داعش ۱۰۰عضو خارجی خود را اعدام کرد

بصیر، روزنامه فایننشال تایمز، امروز شنبه با اعلام این خبر افزود: داعش، گروهی تحت عنوان پلیس نظامی تشکیل داده است که ماموریت ِ آن، نظارت بر نیروهای خارجی است که به این گروه پیوسته اند تا از شانه خالی کردن ِ آن ها از وظایف محوله جلوگیری کند.

بر اساس گزارش های مطبوعات انگلیسی در ماه اکتبر، ۵ تبعه انگلیس، سه فرانسوی، دو آلمانی و دو بلژیکی، پس از آن که در سوریه، به جنگ با سایر گروهک های تروریستی وادار شده بودند، بازگشت به کشورهایشان را خواستار شدند، که داعش برخی از آنان را بازداشت کرد.

به گفته پژوهشگران مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در لندن، دستکم ۳۰ تا ۵۰ تن از انگلیسی هایی که برای جنگ، به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند، خواهان بازگشت به کشور خود هستند، اما بیم آن دارند که در صورت بازگشت به کشور، به زندان بیفتند. آن ها این مساله را توسط یکی از نمایندگان خود، با مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در لندن، در میان گذشته اند.

سازمان ملل متحد اخیرا در گزارشی اعلام کرد : در سال های اخیر حدود ۱۵ هزار نیروی افراطی خارجی از ۸۰ کشور دنیا در قالب گروه هایی چون «داعش» در سوریه و عراق فعالیت داشته اند.

بر پایه این گزارش، از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون شمار تروریست های خارجی در سوریه و عراق نسبت به شمار آن ها در فاصله سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی، چندین برابر شده و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

بر پایه این گزارش که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در بخش نظارت بر فعالیت «القاعده» تهیه شده، آمده است: افراط گرایانی از فرانسه، روسیه، انگلیس و در مجموع از ۸۰ کشور جهان در قالب تروریست های خارجی در عراق و سوریه فعالیت می کنند.

این گزارش در مقایسه داعش با القاعده عنوان کرد: بیشتر فعالیت ترویست هایی چون داعش در داخل کشورهایی متمرکز است که در آنها فعال هستند و خطر فعالیت های برون مرزی این گروه ها زیاد نیست.

این گزارش همچنین با اشاره تاثیر قابل توجه استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت در جذب نیروهای خارجی، نسبت به خطر بازگشت این تروریست ها به کشورهای مبدا هشدار داد.

آمریکا و کشورهای اروپایی در حالی تدابیر امنیتی ویژه برای مواجهه با تروریست های غربی بازگشته از عراق و سوریه در پیش گرفته اند و در تشدید آن اصرار دارند که در آغاز ناآرامنی های سوریه، از گروه های مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت می کردند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا