای آورند.

از طرح های مناسب برای این شب استقبال می کنیم

مجید حسین پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار، نیز تصریح کرد: امسال شب یلدا نداریم، با توجه به تقارن ایام شهادت ائمه و پیامبر اکرم(ص)، تلاش می کنیم در برنامه های مساجد حضور یابیم.

وی افزود: اگر برای این شب که در این ایام طرحی مناسب برنامه ریزی کنیم قطعا از آن استقبال خواهیم کرد.

در حسینیه قاسم‌زاده آمل هستم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار، گفت: شب یلدا در حسینیه قاسم‌زاده آمل در مراسم عزاداری حضور می یابم.

حسن رزاقی افزود: درست است که صله‌رحم در این ایام تاکید شده است اما ما شب‌یلدای امسال را در هیئت قمر بنی هاشم روستائیان اهنز مقیم آمل پشت سر می گذاریم.

ایام حزن و اندوه است

حجت‌الاسلام نجار فیروزجائی نماینده ولی‌فقیه سپاه فریدونکنار، اذعان داشت: شب یلدا مصادف با ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر(ص) و شهادت ائمه معصوم(ع) است، سعی ما بر این است که علاوه بر حضور در مراسم عزاداری به خدمت پدر و مادرم برویم.

از ظهر در خدمت مادرم هستم

رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار گفت: هر سال وظیفه می دانیم در کنار مادرم، همسر شهید برهود حضور پیدا کنیم، البته طبق سنوات، ایشان از ناهار تمامی بچه ها را دعوت می کنند و ما از ظهر در خدمت‌شان حضور داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا