اصرار گوگل بر انتشار فیلم توهین به پیامبر اسلام(ص) در یوتیوب

بصیر، به نقل از مشرق، شرکت گوگل در اقدامی قابل تامل از دستگاه قضایی آمریکا درخواست کرد در حکم قبلی‌اش درباره منع انتشار یک فیلم اهانت‌بار علیه پیامبر اسلام (ص) در یوتیوب، تجدیدنظر کند.

 

پس از انتشار یک فیلم ضداسلامی در یوتیوب و اعتراض شدید مسلمانان به این فیلم طی دو سال اخیر، دادگاهی در کالیفرنیا به شرکت گوگل دستور داد این فیلم را از یوتیوب حذف کند. اما در جدیدترین تحول در این باره، شرکت گوگل از دادگاه استیناف کالیفرنیا تقاضا کرده حکم دادگاه بدوی را لغو کند تا دوباره فیلم هتاک علیه اسلام را منتشر کند.

اصرار گوگل بر انتشار فیلم ضد پیامبر اسلام (ص) در یوتیوب

وکیل شرکت گوگل به هیئت ۱۱ نفره قضات شعبه نهم دادگاه استیناف کالیفرنیا گفته که از نگاه شرکت گوگل، اجرایی شدن حکم دادگاه بدوی در تضاد با آزادی بیان! است.

فیلمی که گوگل خواستار ادامه انتشار آن در یوتیوب است، یک فیلم کوتاه ۱۴ دقیقه‌ای است که «معصومیت مسلمانان» Innocence of Muslims نام دارد و چند ماه پیش دادگاهی در کالیفرنیا به یوتیوب دستور حذف آن را داد. شایان ذکر است که دادگاه بدوی با هدف حمایت از مسلمانان اقدام به صدور حکم مبنی بر حذف فیلم مذکور نکرده بود، بلکه صدور این حکم به علت اعتراض یکی از بازیگران این فیلم به بانیان آن بود.

خانم سیندی لی گارسیا که در فیلم مذکور بازی کرده، نسبت به تغییر نام و محتوای فیلم پس از تولید آن، اعتراض کرده بود. این بازیگر هالیوودی به دادگاه گفته بود که مسئولان فیلم به هنگام ساخت آن مدعی بودند که نام فیلم «جنگجوی صحرا» است و موضوع آن ماجراهایی تاریخی در بیابان‌های عربی است؛ اما پس از پایان نقش‌های وی در فیلم او مطلع شده بود که بخش‌های ضداسلامی به فیلم اضافه شده و با تغییراتی اساسی، فیلم جنگجوی صحرا به یک فیلم ضداسلامی به نام معصومیت مسلمانان تغییر یافته است.

 

 

 

این فیلم که اهانتی آشکار به پیامبر اسلام (ص) بود با موج گسترده اعتراض‌های مسلمانان در کشورهای اسلامی خصوصا مصر مواجه شد که بیش از ۵۰ کشته و صدها زخمی به جای گذارد.

علمای مسلمان علیه بازیگران و همکاران این فیلم فتوا دادند و یک مقام پاکستانی هم برای کشتن تولیدکننده فیلم، جایزه گذاشت.

تا پیش از صدور حکم دادگاه بدوی، یوتیوب از پذیرش درخواست اوباما و رهبران سایر کشورها برای حذف فیلم مذکور به بهانه نقض آزادی بیان، خودداری می‌کرد.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا