توطئه اسکان ۲ هزار یهودی در شمال عراق

بصیر، یک منبع محلی موصل خبر داد املاک اقلیت‌های آواره در استان نینوا در شمال عراق که تحت اشغال داعش است به قیمت‌های جذابی خریداری و به تاجران صهیونیست فروخته می‌شود تا زمینه اسکان ۲ هزار یهودی در شمال عراق فراهم شود.


یک منبع محلی در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد: شماری از صاحبان دفاتر املاک و مستغلات در مناطقی از شهر موصل و دیگر شهرهای استان نینوا اقدام به خرید املاک آوارگان این شهرها و بخصوص مسیحیان، ایزدی‌ها و دیگر اقلیت‌ها با قیمت‌های جذاب و به نفع تاجرانی می‌کنند که اسرائیلی هستند.

این منبع افزود: حدود ۲ هزار یهودی کرد در برهه اخیر به اقلیم کردستان عراق بازگشته‌اند تا در مناطقی خارج از این اقلیم در شمال عراق که آن را یهودی می‌شمرند سکونت گزینند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: خانه‌ها و دیگر املاک آوارگان مسیحی، ایزدی، شبکیه ای‌ها، ترکمان‌ها و یا دیگر اقلیت‌ها در موصل که در پی حمله داعش به دیگر استان‌ها پناه برده‌اند به ۲ برابر بهای اصلی خریداری می‌شوند و این در حالی است که به خاطر شرایط امنیتی و سیطره داعش قیمت املاک در نینوا به پایین ترین سطح خود رسیده است.

این منبع گفت: عمده فروش املاک و مستغلات مربوط به مناطقی است که یهود آن را میراث تاریخی خود برمی‌شمرد و در محدود بین قره قوش، تل اسقف، عقره و الحمدانیه است و این علاوه بر املاکی است که در داخل شهر موصل یا در حوزه استحفاظی اربیل در کردستان و الانبار تا جنوب نینوا به فروش می‌رسد.

گزارش های آمریکایی و منطقه ای طی چند سال اخیر هم از طرح اسرائیل برای افزایش حضورش در عراق و سیطره بر بخش‌هایی از عراق برای تحقق رویای «اسرائیل بزرگ» با حمایت آمریکا خبر داده اند.

مبنای این طرح اسکان یهودیان کرد در شهر موصل و استان نینوا در شمال عراق تحت پوشش سفرهای زیارتی و دینی از قبور قدیمی یهودیان بوده است.

یهودیان کرد از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، به خرید زمین‌هایی که آنها تحت تملک تاریخی قوم یهود می‌دانند، اقدام کردند.

اسرائیلی‌ها همچنین به مقبره‌های انبیاء از جمله «ناحوم»، «یونس» و «دانیال» یا آرامگاه‌های «عزرا»، «حزقیل» و سایر بزرگان یهود اهتمام ویژه‌ای دارند و رژیم صهیونیستی آنها را به چشم بخشی از اسرائیل همانند کرانه باختری و قدس می نگرد.

پس از حمله آمریکا به عراق هم تیم‌های مختلفی از موساد با کمک مزدوران خود و همکاری شبه‌نظامیان کرد، حملاتی را علیه کلدانی‌های عراقی در موصل، اربیل، الحمدانیة، تل أسقف، قره قوش، عقره و غیره انجام داده‌ و این حملات را به گردن القاعده انداختند تا آنها را با توسل به خشونت، به مهاجرت وادارند و منطقه را برای سیطره اسرائیل بر آن و پس گرفتن از ساکنان اصلیش که مسیحیان هستند، خالی کنند. زیرا آنها این زمین را یهودی و توراتی می‌دانند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا