AFC:نقش‌کلیدی خسرو برای قهرمانی‌ایران

بصیر، سایت AFC در مقاله ای به تمجید از خسرو حیدری پرداخته است. در این مقاله آمده است:بزرگ‌ترین جدال فوتبالی ایران و احتمالاً بزرگترین رقابت فوتبالی آسیا بین تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان است، دیداری که همیشه حاشیه‌های خاص خودش را داشته و خسرو حیدری هم تجربه بازی را در هر دو تیم دارد.

حیدری در دو مقطع در استقلال عضویت داشته اما در فصل ۱۱-۲۰۱۰ در نقل‌و‌انتقالات از این تیم جدا و به سپاهان ملحق شد و فصل خوبی را با این تیم سپری کرد. در همان فصل وی کمک شایانی به سپاهان برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر ایران کرد. با وجود موفقیتی که این مدافع ــ هافبک با اصفهانی‌ها داشت بلافاصله در فصل بعد به استقلال بازگشت، تیمی که هنوز هم در آن عضویت دارد.

خیلی زود حیدری به استقلال کمک کرد تا به قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی ایران برسد. او نه‌تنها مدافع راست مستحکمی است بلکه در کارهای هجومی تیم با حرکت در گوشه‌ زمین سلاحی خطرناک به شمار می‌رود. خسرو بازیکنی خطرناک در ارسال توپ از کناره‌هاست و همین ویژگی‌ها است که او را تبدیل به بازیکنی ارزشمند برای استقلال و تیم ملی ایران در کارهای دفاعی و تهاجمی کرده است.

حیدری که تاکنون بیش از ۵۰ بازی ملی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده هنوز هم یکی از باثبات‌ترین بازیکنان ایران پس از ثبت اولین بازی ملی‌اش در سال ۲۰۰۷، به حساب می‌آید. او تاکنون در مسابقات قهرمانی غرب آسیا، بازی‌های آسیایی، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی با پیراهن تیم ملی بازی کرده است.

با وجود اینکه تیم ایران در همان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ از گردونه رقابت‌‌ها حذف شد، حیدری و هم‌تیمی‌هایش نشان دادند که قادر به رقابت با بهترین تیم‌های دنیا هستند. با وجود بازیکنانی نظیر لیونل مسی و آنخل دی‌ماریا، تیم ملی ایران حملات خطرناک آرژانتین را خنثی کرد تا اینکه مسی در لحظات پایانی آلبی‌سلسته را به پیروزی یک بر صفر رساند.

پس از پایان رقابت‌های جام جهانی، تیم ملی تنها یک بازی دوستانه در رده ملی انجام داده که خسرو حیدری در برتری یک بر صفر ایران مقابل کره‌جنوبی، یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا ۹۰ دقیقه کامل بازی کرد.

اگر ایران موفق شود برای چهارمین بار به قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا که از ماه ژانویه ۲۰۱۵ در استرالیا شروع خواهد شد، برسد حیدری به‌طور حتم نقشی کلیدی در این راه ایفا خواهد کرد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا