وزیر دادگستری مطرح کرد

در پرونده بابک زنجانی موفق نبوده ایم/ برخورد جدی قوه قضائیه با فساد قضات

به گزارش بصیر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به فسادهای اقتصادی صورت گرفته در کشور، اظهار داشت: در بحث فساد پرونده های متعددی وجود دارد و همکاری دولت و قوه قضائیه نیز در این رابطه بسیار نزدیک، صمیمی و جدی است.

وی با بیان اینکه شناسایی های خوبی در این زمینه انجام شده، تصریح کرد: در پرونده هایی مثل بابک زنجانی برای جمع آوری اموال موفقیت زیادی نداشتیم، در زمینه پرونده بانکی که گردش مالی بزرگی بود سوء استفاده انجام شده کمتر از  ۷۰ میلیارد تومان بود اما گردش مالی بسیار بزرگی داشت.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در هر حال یک فساد بزرگی بوده و دولت مصمم است تا بستر مبارزه با فساد را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه باید در ادارات شفاف‌سازی شود، افزود: ما به دنبال گردش های آزاد اطلاعات هستیم، همچنین تمام قراردادهای دولتی را نیز افشا خواهیم کرد تا بستر فساد را کنترل کنیم.

پور محمدی اذعان داشت: یک خود کنترلی نیز در درون دولت فعال شده و کارگروه های سلامت اداری در تمام دستگاه های دولتی را فعال‌تر کردیم، تا یک ماه آینده نیز  آئین‌نامه‌ای را تدوین می کنیم که موجب تحول سلامت اداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و مطالبه مردم، همکاری قوا به خصوص قوه قضائیه و مجریه سعی  می کنیم تحریم را به فرصت تبدیل و ظرفیت سازی کنیم، از منابع و معادن مان نهایت استفاده را ببریم و اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند در کنار مبارزه جدی با فساد و ارتقاء سلامت اداری را برای آینده روشن تر ملت، توسعه اقتصادی، رونق کشور، افزایش رفاه و رضایت‌مندی مردم انجام دهیم.

تاسیس اداره تعزیرات در شهرهای مرزی

وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به شرایط جذب در وزارتخانه در سال ۹۴، اظهار داشت: جذب در وزارتخانه به صورت مختصر است، تعدادی از نیروهای ما رسمی نبودند و به عنوان خرید خدمت و قراردادی مشغول فعالیت شدند، همچنین در سازمان تعزیرات برای برخی از شهرستان ها به منظور سالم‌سازی فضای کسب و کار و کنترل بازار نیازمند به یک بازنگری بودیم.

پورمحمدی گفت: تغییرات جدی را در سازمان تعزیرات به وجود می آوریم، در نیروی انسانی تحول ایجاد می کنیم تا نسل جدید متخصص برای افزایش کارآیی و سلامت اداری جذب شوند، به دنبال تاسیس داره تعزیرات برای شهرستانهای مرزی نیز هستم تا بحث فساد در خرید و فروش مردم را کاهش دهیم و مدیریت کنیم.

برخورد جدی قوه قضائیه با فساد قضات

وی همچنین با اشاره به تخلفات قضات و مقابله با آنها، اذعان داشت: قوه قضائیه به طور جدی با این امر برخورد می کند، هر هفته چند تصمیم در اخراج، انفصال و یا تغییر وضعیت این افراد داریم،تدبیری در قوه قضائیه بوده که کمتر اعلام می کردیم اما با این قضات متخلف نیز برخورد می شود.

 

پورمحمدی در پایان گفت: عزم جدی مقابله با این موضوع وجود دارد و اگر مردم نیز در قضات تخلفی می بینند و شکایتی دارند می توانند شکایت‌شان را اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا