ریشه‌های دل ما رشته‌ای از چادر توست

شهر مقدس قم در سالروز میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) یکپارچه غرق شور و شادی بود. خاکبوسان بیت کریمان دیشب آمده بودند تا هجرت بهارگونه و رسول مانند عمه سادات را تبریک و ذره ذره خاک حرمش را توتیای اهل نظر کنند. در ادامه این مطلب را به نقل از همشهری آنلاین بخوانید.

بانو! ریشه‌های دل ما رشته‌ای از چادر توست
بانو! همه آمده بودند، شهر قم در شب میلاد حال و هوای دیگری به خود گرفته بود، پیر و جوان، زن و مرد و ایرانی و غیر ایرانی همه بر گرد حرمش حلقه زدند و به قول شاعر «صداى قدسیان بشنو که مى‌آید به گوش جان/ که دردت را دوا اینجا، که رنجت را شفا اینجا».

آری بانو، همه جا سخن از تو بود و در این میان زنان و دختران بیشتر به خود می‌بالیدند چراکه تو از جنس لطیف و ظریف آن‌ها بودی و نامدار عرصه پاکدامنی، به خود بالیدیم و نازیدیم که روز میلاد تو منقش به روز دختر شد و دختران هم نامی دارند در این تاریخ هستی.

راستی که شما خواهر قرآن، دختر دین، مادر عصمت، سلاله یاسین، وارث شرف و دختِ موسیِ کاظم و تمام فاطمه‌ای، و چقدر زینب‌وار به قم آمده‌ای تا هیچ کجا بی‏‌چراغ نماند و دنیا دوباره برای خواهری، داستان حماسی دیدار برادری را بنویسد که پر از آیه‏‌های تماشاست، راستی چه زیباست هجرت زینب گونه‌ات برای دیدار با برادرت، امروز قم و مشهد با هم ملجاء و پناهگاه بزرگ مشتاقان و شیفتگان عصمتند.

و، اما تو کیستی‌ای بانو، حرمت نوید بهشت می‌دهد و تو خواهر شاه خراسانی، چقدر زیبا امام رضا (ع) فرمودند: من زار‌ها فله الجنة (کسى که حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند پاداش او بهشت است) و امام جواد (ع) فرمودند، من زار قبر عمتی بقم فله الجنهٔ (کسی که عمه‌ام را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است) و امام صادق (ع): کسى که آل حضرت را زیارت کند در حالى که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مى‌رود.

به راستی اینجا کدام سرزمین است که پاداش حضور در حرم بانویی کریم برابر با بهشت است. اینجا قم مقدس بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) است همانجایی که حضور در حرمش و زیارت خالصانه‌اش برابر با بهشت است. پایگاه شیعه، روحانیت، حوزه‌های علمیه و دارای مردمی ریشه‌دار در اعماق تاریخ.

یا فاطمه معصومه، زمین سال‌ها تشنه حضور بود و پناهگاه امنی را می‌جست تا در سایه لطف بخشش او بیارآمد، واژگان پاکی و طهارت نیز به دنبال مصداق بارزی می‌گشتند تا به فرهنگ امروز و هر روز تاریخ بیافزایند، به راستی تو کوثر نوری که شهر مقدس قم روشنی بخشیدی و عزت و اقتدار ما را افزون و بلکه صد چندان، چراکه بار‌ها شنیده‌ایم از بزرگان که ما هر چه داریم از حریم بانوی کرامت داریم.‌ای بانوی کریمان، تو آمدی و با حضور پر قدر تو روزگار تلخ گمنامی نامی دختران و زنان این مرز و بوم به سرآمد چراکه نامداری از سلاله طهارت و پاک دامنی پا به عرصه هستی گذاشته بود. آن زمان که زیور و زینت ارزش هر دختر و زنی بود و نام دختر برای خانواده برابر با ننگ بود و تو چه با معنا آغاز دیگری بودی بر واژه مقدس پاکدامنی و عصمت و مظلومیت زنان و دختران.

به راستی تو جهانی هستی، چرا که از وجود فیض بزرگت همه بانوان شیعه در سراسر جهان به تو و مادرت فاطمه می‌نازند و در حقیقت الگوی راستین شده‌ای برای کسانی که اهل بینش‌اند و دل در گرو حقیقت دارند.

درست است که در مدینه به دنیا آمدی، اما شهر شما حالا مأمن اهل بیت جدتان شده و خانه هر مؤمنی که به آفتاب ایمان دارد؛ حتی اگر در پشت ابر باشد،‌ای بانوی کریمان، آمدی تا شفیع این مردم باشی و سزاست که همه اهل ایمان، به سفارش شما مزه بهشت را بچشند و اینک گدایان قم چشم امید به درگاه ذریه زهرا دارند، خاکبوسان بیت کریمان، حاجیان حرم خواهر سلطان به امید شفاعت روز محشر، در حرمت گرد آمدند یکپارچه ندا می‌دهند «ریشه‌های دل ما رشته‌ای از چادر توست».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا