مسمومیت مرگبار در آسایشگاه پاکدشت

بصیر، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه یکشنبه سی ام آذر ماه مرکز اورژانس پاکدشت از مسمومیت غذایی تعدادی از معلولین در یک آسایشگاه نگهداری از معلولان در روستای جیتو مطلع شدند و بلافاصله نیروهای امدادی – درمانی عازم محل شدند.



وی ادامه داد: در این مرکز ۱۳۲ معلول نگهداری می شد که تعدادی از این معلولان به علت خوردن سوپ جو دچار مسمومیت گوارشی شده بودند که تا رسیدن نیروهای اورژانس سه نفر جان خود را از دست دادند و ۲۷ تن دیگر که علائم شدید گوارشی از جمله دل درد، دل پیچه و حالت تهوع داشتند به بیمارستان زعیم پاکدشت منتقل شدند که پس از اقدامات درمانی هر ۲۷ نفر مرخص شدند.

خالدی افزود: یک تن از مصدومان که پس از ترخیص از بیمارستان و انتقال به آسایشگاه دوباره علائم گوارشی مسمومیت وی عود کرده بود توسط تکنسینهای اورژانس پاکدشت به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد و هم اکنون نیز در این مرکز درمانی تحت مراقبتهای پزشکی است.

به گفتۀ این مقام مسئول در اورژانس این مسمومیت غذایی به علت خوردن سوپ جو بوده و گفتنی است پرسنل آسایشگاه نیز از همین غذا استفاده کرده‌اند اما به دلیل نامشخصی فقط معلولین دچار این مسمومیت شدند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطر نشان کرد: علت این مسمومیت پس از انجام آزمایشات دقیق اعلام خواهد شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا