بسته ویژه خبری بصیر

تخریب سه باب مغازه در فریدونکنار/ خارج شدن یک مداح از کورس انتخابات/ گوانگ ژو خانه جدید فوتسالیست فریدونکناری/ غرب به دنبال اسلام هراسی و تضعیف ایران است/ وداع باشکوه مردم فریدونکنار با میهمان آسمانی خود

بصیر، فریدونکنار در هفته ای که گذشت، بسته ویژه خبری از این شهرستان است که بصیر تقدیم می کند.

اهدای بیش از یک میلیارد ریال به عتبات عالیات

 از سوی مردم ولایتمدار شهرستان فریدونکنار در سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ طی سه سال، مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا شد.

این در حالی است که ارزش ریالی هر مترمربع زمین در کربلای معلی به سی میلیون ریال می رسد.

گفتنی است برای خرید هر مترمربع، سند افتخار صادر می شود که در آن نام خریدار ثبت است.

تخریب سه باب مغازه در فریدونکنار

سه باب مغازه در خیابان شهدای شهر فریدونکنار که در حریم جاده اصلی بود و موجب سد معبر عمومی می شد، از سوی شهرداری فریدونکنار تخریب شد.

بر اساس این گزارش، این مغازه ها که در روبه‌روی بهداری شهید بصیر واقع بودند، پس از سال های زیاد، با نشستهای مختلف و توافق مالی مالکان، توسط شورای اسلامی و شهرداری فریدونکنار و همکاری دادستان این شهرستان، تملک  و پس از طی مراحل اداری تخریب و تعریض شد.

آموزش اشتغال ۷۴ مددجوی فریدونکناری

غلامرضا علیپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به رویکرد کمیته امداد مبنی بر ایجاد اشتغال، تاکنون ۷۴ نفر از مددجویان این شهرستان از آموزش اشتغال بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: این آموزش برای مددجویانی است که علاقه‌مند به عرصه کار و اشتغال هستند و نیاز به آموزش‌های لازم دارند تا بتوانند نسبت به پایداری مشاغل خود اقدام کنند.

یک مداح از کورس انتخابات خارج شد

جلسه کمیته تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی فریدونکنار با حضور اعضای این کمیته در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد که در نهایت یک مداح از کورس انتخابات خارج شد.

دانشگاه‌‌ها بدون قید و شرط راه ورود به تحصیلات عالی را هموار نکنند

به مناسبت هفته پژوهش با سیدعلی اکبر ربیع‌نتاج پژوهشگر برتر قرآن و حدیث کشور در سال گذشته، به گفت‌وگو نشستیم.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی نباید این رفتار صورت بپذیرد، علت مهم این امر نیز به دانشگاه های چون آزاد و غیرانتفاعی مربوط می شود، این دانشگا‌ها با جذب دانشجو به هر قیمتی، می خواهند که از لحاظ مالی سقوط نکنند، اگر قرار به جذب دانشجو در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا است تا حقوق کارمندان و اساتید را تامین کنند ارزش علم پائین می آید، بنابراین وزارت علوم در این زمینه باید راهکاری تدارک ببیند تا دانشگاه‌‌ها بدون قید و شرط راه ورود به تحصیلات عالی را هموار نکنند.

دانشجویان سخت‌کوشی هم در این مقاطع هستند که شبانه‌روزی کار می کنند، درس می خوانند و قطعا آینده‌ای روشن دارند، سوء استفاده بعضی ها در این بین، خیانت به این افراد است.

جلسه رابطان جشنواره خوارزمی و نانو در فریدونکنار برگزار شد

جلسه رابطان جشنواره خوارزمی و نانو در فریدونکنار با حضور با حضور کاظمیرئیس اداره تکنولوژی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پژوهش سرای مرحوم خبازی این شهرستان، برگزار شد.

سیدعظیم اسماعیل‌زاده در این جلسه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، تعقل را رسول باطنی انسان ها دانست و اظهار داشت: تعقل است که برای ما دین‌داری، امانت داری، رازداری، صفات حسنه، خلق نیکو، ابتکار و اختراع را به ارمغان می آورد.

گوانگ ژو خانه جدید فوتسالیست فریدونکناری

سیدمحسن سادات تبار فوتسالیست فریدونکناری با عقد قراردادی یک ساله به تیم گوانگ ژو چین پیوست.

این بازیکن که سابقه حضور در تیم فوتسال راه ساری را در کارنامه حرفه‌ای ورزشی خود را دارد با عقد قراردادی یکساله به تیم گوانگ ژو چین پیوست.

معلمان تعلیم و تربیت را جدی بگیرند

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر اینکه معلمان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را جدی بگیرند بر برگزاری نماز جماعت با حضور مسئولان شهری در مدارس تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در نشست صمیمی با معاونان و مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان فریدونکنار، دانش‌آموزان را به زمین های آماده کشت توصیف کرد و اظهار داشت: هر نوع بذری را که در این زمین بکاریم، همان را برداشت می کنیم.

تنها راه جلوگیری از صید در فریدونکنار ارائه راهکار از سوی دولت است

سیدعباس بردبار در وبلاگ «شهروند فریدونکنار» با نقد عملکرد دولت نسبت به اعلام ممنوع بودن صید و صیادی در فریدونکنار، با نوشتن یک یادداشت انتقاد خود از این تصمیم را اعلام کرد.

بر اساس اسن یادداشت«جلوگیری از صید و صیادی پرندگان در فریدونکنار ناممکن بوده و تنها راه موجود ارائه راهکار از سوی دولت است تا شکارچیان که اکثرا از قشر مستضعف جامعه هستند و از شب تا صبح بی‌خوابی را تحمل می کنند و در سرمای سوزان و باران‌های زمستان طاقت‌فرسا تلاش می کنند تا درآمدی به دست آورند زندگی بگذرانند.»

پخت نان بربری کمتر از ۴۷۳ گرم تخلف است

نماینده مازندران در شورای اصناف کشور، گفت: پخت هر قرص نان بربری کمتر از ۴۷۵ گرم تخلف است.

شعبان حسین‌نژاد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر اظهار داشت: از سال ۱۳۹۱ تا به امروز تمامی مواد اولیه نان، بیمه و دستمزدها افزایش قیمت داشته و قیمت نان تغییری نکرده بود، بنابراین با پیگیری های به عمل آمده تصمیم بر آن شد تا قیمت نان را بیشتر کنیم.

وی با انتقاد از اینکه قیمت آرد دوباره افزایش پیدا کرد، گفت: اگر قیمت آرد زیاد نمی شد، برای هر قرص نان مبلغ ۵۰۰ تومان کاملا مناسب بود.

نماینده اصناف مازندران در شورای اصناف کشور اذعان داشت: این تصمیمی است که دولت گرفت و مصوب شد.

غرب به دنبال اسلام هراسی و تضعیف ایران است

امام‌جمعه فریدونکنار با تاکید بر اینکه کوبا سند جنایت های آمریکا است، گفت: غرب به دنبال اسلام هراسی و تضعیف ایران است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه های سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار خاطرنشان کرد: استکبار با به راه انداختن واقعه گروگانگیری در استرالیا، به دنبال ایران و اسلام هراسی، تبلیغ ضد دین و ضد روحانیت بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید عزاداری امام حسن مجتبی(ع) نیز پرشکوه تر از گذشته برپا شود، گفت: آنها با این اعمال به دنبال تضعیف اربعین بودند اما هرگز موفق نشدند.

دانش فریدونکنار قهرمان شد

دانش فریدونکنار با کسب ۲۳ امتیاز از در گروه نخست لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور، با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت.

از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور در گروه شمال، تیم دانش فریدونکنار در خانه به دیدار تیم مدعی پدیده مشهد رفت.

دانش با کسب این تساوی ۲۳ امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و شموشک گلستان توانست به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند.

بازی قابل قبول فوتبالیست فریدونکناری برابر تیم ملی ایتالیا

علیرضا آقابراری فوتبالیست ارزشمند تیم دانش فریدونکنار در ترکیب اصلی تیم ملی جوانان در برابر تیم ملی جوانان ایتالیا قرار گرفت.

در این دیدار که از شبکه ورزش به صورت زنده پخش شد، آقابراری در پست دفاع‌وسط بازی قابل قبولی را ارائه کرد.

هیچ بودجه‌ای برای امام‌زاده «سیدمحمد» فریدونکنار تخصیص داده نشد

امام‌جمعه فریدونکنار با انتقاد از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، گفت: هیچ بودجه‌ای برای امام‌زاده «سیدمحمد» فریدونکنار تخصیص داده نشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی افزود: با اینکه بارها به صورت خصوصی این مشکل را برای ایشان بازگو کردیم اما نه در سال ۹۲ و در سال جاری بودجه ای برای کارهای عمرانی این حرم تخصیص نداد و بسیار جای تاسف دارد.

وداع پرشکوه مردم فریدونکنار با میهمان آسمانی خود

مردم ولایتمدار و شهیدپرور فریونکنار با استقبالی بی نظیر از یک شهید گمنام، برگ زرینی دیگر در لوح افتخارات این شهرستان ثبت کردند.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور فریونکنار با استقبالی بی نظیر از یک شهید گمنام، برگ زرینی دیگر در لوح افتخارات این شهرستان ثبت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا