انتقاد شدید کوچک زاده از میراث فرهنگی

بصیر، مهدی کوچک‌زاده درباره دفن پیکر پاک شهدای گمنام در میدان امیرچخماق یزد و مانع تراشی‌های سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: دفن پیکر پاک شهدا لزومی به بازی‌های دستگاه‌های دولتی ندارد.


وی ادامه داد: اگر میراث فرهنگی راست می‌گوید به اهمیت مدفن و تربت شهدا از زبان امام خمینی (ره) توجه کند که ایشان فرمودند: “این تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، دلدادگان و دار‌الشفاء آزادگان خواهد بود” و توجه به این سخن امام (ره) برای مقبره شهدا کافی است.

کوچک‌زاده بیان داشت: کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند قابل مقایسه با قهرمانان سایر کشورها نیستند و آنچه که موجب صدمه خوردن دشمن شده است درس‌هایی است که از مکتب شهیدان آموخته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که یاد و خاطره شهدا را از بین ببرند که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف نیز این است که مقبره شهیدان در مقابل چشمان مردم قرار نگیرد و پیکر آنها در جاهایی به دور از چشم مردم دفن شود.

کوچک‌زاده خاطر نشان کرد: اگر ما به سخن امام (ره) که تربت شهدا دار‌الشفاء آزادگان است اعتقاد داریم باید آرامگاه آنها را در بهترین نقطه شهر قرار دهیم. شهیدان هیچ نیازی به ما ندارند و در محضر خداوند روزی می‌‌خورند.

وی به بیانیه اخیر میراث فرهنگی درباره دفن شهدا اشاره کرد و گفت: مقررات میراث فرهنگی برای بناهای تاریخی مزخرفاتی است که سازمان‌های بین‌المللی درآورده‌اند.

کوچک‌زاده افزود: اینکه می‌گویند حال که شهدا را دفن کردیم مسئولیت عواقب آن با کسانی است که این اقدام را انجام داده‌اند باید گفت اگر کسانی که برای دفن شهدا بهانه‌هایی می‌تراشند نباشند کشور بهتر اداره می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: استناد به قوانین میراث فرهنگی برای دفن شهید حرف مفت است. مردم نیاز به درس گرفتن از شهدا دارند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا