مطالبه ۶۰ میلیارد ریالی شهرداری قائم‌شهر/ لزوم تامین سوخت دوم ادارات/ مطالبات کارگران نساجی پرداخت ‌می‌شود

بصیر، مهدی محمدی در جلسه شورای اداری این شهرستان درباره آخرین وضعیت پیگیری مطالبات کارگران بازنشسته شرکت نساجی مازندران، اظهار داشت: کارگران نساجی سال‌ها کار کردند و امروز حقوق معوقه خود را مطالبه می‌کنند و در این راستا همه باید کمک کنیم تا آنها به حق خود برسند، ولی بعضی‌ها به دنبال استفاده ابزاری از کارگران هستند.

 
وی افزود: بانک ملی ایران ۲۰ میلیارد تومان به کارخانه نساجی وام پرداخت کرده و امروز به ۷۳ میلیارد تومان تبدیل شده که البته این کارخانه در سال ۸۶ به خارج از شهر در جاده علامه طبرسی یا جاده نظامی منتقل شده و در حال حاضر ۳۵۰ کارگر مشغول کار هستند.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه بحث فروش زمین مطرح نیست، تصریح کرد: پس از آنکه سرمایه‌گذار شرکت نساجی عنوان کرد توان پرداخت بدهی انباشته شده به بانک را ندارد، بانک ملی هم آن را بابت طلب خود تها‌تر کرده است.

وی ادامه داد: تلاش‌ می‌کنیم تا در قبال این تهاتر، هم مطالبات کارگران پرداخت شود و هم ۴۰ درصد این ملک برای انجام خدمات عمومی به شهروندان اختصاص یابد.

این مسئول با بیان اینکه تهیه سوخت دوم ادارات بارها از سوی استانداری تاکید شده است، اظهار داشت: هر اداره‌ای که سوخت دوم خود را تأمین نکند، حق هیچ اعتراضی در مورد قطعی گاز ندارد.

محمدی افزود: اداره گاز به هیچ عنوان حق ندارد برای تأمین سوخت ادارات، گاز شهروندی را قطع کند زیرا ما موظفیم از سوخت خانوار مراقبت کنیم تا لطمه‌ای به آن وارد نشود.

وی به بدهکاری ادارات شهرستان قائم‌شهر به شهرداری اشاره کرد و گفت: جلسات مشترکی را با حضور شهردار و مدیران مربوطه ادارات بدهکار برگزار کردیم و توافقاتی انجام شد اما پیگیری‌ها صورت نگرفت.

محمدی با بیان اینکه شهرداری دستگاه دولتی نیست که به آن اعتباری دهیم، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان انتظار می‌رود بعد از برگزاری جلسات به توافقات حاصل شده پایبند باشند.
 
وی میزان طلب شهرداری قائم‌شهر از دستگاه‌های اجرایی شهرستان را نزدیک به ۶ میلیارد تومان برشمرد و تاکید کرد: به همان اندازه که شهرداری طلبکار است، به بعضی از ادارات نیز بدهکار بوده و عدم پرداخت بدهی ادارات به شهرداری انجام کارهای عمرانی در شهر را دچار مشکل می‌کند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا