ویژه 9 دی/ 11/ مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران در گفت‌و‌گو تفصیلی با بصیرنیوز

فتنه ۸۸ مذاکره‌کنندگان ۱+۵ را از میز مذاکره دور کرد / تولد و زایش دولت ها بعد از فتنه ۸۸ مدیون حماسه ۹ دی است

به گزارش بصیر، شکرالله رضازاده شرمه در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به حوادث فتنه سال ۸۸ و حماسه ۹ دی، اظهار داشت: برخی از افراد قواعد بازی را نمی دانستند، با غرور خود کار را به جایی رساندند که نظام آسیب دید.

وی با بیان اینکه نقش خواص اثرگذاری بیشتری داشته است، تصریح کرد: برخی خواص می توانستند با اعلام مواضعی شفاف فضا را تلطیف کنند، با وجود اینکه این خواص در راس نظام بودند و می دانستند تقلبی در کار نیست آتش بیار معرکه شدند.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری فصل الخطاب است، اذعان داشت: کسانی که تا روز قبل از انتخابات در ستادهای متفاوت در فعایت بودند قابل احترام‌اند اما بعد از اعلام نتایج و آغاز آن داستان های ننگین دیگر نظام برای آنها احترامی قائل نیست.

وی افزود: درست است که شروع ماجرا در اثر نادانی و غرور عناصر داخلی بوده است اما ادامه این حوادث در خارج از کشور مدیریت می شد،حمله به پایگاه های بسیج و بی حرمتی به بانوان نشان می دهد که فضا در دست مناعدان قرار گرفت.

DSCN7134

  

خطبه های رهبری پیام بزرگی برای سران فتنه داشت

رضازاده با اشاره به اینکه خطبه های تاریخی رهبری در آن زمان پیام بزرگی برای سران فتنه داشت، گفت: جمعیت طرفدار موسوی با این خطبه رهبری به بیش از نصف کاهش پیدا کرد، مردم و عوام این موضوع را درک کردند اما خواص پیام روشن رهبر را نفهمیدند.

وی ادامه داد: عده ای چون آیت الله مهدوی کنی در آن جایگاه و عظمت عمارگونه به میدان آمدند و به دفاع از ولایت پرداختند، برخی نیز دو پهلو بودند، اینها در تاریخ محفوظ می ماند، یکی از آتش بیاران معرکه رئیس دولت موسوم به اصلاحات بوده است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی یادش رفته بود که در تهران علیه ارکان نظام فریاد می زدند، چرا سکوت کردند، با گفتار خود آتش معرکه را زیاد کردید.

رضازاده با تاکید بر اینکه در گفته این افراد صداقت وجود ندارد، یادآور شد: برخی از این خواص هنوز هم حرف‌های غیرقابل اعتماد می زنند و برخی از آنها فتنه را نپذیرفته اند.

همواره در معرض فتنه هستیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر ۹ دی یک اتفاق است پس عاشورا نیز یک حادثه بود، گفت: ۹ دی در واقع، تکرار عاشورا بود، اگر می گوئیم فتنه یعنی ما همواره در معرض آن قرار داریم یعنی عاشورا همیشه تکرار می شود و باید مراقب باشیم، در واقع در علل و بررسی به وجود آمدن عاشورا، موجب تکرار نشدن آن می شود.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با اشاره به اینکه مسئولان به جای این حرف ها نوکری مردم را بکنند، گفت: عبدالله بن زبیر که خدمات فراوانی کرد اما در نهایت در برابر امام زمان خود قرار گرفت، عده ای به دلیل دوست داشتن فرزندانشان و همچنین تحریکات آنان کارهای بد زیادی کردند و هنوز هم بر آنها اصرار دارند.

رضازاده در ادامه با اشاره به اینکه بین اصلاح طلبان و فتنه گران قطعا تفاوت وجود دارد، اذعان داشت:  چه بسیاری از افراد اصلاح‌طلب بودند که موضع درستی را اتخاذ کردند اما متاسفانه بخش اعظمی از آنها عین فتنه، بانی اصلی آن و آتش بیار معرکه بودند.

سران امروزی اصلاحات عین فتنه هستند

DSCN7133

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: سران امروزی اصلاحات عین فتنه هستند، چرا که موضع شفاف نمی گیرند، البته به آنها هم نمی شود سران اصلاحات گفت، چرا که شایستگی قرار گرفتند در صدر مجموعه را ندارند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان واقعی باید مرز خود را با فتنه گران مشخص کنند، جرم سران فتنه غیرقابل انکار است اما نظام با آنها با عطوفت برخورد کرد، حبس و حصر خانگی کمترین مجازات آنها بوده است، اگر حصر نبود مجازات های بسیار سنگین‌تری برای آنها به وجود می آمد و این لطف نظام بود چرا که اگر محاکمه کنند قطعا به حکمی می رسند که بسیار اسفناک است.

رضازاده در ادامه اظهار داشت: جنایت های این افراد در حوزه های مختلف بسیار زیاد بود، آسیب های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و به خصوص ایجاد مشکلات فراوان در امنیت ملی را به وجود آوردند.

فتنه ۸۸ مذاکره کنندگان ۱+۵ را از میز مذاکره دور کرد

وی افزود: همین مذاکره‌کنندگان موسوم به ۱+۵ در قبل از انتخابات ۸۸ حاضر بودند تا امتیازهای زیادی را به جمهوری اسلامی ایران دهند اما ایجاد این فتنه بزرگ آنها را از میز مذاکره دور کرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه ما نمی گوئیم تحریم ها وجود نداشت، تحریم ها از ابتدای انقلاب بود اما عامل اصلی تحریم ها همین فتنه گران بودند، گفت:  آنهایی که امروز می گویند تحریم ها باید شکسته شوند، همان هایی بودند که موجب تشدید این تحریم ها شدند.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران، اذعان داشت: برخی ها بحث ۹ دی را شخصی می کنند، این حماسه نشان دهنده حامیان اصلی نظام هم در جریان اصلاح‌طلب و هم در بین اصولگرایان بود.

DSCN7140

۹ دی متعلق به آحاد ملت است

وی افزود: ۹ دی متعلق به آحاد ملت است و مرز خاصی ندارد، تجمع ۹ دی کاملا خودجوش و بدون هیچ فراخوانی صورت پذیرفت.

رضازاده با ابراز تاسف از اینکه دولت در برنامه ریزی برای گرامی‌داشت ۹ دی کوتاهی کرده است، تصریح کرد:دولت به وسیله این روز می توانست فضای جدیدی در کشور ایجاد کند.

وی یادآور شد: دولتی که می خواهد مشکلات مردم را حل کند نباید از آنهایی که در ۹ دی حمایت و تبعیت خود را نشان دادند فاصله بگیرد و این جای تاسف دارد، آنها باید پیشتاز بودند و برای این روز برنامه ریزی می کردند.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه تولد و زایش دولت ها بعد از فتنه ۸۸ مدیون حماسه ۹ دی است، خاطرنشان کرد: آنها در بحث فتنه مشروعیت انتخابات را زیر سوال بردند، اگر این انتخابات مشروعیت خود را از دست می داد تمامی انتخابات بعد از آن نیز می توانست مورد شائبه تقلب قرار بگیرد و زیر سوال برود، اما ۹ دی به تمامی دولت های جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بخشید.

رضازاده در پایان با اشاره به اینکه ۹دی یک فرصت جدید و متغلق به نظام است، گفت:  متاسفانه برخی خواص دور رهبری را خالی و بسیار بد عمل کردند و رهبری را تنها گذاشتند و این هم لکه ننگی در پرونده آنها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا