ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

بصیر، بی تردید، یک گیمر خوب، گیمری به خوبی تجهیز شده محسوب می شود. شما بدون آن که به ابزار و تسلیحات مناسب مجهز شده باشید وارد میدان نبرد نمی شوید و این مساله برای خوره های بازی های رایانه ای نیز صدق می کند. برای یک گیمر حرفه ای نمایشگری با وضوح بالا، پردازنده مرکزی و کارت گرافیک قدرتمند و البته ماوسی با دقت بالا از نان شب هم واجت‌تر است.

 گزینش یک ماوس گیمینگ از اهمیت ویژه ای برای گیمرها برخوردار است زیرا به کمترین تاخیر در انتقال داده از دستگاه به رایانه نیاز دارند. همچنین، طراحی ظاهری ماوس گیمینگ و مناسب با نحوه گرفتن آن توسط گیمر یکی دیگر از عوامل کلیدی در گزینش نهایی این محصول است.

ماوس های گیمینگ به طور معمول از نظر نرم افزاری قابل سفارشی سازی هستند و می توان بر اساس نیازهای گیمر تغییراتی در آنها ایجاد کرد. ماوس های گیمینگ از حسگرهای بیشتر برای DPI (نقطه در هر اینچ) یا دقت ماوس بالاتر نسبت به ماوس های معمولی سود می برند که بدون خطا حرکات کاربر را ترجمه می کنند. اگر برای ارتقا تجربه بازی رایانه ای خود آماده هستید در ادامه برخی از بهترین ماوس های گیمینگ حال حاضر را معرفی می کنیم.

ماوس Corsair Vengeance M65

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

ماوس ونجنس M65 به یک دکمه اختصاصی برای علاقمندان به بازی های تک تیراندازی مجهز شده است. طراحی این ماوس به طور کامل طرفداران بازی های تیر اندازی اول شخص را مد نظر داشته است. میزان DPI تا ۸,۲۰۰ قابل افزایش است که حساسیت لازم برای سرعت عمل و هدف گیری دقیق را فراهم می کند.

ونجنس M65 از هسته آلومینیومی با پنل های پلاستیکی روی آن ساخته شده است. این ماوس از دکمه های قابل برنامه ریزی زیادی برخوردار نیست که می تواند گیمرهای علاقمند به سبک های RTS و MMO را ناامید کند. ونجنس M65 برچسب قیمت ۵۲ دلاری را یدک می کشد.

ماوس Mionix NAOS 7000

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

این ماوس از اندازه بزرگی سود می برد و برای گیمرهای که ماوس خود را با کل کف دست می گیرند گزینه ای ایده آل محسوب می شود. حسگر نوری (اپتیکال) این ماوس از مشکلات مربوط به شتاب که در ماوس های لیزری به واسطه فناوری اصلاح داخلی ایجاد می شوند، رنج نمی برد. سرعت ردیابی این ماوس ۵٫۴۵ میلی ثانیه و DPI آن تا ۷,۰۰۰ قابل تنظیم است. چرخ اسکرول یکی از نقاط ضعف این ماوس ۵۸ دلاری محسوب می شود.

ماوس Razer DeathAdder Chroma

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

ماوس های گیمینگ که از حسگر نوری استفاده می کنند به طور معمول DPI را پایین نگه می دارند زیرا به لطف نسبت حرکت ساده‌تر خود به گشتاور بالا برای انجام وظایف مشابه نیازی ندارند. اما ماوس ریزر دث‌ادر کروما این قاعده را نادیده گرفته و DPI ۱۰,۰۰۰ را ارائه می کند.

این ماوس از ارگونومی بالایی برخودار است و به خوبی در دست کاربر جای می گیرد. قسمت های لاستیکی کناره های ماوس از لیز خوردن دست جلوگیری می کنند. متاسفانه این ماوس فاقد حافظه داخلی است و ریزر یک سیستم مبتنی بر فضای ابری را ارائه می کند. از این رو، نرم افزار “ریزر سیناپس” را باید هر کجا که ماوس خود را می برید، نصب کنید. ریزر دث‌ادر کروما برچسب قیمت ۶۰ دلاری را یدک می کشد.

ماوس Zowie Gear EC1 Evo CL

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

این ماوس از بدنه نسبتا بلندی سود می برد و رویه لاستیکی آن مناسب افرادی است که بیشتر از انگشتان خود برای نگه داشتن ماوس استفاده می کنند. روی این ماوس ۵ دکمه قرار گرفته اند که در زمره مدل هایی با حداقل دکمه قرار می گیرد اما برای انجام دستورات ابتدایی به خوبی برنامه ریزی می شوند.

اوو سی‌ال یکی از معدود ماوس های گیمینگ است که به واقع از توانایی پلاگ اند پلی سود می برد و حتی با کروم بوک نیز قابل استفاده است. میزان DPI در سه حالت ۴۵۰، ۱,۱۵۰ و ۲,۳۰۰ قابل تنظیم است. این ماوس ۶۰ دلاری از حسگر نوری سود می برد و چراغ های LED آن قابل خاموش کردن نیستند.

ماوس Razer NAGA

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

ریزر ناگا دارای ۱۹ دکمه قابل برنامه ریزی است و از این رو برای علاقمندان بازی های سبک MMO گزینه ای ایده آل محسوب می شود. حسگر نوری این ماوس با DPI ۸,۲۰۰ تکمیل می شود و از این رو نسبت به واکنش سریع به دستورات کاربر اطمینان حاصل می شود. ریزر ناگا برچسب قیمت ۶۱ دلاری را یدک می کشد.

ماوس Cougar 700M

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

کوگار ۷۰۰M را می توان چاقوی سوئیسی دنیای ماوس های گیمینگ نامید زیرا به طور کامل قابل برنامه ریزی و سفارشی سازی است. کاربران مختلف می توانند اندازه این ماوس را متناسب با نوع گرفتن خود تنظیم کنند تا یک ماشین کشتار را در اختیار داشته باشند!

هشت دکمه قابل برنامه ریزی با یکی از ساده‌ترین و جامع‌ترین رابط های کاربری سفارشی سازی نسبت به هر ماوس گیمینگ دیگر انجام تغییرات نرم افزاری را همانند تغییرات سخت افزاری تسهیل می کنند. کوگار ۷۰۰M به پردازنده ۳۲بیت آرم و فضای ذخیره سازی ۵۱۲ کیلوبایت مجهز شده است. در این ماوس برای علاقمندان به تک تیراندازی یک دکمه اختصاصی اسنایپر تعبیه شده است. کوگار ۷۰۰M برچسب قیمت ۷۰ دلاری را یدک می کشد.

ماوس Logitech G502 Proteus Core

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

هر چه DPI ماوس بالاتر باشد با حرکت های کمتر می توانید بخش بیشتری از نمایشگر را پوشش دهید. اما ماوس گیمینگ لاجیتک G502 پروتئوس میزان DPI را وارد سطح جدیدی کرده و عدد ۱۲,۰۰۰ را ارائه می کند. با استفاده از این ماوس در بازی های تیراندازی نگرانی از بابت چرخش های ۳۶۰ درجه نداشته و یا در نقشه های بزرگ بازی های استراتژی می توانید در یک لحظه چندین مایل از میدان نبرد را پوشش دهید. البته میزان DPI این ماوس قابل تنظیم است تا نیازهای کاربران مختلف را پوشش دهد.

لاجیتک G502 پروتئوس برای گیمرهایی که ماوس را با پنجه می گیرند گزینه ای ایده آل است و تمامی دکمه ها به راحتی در دسترس آنها قرار دارد اما برای گیمرهایی که با کف دست ماوس را کنترل می کنند کار با دکمه ها کمی دشوار می شود. با استفاده از نرم افزار گیمینگ لاجیتک می توانید ماوس خود را برای کار روی سطوح مختلف از چوب تا شیشه کالیبره کنید و همواره از دقت بالای ماوس لذت خواهید برد. لاجیتک G502 پروتئوس برچسب قیمت ۷۲ دلاری را یدک می کشد.

ماوس Roccat Kone XTD Optical

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

نسخه ویژه ماوس XTD از حسگر نوری به جای نمونه های سنتی لیزری سود می برد. این ماوس به پردازنده ۳۲ بیت V2 آرمMCU و حافظه ذخیره سازی ۵۷۶ کیلوبایت مجهز شده است. دقت ۶,۴۰۰ DPI ممکن است کمتر از مدل های لیزری به نظر برسد اما به هیچ وجه با مشکلات شتاب مواجه نخواهید شد. اندازه و طراحی این ماوس آن را برای افرادی که از کف دست و پنجه استفاده می کنند ایده آل کرده است. ماوس XTD اپتیکال قیمت ۷۷ دلاری را یدک می کشد.

ماوس Steel Series Sensei Wireless

ماوس هایی برای خوره های بازی رایانه ای

ویژگی هایی در ماوس سنسی وجود دارند که می توانند نگرانی گیمرهای حرفه ای را موجب شوند. نخست، این ماوس بی سیم است. دوم، این ماوس به جای حسگر نوری از حسگر لیزری برخوردار است. این موارد به همراه برچسب قیمت قابل توجه ۱۲۳ دلاری می توانند ماوس سنسی را در رده دوم انتخاب برای گیمرها قرار دهد.

در این ماوس زمان انتقال داده روی یک میلی ثانیه با نرخ نمونه برداری ۱,۰۰۰ هرتز تنظیم شده است که بی تردید هر ماوس بی سیم دیگری را پشت سر می گذارد. اگر حالت سیم دار را ترجیح می دهید سنسی گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد تا بدون کوچکترین تاخیر حرکات خود را انجام دهید. دقت این ماوس تا ۸,۲۰۰ DPI قابل تنظیم است. سنسی دارای هشت دکمه قابل برنامه ریزی است. نرم افزار این ماوس شامل “موتور استیل سریز” می شود که استفاده از آن برای تغییر تنظیمات به دلخواه کاربر آسان است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا