سقوط ارزش پول روسیه و قطع عرضه لپ تاپ‌های چینی و تایوانی در این کشور

بصیر، شرکت‌های بزرگ تولید کننده لپ تاپ مانند ایسوس، ایسر، ام اس آی و لنوو عرضه لپ‌ تاپ‌های خود را در بازار روسیه متوقف کردند که علت این امر سقوط سریع ارزش واحد پول روسیه اعلام شده است.



به گزارش ایتنا از رایورز از Digitimes کشور روسیه یکی از عجیب‌ترین دوران را در تاریخ خود سپری می‌کند زیرا ارزش پول این کشور به صورت نجومی رو به کاهش است.
در این میان شرکت‌های فناوری اطلاعات نیز با تردید به بازار این کشور می‌نگرند و حتی تولید کنندگان لپ‌ تاپ در کشورهایی مانند چین و تایوان برای جلوگیری از ضرردهی در این بازار نامساعد تصمیم به قطع عرضه محصولات خود در این کشور گرفته‌اند.

این بحران موجب شده است که شرکت‌های عرضه کننده لپ تاپ در روسیه برای تعیین قیمت محصولات خود دچار دردسر شوند و حتی در یک روز با توجه به تغییرات قیمت ارز در روسیه، امکان ضرردهی بسیار سنگین برای این شرکت‌ها وجود خواهد داشت زیرا نمی‌توان محصولات را با چند بار تغییر قیمت در یک روز عرضه کرد.



در این میان شرکت‌های بزرگی مانند ایسوس، ایسر، ام اس آی، لنوو و گیگابایت نیز عرضه محصولات خود در این کشور را متوقف ساخته‌اند تا از این نوع ضرردهی جلوگیری کنند.

برای آگاهی از میزان تغییرات در بهای پول روسیه کافی است بدانید که یکی از تجار مشهور این کشور که بیشتر به علت فعالیت‌های خود در زمینه فوتبال مشهور است یعنی رومن آبراموویچ، تنها در طول چند ساعت، با کاهش رقمی بیشتر از یکصد میلیون دلار در دارایی‌های خود مواجه شد!

ممکن است این اقدام شرکت‌های یاد شده توسط شرکت‌های دیگر نیز دنبال شود و به این ترتیب شاهد مهاجرت شرکت‌های متعددی از بازار روسیه باشیم که مسلما برای این کشور دردسر آفرین خواهد شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا