رهبر طالبان پاکستان کشته شد

بصیر، مقامات پاکستان گفتند فضل الله در عملیات مشترک ارتش پاکستان و نیروهای نظامی به فرماندهی امریکا در افغانستان کشته شده است هر چند روز شنبه بیانیه ای رسمی دراین خصوص منتشر نشد.

یک منبع بسیار آگاه در اسلام آباد به گلف نیوز گفت: خبرها در مورد مرگ فضل الله به زودی اعلام می شود و جسدش نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

منابع می گویند نواز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان چگونگی این عملیات مشترک در روز شنبه قرار گرفته بود.

در حمله روز سه شنبه نیروهای طالبان به مدرسه نظامی در پیشاور، شمال غربی پاکستان،۱۴۸ نفر کشته شدند که ۱۳۲ تن از آنها دانش آموز بودند. 

 سخنگوی ارتش پاکستان: اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن «ملافضل الله» بی‌اساس است

به گزارش تسنیم، «عاصم باجوه» سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان (ISPR) اخبار ضد و نقیض درمورد کشته شدن فضل‌الله سرکرده تحریک طالبان پاکستان را بر اساس شایعات دانست و گفت:  براساس گزارش‌های رسیده، انتشار اخبار ضد و نقیض درمورد کشته شدن فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان در رسانه‌های اجتماعی ادامه دارد که نیروهای امنیتی پاکستان و افغانستان در عملیات مشترک علیه شبه‌نظامیان، وی را در مناطق مرزی ۲ کشور کشته‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع پاکستان روز گذشته در توئیتر و فیسبوک خود کشته شدن رهبر تحریک طالبان پاکستان را تأیید کرده بود اما سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان این خبر را رد کرده است.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ارتش پاکستان نمی‌تواند قبل از روشن شدن حقایق چیزی را در این خصوص بیان کند.

رسانه‌های اجتماعی پاکستان از روز گذشته اخبار ضد و نقیضی از کشته شدن ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان منتشر کردند اما پیش از این مقامات پاکستان و افغانستان این خبر را رد و یا تأیید نکرده‌ بودند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا