دستگیری قاچاقچی انگلیسی‌همکار داعش

بصیر، یک قاچاقچی مواد مخدر در انگلیس به جرم تلاش برای کمک به سفر یک حامی داعش به سوریه، از  طریق رساندن گذرنامه و دو هزار پوند پول به وی، دستگیر شد.

روزنامه انگلیسی گاردین روز شنبه خبر داد یک قاچاقچی انگلیسی که جوانی ۲۳ ساله و اهل شمال لندن به نام محمد سعید است، بعد از تلاش برای سوار شدن به قطاری به مقصد بروکسل بازداشت شده است. این فرد به هنگام بازداشت گذرنامه‌ای جعلی، مقداری پول و یک تلفن همراه که تنها یک شماره متعلق به بلژیک در آن ذخیره شده بود، به همراه داشته است.

عکس الصاق‌شده روی گذرنامه همراه این قاچاقچی، مربوط به فردی است که از سوی پلیس با نام مخفف «سی‌اف» (CF) معرفی شده و پیش از این تحت نظارت برنامه تحقیق و پیشگیری عملیات تروریستی بوده است.

این گذرنامه متعلق به فردی دیگر با نام خانوادگی مشابه «سی اف» است که چندی قبل اعلام کرده بود گذرنامه خود را در اتوبوس گم کرده است. به نوشته گاردین، در گذرنامه کشف‌شده از محمد سعید، نام کوچک فرد تغییر کرده است.

محمد سعید به جرم قاچاق مواد مخدر با حکم دادگاه سلطنتی به گذراندن حبس به مدت ۵ سال محکوم بود. «سی اف» هم سه بار پیش از این به جرم تعدی از برنامه تحقیق و پیشگیری تروریسم بازداشت شده بود، اما در هیچ یک از آن موارد محکوم نشد.

هم‌چنین به گفته گاردین گذرنامه «سی اف» توسط «ترزا می» وزیر کشور انگلیس با اختیارات سلطنتی وی باطل شده بود، با این وجود این فرد توانسته بود به بروکسل سفر کند و از آنجا قصد داشت با استفاده از گذرنامه‌ای جعلی که توسط سعید به وی داده می‌شد، به سوریه سفر کند.

«سی‌اف» ارتباط نزدیکی با دیگر عناصر افراطی دارد و از ۶ سال گذشته تاکنون سابقه همکاری با گروه‌های تروریستی متعددی من جمله القاعده را داشته است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا