اولین کاپیتان فوتبال با ۸ عنوان قهرمانی + عکس

بصیر، بنا به گزارش AS، او تنها فوتبالیست تاریخ است که به عنوان کاپیتان، همراه با رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، ۸ عنوان قهرمانی را فتح می کند: جام جهانی (۱ بار)، جام ملت های اروپا (۲ بار)، چمـپیونزلیگ (۳ بار)، لالـیگا (۵ بار)، کوپا دل ری (۲ بار)، سوپرکاپ اروپا (۲ بار) و سوپرکاپ اسپانیا (۴ بار). علاوه بر اینها، با وجود اینکه کاسیاس بازوبند کاپیتانی را در آن زمان به بازو نداشت و در این آمار حساب نمی شود، اما وی فاتح جام بین قاره ای (۲۰۰۲) نیز شده است.

اولین کاپیتان فوتبال با 8 عنوان قهرمانی

پس از قهرمانی در تورنمنتی که رئال مادرید را به عنوان قهرمان جهان معرفی می کند، او از بلاتر نشانی به مناسب فتح ۱۸مین جام همراه با رئال مادرید دریافت کرد و در حال حاضر به عنوان دومین بازیکن پر افتخار در تاریخ باشگاه شناخته می شود (بعد از سانچیس با ۲۱ عنوان قهرمانی). او همچنین رائول را که ۱۶ قهرمانی دارد، پشت سر گذاشت.

کاپیتان می تواند در همین فصل هم به رکورد سانچیس برسد. از شش عنوان ممکن در فصل ۲۰۱۴/۱۵، ایکر دو عنوان فتح کرده (جام باشگاه های جهان و سوپرکاپ اروپا) و یکی را واگذار کرده است (سوپرکاپ اسپانیا) و به دنبال افزودن ۳ عنوان دیگر می باشد: چمپیونزلیگ (رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی است)، کوپا دل ری (رئال مادرید آنجا هم در مرحله یک هشتم نهایی است) و لالیگا، که شاگردان کارلو آنچلوتی صدرنشین هستند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا