«خانه پدری» از «یک خانواده محترم» هم خطرناک‌تر است و باید توقیف شود

بصیر، اما در این میان مسعود فراستی یکی از چهره‌هایی بود که تندترین انتقادات را به آخرین فیلم کیانوش عیاری داشت. او زمان جشنواره و در یادداشتی با ضدایرانی خواندن این فیلم درباره «خانه پدری» نوشت:

«ریختن کلی آدم بدون شخصیت پردازی در خانه خوش آب و رنگ قدیمی و پیگیری سرهم بندی شده سرنوشت آنها در طول دهه ها. یک ایده نیم خطی تکان دهنده که می توانست نقدی آسیب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستی ارتجاعی و ضد انسانی، که تبدیل به فیلمی ضد ایرانی شده.»

فراستی اما پس از جشنواره و در یکی از کلاس‌هایش توضیحات مفصل‌تری درباره «خانه پدری» می‌دهد و آن را فیلمی ضدایرانی می‌داند که باید توقیف شود. او در این‌باره توضیح می‌دهد: «یه چیز دیگر پشت فیلم است که بدتر از همه‌ی این‌هاست و من نمی‌فهمم روشنفکران از چه چیزی خوششان می‌اید. این فییلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببینید می‌گوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطن‌فروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم.»

و با مقایسه «خانه پدری» با فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» ادامه می‌دهد: «این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از «یک خانواده محترم» هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعاب‌تر و خطرناک‌تری است. در «یک خانواده محترم» همه‌چیز رو بود و بنابراین خطرش از این فیلم کمتر بود.»

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا