افکار شهدا باید به جوانان معرفی شود

بصیر، آیین یادواره ۱۶شهید گرانقدر آرمیده در گلزار شهدای روستای چلندر نوشهر با حضور خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولین و مردم ولایتمدار این روستا در مسجد جامع برگزار شد.


** شهدا برای رضای خدا، خالصانه و به عشق امام حسین(ع) جنگیدند

یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به هشت سال جنگ نابرابر جمهوری اسلامی ایران در مقابل ۴۸ کشور دنیا اظهار ‏داشت: ملت ایران با سربلندی در برابر دشمنان ایستادگی کرد و اجازه نداد یک وجب از خاک میهن به دست بیگانگان بیافتد‎.‎

وی با بیان اینکه‎ ‎شهدا‎ ‎آگاهند و بر تمامی اعمال ما ناظرند، تصریح کرد: فداکاریها و جانفشانی‌های تمامی رزمندگان ما در جبهه ها ‏برای رضای خدا و به حکم ولایت بود‎.‎

سردار علی اکبر پاشا آمریکا، انگلیس و اسرائیل را به عنوان سه مثلث شوم دانست و خاطرنشان کرد: این کشورها برای مبارزه با ایران، ‏دست به دست هم دادند و تمامی تلاششان به رسمیت شناختن اسرائیل است‎.‎

وی با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که «ما انقلاب را به تمام جهان صادر می کنیم»، یادآورشد: این گفته امام(ره) سبب شد تا ‏فرزندان روح الله، سه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل را افشا کنند و چهره خبیث این کشورها را به تمام دنیا بشناسانند‎.‎

پاشا ادامه داد: قیامی که از ‏سال۱۳۴۲ شروع و تا ۲۲بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، انقلابی بود که جهان را دگرگون کرد.‏

وی با بیان اینکه شهیدان با ایثار و از خودگذشتگی موجب استحکام پایه‌های انقلاب شدند گفت: شهدا‎ ‎در راه خدا و در تابعیت از ‏ولایت جانفشانی کردند و خون خود را نثار این انقلاب کردند تا ما با آرامش زندگی کنیم‎.‎

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: جوانان ما به حکم امام وظایف تبلیغی و تشریحی اسلام را به جهان اسلام، بلکه غیر اسلام معرفی ‏کردند‎.‎

وی هدف از انقلاب اسلامی را دفاع از مستضعفین دانست و بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای ‏جهان بود، آنان نیز درطول این ۳۵ سال با تمام امکانات، نظامی، سیاسی، رسانه ای و تبلیغی در برابر انقلاب و نظام اسلامی ایستادند‎.‎

این یادگار هشت سال جنگ تحمیلی اذعان داشت: این حادثه بزرگ، معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد و حتی تمامی ‏تحلیلگران و شیعه شناسان غرب معتقدند که تنها راه مقابله با ایران نابودی و سرنگونی انقلاب اسلامی است‎.‎

وی با اشاره به اینکه شهدای ما برای رضای خدا، خالصانه و به عشق امام حسین(ع) جنگیدند، عنوان کرد: استقلال و امنیت امروز کشور ‏ما ثمره جانفشانی شهدای عزیز در طول عمر انقلاب است.‏

** گسترش قدرت ایران اسلامی در جهان به برکت خون شهدا 

رئیس شورای اسلامی روستای چلندر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به اینکه آنچه که امروز انجام می دهیم بخش کوچکی از دین ما به شهدا است، اظهار داشت: شهدا با از خودگذشتگی و با نثار جان خود ثابت کردند که پیرو راه امام حسین(ع) هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه شرعی ما است که پیرو راه شهیدان باشیم و با الگوگیری از آنان با تمامی وجود در مقابل تهدیدات و تحریم های دشمنان پیرو ولایت باشیم.

غلامرضا شیخ چلندری با بیان اینکه امنیت و افتخار امروز نظام ما مرهون خون شهدا است، خاطر نشان کرد: نمی توان نقش بی بدیل خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را فراموش کرده، زیرا آنان با صبوری و با اخلاص فرزندان خود را نثار این انقلاب کردند.

وی افزود : امروز جمهوری اسلامی نه تنها به قدرت برتر منطقه تبدیل شده بلکه به برکت خون شهدا قدرت ایران به تمامی جهان گسترش یافته است.

شیخ از حضور تمامی مسئولین شهرستان به ویژه دکتر قاسم احمدی(نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت)، فرماندار، امام جمعه و نیروهای نظامی و انتظامی که در این آیین شرکت کردند، قدردانی کرد.

** شهدا مایه عزت و سرافرازی کشور هستند

دهیار روستای چلندر با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از مهمترین اهداف برگزاری یادواره ها است، گفت: برگزاری یادواره های شهدا

وی با اشاره به اینکه شهیدان با ایثار و از خودگذشتگی موجب استحکام پایه‌های انقلاب شدند، تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا تجلیل از مقام کسانی است که با ایثارگری خود در هشت سال دفاع مقدس موجب بالندگی نظام و انقلاب شدند.

سید حسین موسوی شهدای روستای چلندر را شهدای عزتمند و سربلند برشمرد و بیان داشت: این شهدا از حریم و شرف کشور و نظام دفاع کردند و امروز مایه عزت و سرافرازی کشور شدند.

وی از اعضای ستاد برگزاری یادواره، اعضای شورای اسلامی روستا، فرمانده و بسیجیان پایگاه مقاومت شهید منتظری، هیات امنای مسجد جامع و اهالی شهیدپرور منطقه که هر سال در برگزاری یادواره همکاری لازم را دارند، قدردانی کرد.

** یاد و خاطره شهدا موجب رشد معنوی آحاد جامعه است

عضو شورای اسلامی روستای چلندر با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا یکی از بهترین کارهای فرهنگی در روستاها است، بیان کرد: برگزاری اینگونه یادواره ها در روستای چلندر موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سربلندی و اقتدار ایران اسلامی می شود.

وی برگزاری یادواره شهدا را سبب آشنایی نسل جوان با شخصیت و سیره شهدا دانست و افزود: یاد و خاطره شهدا موجب رشد معنوی آحاد جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

محمد حسین پاشا عنوان داشت: شهدای گرانقدر با اطاعت از فرامین رهبری و بصیرت برای حفظ عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.

** باید افکار و عقاید شهدا را با برنامه ریزی مناسب به نسل جوان معرفی کرد

عضو شورای اسلامی روستای چلندر با اشاره به از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: توجه و عشق به ائمه اطهار(ع) در تار و پود وجود رزمندگان وجود داشت و آنان در آن دوران با وجود این که کم سن و سال بودند حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی برگزاری یادواره شهدا را در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه موثر دانست و خاطر نشان کرد: افکار و عقاید شهدای انقلاب باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به نسل جوان که آینده‌دار این مملکت هستند، معرفی شوند.

مهدی رضوانی با اشاره به این که رمز بقای انقلاب اسلامی پیروی از ولایت فقیه است، ادامه داد: نباید لحظه ای از خط ولایت خارج شد بلکه باید همواره پیرو ولی فقیه و پشتیبان آن باشیم.

** شهدا در راه اهداف مقدس اسلام جانفشانی کردند

فرمانده پایگاه مقاومت شهید منتظری مسجد جامع روستای چلندر با بیان اینکه شهدا با الگوگیری از رفتار امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، صداقت و شهامت آموختند، گفت: آنان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام با جانفشانی جان گرانقدرشان را تقدیم انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون تبلیغات سوئی از طرف دشمنان به امام، اسلام و ملت ایران صورت گرفته است، تصریح کرد: باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل تبلیغات دشمن زنده نگه داشت و اگر در مقابل تبلیغات بیگانگان، تبلیغات حق طلبانه و صادقانه نباشد، تحمل این عرصه عظیم و خطرناک است.

شکرالله اسلامی به مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ اشاره و بیان داشت: علت سلب اطمینان مردم ایران علیه قدرت های جهانی، دروغ گویی و یاوه سرایی بنگاه های دروغ پراکنی جهان علیه ایران است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا