اهمیت زیارت امام رضا(ع) از زبان آیت‌الله بهجت

بصیر، آدمی وقتی که می‌خواهد به جایی برود، باید بداند که دارد به کجا می‌رود. این دانستن، به او می‌فهماند که آنجا، یا تهدید هست یا فرصت، یا یک جای معمولی است که قرار نیست در آن اتفاقی بیفتد. به هر حال هر کجا که می‌رود، اگر درباره‌اش بیشتر بداند، برایش بهتر است. وقتی که به زیارت خورشید خراسان می‌روید، اگر بدانید که دارید به کجا می‌روید، زیارت شما یک مدل دیگری خواهد بود. فرازهایی که در این بند می‌خوانید از کتاب‌های «به سوی محبوب» و «برگی از دفتر آفتاب» برداشت شده است. نشان به آن نشان که گوینده این فراز‌ها، آیت‌الله‌العظمی بهجت است. از این بالا‌تر؟


زیارت امام‌رضا علیه‌السلام از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالا‌تر است، چرا که بسیاری از مسلمانان به زیارت امام‌حسین علیه‌السلام می‌روند. ولی فقط شیعیان اثنی‌عشری به زیارت حضرت امام‌رضا علیه‌السلام می‌آیند.

بسیاری از حضرت رضا علیه‌السلام سؤال کردند و خواستند و جواب شنیدند. در نجف، در کربلا، در مشهد مقدس – هم همینطور – کسی مادرش را به کول می‌گرفت و به حرم می‌برد. چیزهای عجیبی را می‌دید.

ملتفت باشید! معتقد باشید! شفا دادن الی ماشاءالله! به تحقق پیوسته. یکی از معاودین عراقی غده‌ای داشت و می‌بایستی مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت. خطرناک بود. از آقا امام‌رضا خواست او را شفا بدهد. شب حضرت معصومه علیهاالسلام را در خواب دید که به وی فرمود: «غده خوب می‌شود. احتیاج به عمل ندارد!» ارتباط خواهر و برادر را ببینید که از برادر خواسته خواهر جوابش را داده است.

همه زیارت‌نامه‌ها مورد تأیید هستند. زیارت جامعه کبیره را بخوانید. زیارت امین‌الله مهم است. قلب شما این زیارات را بخواند. با زبان قلب خود بخوانید. لازم نیست حوائج خود را در محضر امام علیه‌السلام بشمرید. حضرت‌علیه‌السلام می‌دانند! مبالغه در دعا‌ها نکنید! زیارت قلبی باشد. امام‌رضا علیه‌السلام به کسی فرمودند: «از بعضی گریه‌ها ناراحت هستم»!

کسی وارد حرم حضرت رضا علیه‌السلام شد، متوجه شد سیدی نورانی در جلوی او مشغول خواندن زیارت‌نامه است، نزدیک او شد و متوجه شد که ایشان اسامی معصومین – سلام‌الله علیهم – را یک به‌یک با سلام ذکر می‌فرمایند. هنگامی که به نام مبارک امام زمان ـ عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف- رسیدند سکوت کردند! آن کس متوجه شد که آن سید بزرگوار خود مولایمان امام زمان- سلام‌الله‌علیه و ارواحنا له الفداء- است.

در همین حرم حضرت رضا علیه‌السلام چه کراماتی مشاهده شده است. کسی در رویا دید که به حرم حضرت رضا(ع) مشرف شده و متوجه شد که گنبد حرم شکافته شد و حضرت عیسی و حضرت ‌مریم(س) از آنجا وارد حرم شدند. تختی گذاشتند و آن ۲بر آن نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.

روز بعد، آن کس در بیداری به حرم مشرف گردید. ناگهان متوجه شد حرم کاملا خلوت است! حضرت عیسی و حضرت مریم(س) از گنبد وارد حرم شدند و بر تختی نشستند و حضرت رضا(ع) را زیارت کردند. زیارت‌نامه می‌خواندند. همین زیارت‌نامه معمولی را می‌خواندند! پس از خواندن زیارت‌نامه از‌‌ همان بالای گنبد برگشتند. دوباره وضع عادی و قیل و قال شروع شده، حال آیا حضرت‌رضا علیه‌السلام وفات کرده است؟

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا