پوتین تعطیلات سال نو وزیران را لغو کرد

بصیر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک خطابه تلویزیونی به وزرای کابینه‌اش گفت که نباید به مدت ۱۲ روز تعطیلات کریسمس از کار دور بمانند آن هم در زمانی که روسیه با بحران ناشی از اعمال تحریم‌های غرب مواجه شده و ارزش روبل، پول رایج روسیه و نفت کاهش یافته است.


در چند هفته گذشه ارزش روبل به زیر ۵۰ درصد سقوط کرده و نفت هم از هر بشکه ۱۰۰ دلار در اوایل ۲۰۱۴ به زیر ۶۰ دلار رسیده است.

پوتین نیز در تلاشی برای حفظ اوضاع اقتصادی روسیه در مقابل این تحریم‌ها دولت را مقصر اشتباهات به وجود آمده دانست و از تمام وزرای کابینه خواست تا بدون اتلاف وقت و سپری کردن ۱۲ روز تعطیلات کریسمس به حل مشکل به وجود آمده در اوضاع اقتصادی کشور بپردازد.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: این برهه سخت نه تنها به خاطر تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌ها بلکه در پی اشتباهات دولت روسیه در طول چندین سال رخ داده اما دولت می‌تواند از عهده این برهه دشوار هم برآید.

هفته گذشته ذخایر طلا و ارز روسیه با ۷ / ۱۵ میلیارد دلار سقوط از ۵۱۰ میلیارد دلار در سال جاری میلادی به ۴۰۰ میلیارد دلار رسید. همچنین به گفته معاون اقتصادی پوتین، نرخ تورم ۴ / ۱۰ درصد است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وزیر اقتصاد روسیه نیز اعلام کرد با توجه به سقوط ارزش روبل در سه هفته متوالی احتمال بحران پول رایج کشور نیز وجود دارد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا