امروز : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳
تاریخ : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ - ۲۰:۵۷ ذخیره فایل ارسال به دوستان

حوادث فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی تحلیل و بررسی شد/ لینک دانلود

بصیر، نشست کارشناسی «تحلیل و بررسی حوادث فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی» شب گذشته با حضور کارشناسان سیاسی در دفتر پایگاه خبری بصیر برگزار شد. در این نشست که با اجرای ابوالقاسم فرجی فعال رسانه ای برگزار شد، حجت‌الاسلام غلامرضا آقاجانی کارشناس سیاسی و شکرالله رضازاده شرمه مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران پیرامون محورهای مختلف […]

IMAG1464

بصیر، نشست کارشناسی «تحلیل و بررسی حوادث فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی» شب گذشته با حضور کارشناسان سیاسی در دفتر پایگاه خبری بصیر برگزار شد.

در این نشست که با اجرای ابوالقاسم فرجی فعال رسانه ای برگزار شد، حجت‌الاسلام غلامرضا آقاجانی کارشناس سیاسی و شکرالله رضازاده شرمه مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران پیرامون محورهای مختلف این موضوع به بحث نشستند که در ادامه تقدیم می شود:

* با توجه به شرایطی که امروز برای این سران فتنه ایجاد شد و مردم نیز فهم و بصیرتشان در حد بالایی است، مطمئنا اگر حکم واقعی برای آنها از سوی قوه قضائیه ایجاد نشود سران فتنه در این جامعه با شرایطی که مردم ما دارند راهی جزء خودکشی برای آنها نمانده است

مجری: ابتدا سلام و احوالپرسی داشته باشید و اگر در مقدمه بحث صحبتی دارید بفرمائید.

حجت الاسلام آقاجانی: سلام و ادب و احترام خدمت شما بزرگوار و میهمان محترم‌تان و همچنین همه بینندگان و شنوندگان محترم، انشالله بتوانیم در فرصتی که داریم ابعاد مختلف حماسه ۹ دی و فتنه ای که در سال ۸۸ ایجاد شد نکاتی عرض کنیم و عبرتی بیاموزیم و جا دارد ۹ دی را خدمت همه عزیزان تبریک عرض کنیم.

مجری: مولا علی (ع) فرمودند من چشم فتنه را در می آوردم یعنی افرادی که بیعت‌شکنی می‌کنند باید در میدان عمل با آنها برخورد شود، آیا کسانی که تا سرحد براندازی نظام پیش رفته اند را می توان با رافت اسلامی برخورد کرد؟

آقاجانی: ابتدا نکته ای عرض کنم و بعد از آن پاسخ شما را بدهم، در جریان انقلاب اسلامی هر ۱۰ سال یک فتنه و یا شبه فتنه داریم، فتنه همیشه بد نیست، با به عبارتی صفر تا ۱۰۰ آن بد نیست، هر جایی که فتنه هست، دو حقیقت دیگر در انقلاب ما و در کنار فتنه وجود داشت، بعد از فتنه بحث بصیرت است و بعد از آن بحث حماسه وجود دارد و این کمتر در دنیای امروز اتفاق می افتد مگر اینکه آن ملت و جامعه تاریخ خوبی در زمینه فتنه ها داشته باشد.

فتنه در لغت به معنای آزمایش و امتحان است، اما یک معنای اختصاصی در انتخابات ۸۸ نسبت به فتنه می کنم و آن اینکه فتنه ۸۸ گرد و خاک خواص برای ابراز وجود به خاطر تکبر و غرور بوده است و فتنه را در آن سال باید چنین معنا کرد.

آنچه که از خیرات فتنه به دست آمد بصیرت بود، بصیرت هم در فتنه ۸۸ به آن معنا است که قدرت تشخیص دینی که حقیقتا دین نقش نخست و اساسی را داشت، در واقع حماسه ۹ دی زائیده بصیرت و قدرت تشخیص دینی بود، حماسه هم در فتنه ۸۸ به این معنا بود که دل خوبان آن اجتماع به خاطر خود، قوم و کشورش نتپید، بلکه مردمی که در حماسه ۹ دی شرکت کردند برای خداو انسانیت تپید، حماسه ۹ دی در حقیقت دعوت انسان های عالم به حقیقت توحید که وحدت‌آفرین است و حمایت از ولی‌فقیه که برکات زیادی می تواند داشته باشد، این که رافت اسلامی شامل حال این آقایان شده است و امیرالمومنین نیز دستور داد اگر انسان بتواند در فتنه ها قدرتمند عمل کند، این باور را داریم که نظام اسلامی و سران فتنه همین قدر که محصور هستند در واقع به آنها لطف شده است وگرنه اگر واقعا طبق قواعد جامعه بشری با این ها برخورد می شد باید شدیدتر از از درآوردن چشم فتنه عمل می کردیم، الانم که با این شرایط نفس می کشند و زندگی می کنند در واقع رافت اسلامی است.

آن جمله ای که امیرالمومنین فرمود چشم فتنه را در بیاورید، به یاد نکته ای از حضرت امام(ره) افتادم که فرمود(صدام راهی جزءخودکشی نداشت)، با توجه به شرایطی که امروز برای این سران فتنه ایجاد شد و مردم نیز فهم و بصیرتشان در حد بالایی است، مطمئنا اگر حکم واقعی برای آنها از سوی قوه قضائیه ایجاد نشود سران فتنه در این جامعه با شرایطی که مردم ما دارند راهی جزء خودکشی برای آنها نمانده است.

*شاید کسانی که در میدان فتنه قرار گرفتند و بازی خوردند، از ابتدا شاید چنین قصدی نداشتند، هر چه که به جلوتر می رویم، دشت آشکار نه پنهان، سازمان های بنام جاسوسی دنیا را می بینیم، سیا، موصاد، انتل جنت سرویس و برخی از کشورهای عربی را می بینید

مجری: آقای رضازاده سلام و احوالپرسی با بینندگان و شنوندگان عزیز داشته باشید و مقدمات را آغاز کنید تا در خدمت شما باشیم:

رضازاده: خدمت همه مخاطبان عزیز سلام عرض می کنم، امیدوارم برنامه خوبی شود و دریچه جدیدی از بصیرت را در پیش روی حاضران قرار دهد.

مجری: آیا فتنه ۸۸ زائیده وقایع انتخابات بود یا اینکه جریان فکری خاصی آن را به وجود آرود؟

رضازاده: اگر بخواهیم فتنه ۸۸ را بررسی کنیم به نظر می رسد که باید یک نگاه گذرا بر برخی از حرکات پیش از انتخابات داشت، من فتنه ۸۸ یا حوادث بعد از انتخابات را دعوای خاص دو نفر نمی دانم، بر خلاف کسانی که مدعی هستند، این مشاجره بین احمدی‌نژاد و موسوی بود، بنده اصلا این را قبول ندارم، بلکه معتقدم آمده بودند تا با نظام تسویه حساب کنند، هدف نابودی و براندازی نظام بود، کسانی که امروز این موضوع را مطرح می کنند می گویند قصد براندازی نظام را نداشتیم، نه خیر، اتفاقا اگر آن روز را به طور دقیق بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که دقیقا هدف آنها براندازی نظام بود، حوادث انتخابات پیش زمینه هایی داشت، من به برخی از رویدادهای قبل از انتخابات نگاه می کنم، به این نتیجه می رسم که دیگران در پی مدیریت برخی از انتخابات بود، داستان معروفی که بعد ها رسانه ای شد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که مسئولیت مذاکرات ۱+۵ را از طرف مقابل را به عهده داشت، قبل از انتخابات دیداری با آقای جلیلی مسئول هیئت مذاکره کننده ایرانی داشت، ادعا می کند که حاضریم توافق نهایی را انجام دهیم، حتی شرایط را که تا دیروز ایران اصرار می کرد، آنها نمی پذیرفتند هم در نهایت مورد قبول قرار دادند، آنها به دنبال این بودند که با دولت ۱۷ میلیون آرائی این قرارداد را ببندن، همه نشانه ها حکایت از این داشت که در انتخابات سال ۸۸ محمود احمدی‌نژاد پیروز است، تحلیل جریان اصلاح‌طلب نیز همین بود، ارزیابی آنها از فضای حاکم این بود، قطعا آرا بیش از ۲۰ میلیون بود، حتی بالاتر از عددی که رئیس جمهور دولت هشتم در انتخابات سال ۸۰ کسب کرده بود، لذا می خواست اگر اروپائیان قرارداد ببندند با چنین دولتی باشد، یعنی از آرای بیشتر و پشتوانه مردمی بالاتر برخوردار باشند، همین کسانی که امروز اصرار دارند ما در قرارداد به نتیجه برسیم، وقتی که نتایج انتخابات اعلام می شود و طرف ایرانی می گوید که ما آماده مذاکره هستیم پاسخی که هیئت اروپایی می دهد این است، شما ابتدا اجازه بدهید وضعیت داخلی خودتان را مشخص کنید، بعد ما می گوئیم که چه شود.

شاید کسانی که در میدان فتنه قرار گرفتند و بازی خوردند، از ابتدا شاید چنین قصدی نداشتند، هر چه که به جلوتر می رویم، دشت آشکار نه پنهان، سازمان های بنام جاسوسی دنیا را می بینیم، سیا، موصاد، انتل جنت سرویس و برخی از کشورهای عربی را می بینید و این سوال اساسی است که کسانی که خود را خبره علم سیاست می دانستند و زمانی مدعی فهمیدن بودند، ما می فهیم چه اتفاقی افتاد و تحلیل ما درست است، چطور چیزی که قابل تحصیل و دیدن بود را نفهمیدند، آنها باید این پاسخ را بدهند که چطور این اعمال را ندیدند؟ مدیریت فتنه در ادامه کاملا در اختیار خارج کشور قرار گرفت و فتنه‌گران هم بازیگر این میدان شدند که بعضا هم صحنه گردان بودند.

*مردم این جامعه آمادگی محاکمه سران فتنه را دارند و از آن استقبال می کنند، چون در اتفاقات بعد از انتخابات و بعد از ۹ دی این نگاه حاکم شد که اگر چیزی پس پرده وجود داشت و در مباحث و مناظرات متعدد مطرح شد، چقدر خوب است که ما خود سران فتنه بشنویم که آیا آنها در تعریف دشمنان قرار دارند یا خیر، اگر فتنه را نمی پسندند محکوم کنند و بگویند ما اشتباه کردیم، بگویند غلط کردیم

مجری: چرا قوه قضائیه نسبت به عملکرد سران فتنه نظیر موسوی، کروبی، خاتمی و حامیانی نظیر فرزندان هاشمی و علی مطهری و برخی سیاسیون اقدام جدی و قاطعانه انجام نمی دهد؟

IMAG1454

آقاجانی: سران فتنه از قبل می خواستند وارد این جریان شوند، در حقیقت این‌طور است که انسان کردار، رفتار و منش او وابستگی به اندیشه و باورش دارد، مگر می شود در ابتدا باوری در آنها ایجاد شود، نه، بخشی در خارج از کشور مدیریت شد، در این شکی نیست، اما بخش اعظمی را سران فتنه مدیریت کردند، قصدشان همین بود که چیز جدیدی از نظام تعریف شود، کاری که در گذشته نتوانسته بودند انجام دهند، مگر می شود چنین شخصی که چنین شخصی که در بین عده ای طرفدار و جایگاه دارد جریانی را مدیریت کنند و همه چیز را زیر پا بگذارند، اینها دیگر به همین راحتی نمی توانند در جامعه حضور پیدا کنند، پس اینها یقینا از اندیشه ای ایجاد شده بود و می دانستند می خواهند وارد چه فضایی شوند، به این موضوع نمی اندیشیدند که مردم ما از آگاهی بالایی برخوردار هستند.

اما در مورد سوال شما باید ببینیم قاطعانه یعنی چه؟ اگر قاطعانه به این معنا است که مصلحت را کنار بگذارند، و حکم را فقط اجرایی کنند، این قاطعانه نیست، درست است قوه قضائیه باید مجری حقوق و مدافع از ملت باشد، اما این قوه به عنوان یکی از ارکان نظام، در چنین جریانی باید بسیار دقیق مدیریت کند، همیشه حکم کار را پیش نمی برد، باید دید در چه زمان و مکانی جریان محاکمه ایجاد می شود، اینکه این افراد را محاکمه نکنند پسندیده نیست،باید این فتنه که درس عبرتی برای مردم جامعه است، باید زمانی این حکم صادر شود که به طور علنی مورد محاکمه قرار بگیرند و به سوال های اذهان مردم پاسخ بگویند، امروز شاید فضا هنوز مهیا نشده است که مسئولان قوه قضائیه تصمیمی نمی گیرند، مردم این جامعه آمادگی محاکمه سران فتنه را دارند و از آن استقبال می کنند، چون در اتفاقات بعد از انتخابات و بعد از ۹ دی این نگاه حاکم شد که اگر چیزی پس پرده وجود داشت و در مباحث و مناظرات متعدد مطرح شد، چقدر خوب است که ما خود سران فتنه بشنویم که آیا آنها در تعریف دشمنان قرار دارند یا خیر، اگر فتنه را نمی پسندند محکوم کنند و بگویند ما اشتباه کردیم، بگویند غلط کردیم، آن وقت مردم خود قضاوت می کنند.

*دغدغه دشمن این بود که کسی در انتخابات حضور پیدا نکند، همه شبکه ها را بررسی کنید، شبکه های ماهواره ای تلاش شان بر این بود، اما زمانی که مردم در این انتخابات شرکت کردند، آنوقت رمز آشوب ها تقلب در انتخابات می شود، این سخنان را چه کسانی بر سر زبان ها انداختند؟ از خارج به آنها گفته شد و فتنه گران مبلغ آن بودند

مجری: اگر بخواهیم مقصران اصلی فتنه ۸۸ را تبیین کنیم، چه کسانی در دایره مقصرین قرار دارند و به نظر شما نقش آقای خاتمی و فرزندان هاشمی در فتنه ۸۸ چه بود؟

IMAG1456

رضازاده: در سوال قبلی عرض شد برخی از خواص به دنبال تسویه حساب بودند، باید سوابق آنها را بررسی کنیم، بخشی از ریشه های ۸۸ را می توانیمدر وقایع ۱۰ سال گذشته در ۱۸ تیر ۷۸ و در حادثه معروف به کوی دانشگاه جستجو کرد، در حادثه ۸۸ نقش خواص غیر مدیر بسیار پررنگ بود، اما در داستان کوی دانشگاه نقش برخی از مدیران که تبدیل به خواص غیرمدیر در سال ۸۸ شدند آسیب را به وجود آوردند، بخشی از صحنه گردان های اصلی ماجرا همین اشخاص بودند، اینها در یک فضایی مدیریت شدند و این هم مبتنی بر فرموده های رهبری است که عده ای از دوستان ما بازی خوردند، به عنوان مثال کمیته صیانت از آراء را چه کسی تشکیل داد، شخصی که قبلا سفیر ایران در سوریه بود، در یک ترور جانباز می شود و بعد ها در دولت موسوی و هاشمی مسئول می شود و در دولت خاتمی نقش کلیدی ایفا می کند، چنین شخصی مسئول کمیته صیانت از آراء می شود؟ کمیته صیانت از آراء را بار نخست چه کسانی پیشنهاد دادند؟ پیشنهاد این کمیته از جانب چه کسی بود؟ پیام تشکیل کمیته صیانت از آراء این است که یعنی شما نگاه تردید آمیز به مجریان دارید، این خوش می تواند مقدمه باشد، دشمن مدیریت کرد، دغدغه دشمن این بود که کسی در انتخابات حضور پیدا نکند، همه شبکه ها را بررسی کنید، شبکه های ماهواره ای تلاش شان بر این بود، اما زمانی که مردم در این انتخابات شرکت کردند، آنوقت رمز آشوب ها تقلب در انتخابات می شود، این سخنان را چه کسانی بر سر زبان ها انداختند؟ از خارج به آنها گفته شد و فتنه گران مبلغ آن بودند.

اشخاصی که شما نام بردید دون شان جلسه است که نامشام را ببرم، بعضی ها بی سعادتی بسیاری نصیبشان شد، آنها بیایند و به صراحت بگویند که ما اشتباه کردیم، حرکات الان نیز در راستای فتنه است، اما شرایط ۹۳، مانند ۸۸ نیست، قالب آن فرق کرده است، محتوا یکی است، اشخاص نقش اساسی داشتند، بررسی نقش اشخاص در فتنه ۸۸ و شناسایی آنها می تواند ما را از فتنه های بعدی دور کند.

*خواص افراد زیادی اند که جمعیت میلیونی ۹ دی را تشکیل دادند و افرادی که مدعی خاص بودن تبدیل به عوام شدند و این افتخاری است که در دنیا کمتر شاهد آن هستیم

مجری: چرا از ۹ دی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نام می برند؟

IMAG1464

آقاجانی: مردم در ۹ دی ماه نیمه گم شده خود را که در طول ۱۴۰۰ سال با چه ذلت ها به دست آورده بودند پیدا کردند،  و نشان دادند عامل پیشرفت در این جامعه وحدت است، گذر از این فتنه های بزرگ و اتفاقات زیادی که در این جامعه داشته و داریم، وجود مقدس ولایت فقیه است، زمانی که در مورد ۹ دی فکر می کنم، شاداب می شوم، شاید یکی از عوامل آن این باشد که ۹ دی مردم نسبت به حقیقت ولایت فقیه، فهم خود را نشان دادند، مردم ما در طول انقلاب و در طی این سی و چند سال، فهم و شعور خود را به رخ کشیدند، در طول تاریخ همیشه خواص افراد محدود بودند اما در جامعه ما و در اتفاقاتی که روی داد نشان دادیم که جای خواص و عوام عوض شده است.

خواص افراد زیادی اند که جمعیت میلیونی ۹ دی را تشکیل دادند و افرادی که مدعی خاص بودن تبدیل به عوام شدند و این افتخاری است که در دنیا کمتر شاهد آن هستیم، ای کاش شرایط طوری می شد که در مراکز علمی ما این موضوع ها به صورت پایان‌نامه و مباحثی از این قبیل، باب جدیدی در جریان سیاسی جامعه، مدیریت و مباحث اجتماعی آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

*آقایان فتنه را باید خط قرمز خود بدانند اما نمی دانند، مثلا ضرورت معرفی شخصی که در دانشگاه تهران در حین سخنرانی تاکید می کند که شما کلاس ها را تعطیل کنید، به صراحت هم نام می آورد، اگر چشم خود را ببندیم و در حالت خوشبینانه بگوئیم ایشان را گروهی فرستاد تا جمعیت را آرام کند، خب اینکه معنایش آرامش نیست، این آقا روی آتش بنزین ریخت

مجری: چرا مقام عظمای ولایت در سال ۹۲ پس از ۴ سال، همچنان در توصیه به مجلس فتنه را به عنوان خط قرمز، معرفی می کند؟

IMAG1462

رضازاده: تاریخ تکرار شدنی است، مگر اینکه بصیرت کافی داشته باشید، مگر اینکه نخواهید دوباره تکرار شود، عاشورا نیز تکرا می شود، زمانی عاشورا تکرار نمی شود که شما از آن درس و عبرت بگیرید، بدانید این اتفاق می افتد، باید بپذیریم با توجه به اینکه نظام دیدگاهی کاملا ظلم‌ستیزانه دارد، همیشه در معرض فتنه است، بازیگران فتنه هم می توانند خارج از کشور باشند، بعضا از کسانی باشند که روزگاری شما آنها را یار نام می دانستید، آنها را خواص می نامیدید، اینکه رهبری همواره به فتنه تاکید می کند و آن را خط قرمز می داند نشانگر این است که همیشه در معرض فتنه هستیم، باید بپذیریم اگر بصیرت مان در مورد فتنه افزایش پیدا نکند مجددا گرفتار فتنه خواهیم شد، فتنه چیز عجیب و غریبی نیست، رفتار برخی از آقایان نیز فتنه انگیزانه است، تاکید حضرت آقا معنای دیگری هم دارد، برخی از کسانی که مدیر انتخاب می کنند، فتنه را خط قرمز خود نمی دانند و این زنگ خطر است، آقایان فتنه را باید خط قرمز خود بدانند اما نمی دانند، مثلا ضرورت معرفی شخصی که در دانشگاه تهران در حین سخنرانی تاکید می کند که شما کلاس ها را تعطیل کنید، به صراحت هم نام می آورد، اگر چشم خود را ببندیم و در حالت خوشبینانه بگوئیم ایشان را گروهی فرستاد تا جمعیت را آرام کند، خب اینکه معنایش آرامش نیست، این آقا روی آتش بنزین ریخت، وقتی که در انتخاب مدیر این ها را رعایت نکنند پیام معنای توصیه رهبری به مجلس این است، که شما باید اینجا ترمز بزنید، البته ما از مجلس هم تشکر می کنیم، اما این پیام هم برای مجلس نهم داریم که نباید به همان موضع گیری هایش در زمان رای اعتماد اکتفا کند، بخشی را باید در نظارت دقت کند، شاید برخی ها در رفتار مدیریتی خود همان مواضع را تعقیب کنند، مجلس باید هوشیار و بیدار باشد، نباید نگاه انتخاباتی به موضوعات داشته باشند.

*ملاک معیار مردم در حمایت از مدیران، ولایت است که اگر در این مسیر باشید موفقید در غیر این صورت برای ما اینکه جز انسانی هستید و در امتحان مردود شدید چیز دیگری نیست، ما به راحتی شما را کنار می گذاریم، حتی اگر اشتباه بکنیم و شما رنگ عوض کنید ما در مقابل شما می ایستیم

مجری: یکی از مهم‌ترین مشخصه های حماسه ۹ دی تبلور بصیرت مردم همیشه در صحنه بود، این حضور چه پیام های داخلی و خارجی داشت؟

آقاجانی: مانند حماسه ۹ دی امروز در دنیا اتفاق نمی افتد، چون حماسه ۹ دی زائیده بصیرت دینی است، ملت های دین دار با اندیشه های سبز علوی می توانند چنین حماسه ای ایجاد کنند، پیام خیلی روشنی به داخل داد، به آقایانی که دستی در جریانات دارند، چه اهل فتنه بودند و چه نبودند، ملاک معیار مردم در حمایت از مدیران، ولایت است که اگر در این مسیر باشید موفقید در غیر این صورت برای ما اینکه جز انسانی هستید و در امتحان مردود شدید چیز دیگری نیست، ما به راحتی شما را کنار می گذاریم، حتی اگر اشتباه بکنیم و شما رنگ عوض کنید ما در مقابل شما می ایستیم.

این نکته را مدیران باید بدانند که نگاه ما مردم به آنها به حقیقت گم شده ۱۴۰۰ سال گذشته است، ما این نعمت را به دست آوردیم و به راحتی هم از دست نمی دهیم، همانطوریکه در مقابل دنیا برای حفظ ولایت فقیه ایستادیم، در جنگ ۸ ساله و در پیروزی انقلاب اسلامی تمامی دنیا مقابل ما ایستادند اما حقیقت ولایت فقیه را نگه داشتیم، مدیران باید بدانند که اگر کمترین زاویه ای نسبت به این حقیقت پیدا کنند ما نسبت به آنها بیشتر زاویه می گیریم.

پیام این حماسه نسبت به دنیای خارج از کشور این است که شما هم بدانید ما فردی را داریم زودتر از شما آنچه در ذهنتان خطور می کند متوجه می شود، فردی را داریم که در امتداد نورانی بودن ائمه و ولایت، علم تشخیص کسانی که بخواهند ما را در منجلاب گرفتار کنند تشخیص آن گرد و خاک ها را دارد و تا به امروز ولایت فقیه بود که ما را نجات داد.

حماسه ۹ دی ابتدا تا انتها و از صفر تا ۱۰۰ آن به خاطر ولایت فقیه بود و مطمئنم اگر همین مردم با عبرت از تاریخ همینطور پشتیبانی کنند انقلاب ما به جهان امروز تسلط پیدا می کند و به انقلاب حضرت ولیعصر(عج) متصل می شود.

*چرا برخی عاشورا را برنمی تابند، آیا فکر می کنند که دریای اقیانوس را یک نجاست آلوده می کند؟ کسانی که می خواهند ۹ دی را زیر سوال ببرند، همان هایی هستند که ۹ دی بساط آنها را از بین برد و تکلیف آنها را با انقلاب روشن کرد، کسانی که هم ادعا می کردند منصوب به امام هستند و یا نخست وزیر امام بودند

مجری: چرا اصلاح طلبان و اعضای حزب منحله مشارکت و ضدانقلاب ها و مغرضین به نظام داخلی و خارجی تلاش می کنند حماسه ۹ دی از اذهان مردم پاک شود؟

رضازاده: پاسخ به این سوال روشن است، این حماسه بازار خیلی ها را کساد کرده است، تصور آنها از عامه مردم این بود که حامی آنها هستند، مردم از آنها طرفداری می کنند، اما ۹ دی نشان داد که مردم چارچوبی دارند و هر کس هم در آن قرار نگیرد برایشان مهم نیست، به نظرم ۹ دی از آن جهت مورد غضب آقایان است که پیام بسیار شفاف بود، پیام روشن مردمی داشت، وقتی این پیام روشن مردمی در دفاع از انقلاب باشد تعارف را کنار می گذارند.در ۹ دی فراخوانی داده نشد، تبلیغاتی هم نشده بود، حادثه عاشورا ۶ دی ۸۸ اتفاق افتاد و مردم در ۹ دی در کشور و در دیار علویان در ۸ دی به خیابان ها آمدند، چرا برخی عاشورا را برنمی تابند، آیا فکر می کنند که دریای اقیانوس را یک نجاست آلوده می کند؟ کسانی که می خواهند ۹ دی را زیر سوال ببرند، همان هایی هستند که ۹ دی بساط آنها را از بین برد و تکلیف آنها را با انقلاب روشن کرد، کسانی که هم ادعا می کردند منصوب به امام هستند و یا نخست وزیر امام بودند، مردم تعارف ندارند، آن کسی که به امام انتصاب خونی دارد مسیر را اشتباه برود مردم واکنش نشان می دهند، در خرداد سال ۸۹ و داستانی که اتفاق افتاد، آقایان باید بر روی این موضوع ها تامل کنند، چند وقت پیش سیدعلی خمینی به یکی از شهرهای مازندران آمد و چه استقبالی باشکوه از او به عمل آوردند، چرا مردم راجع به دیگری که منصوب به امام بود، برخورد دیگری داشتند؟مردم همان مردم اند و ولایت را دوست دارند و رابطه و آرمان امام را در نظر می گیرند، اصلا جای تعجب نیست که این افراد ۹ دی را نادیده بگیرند، آدم هایی که دلشان در خارج از کشور است و از آمریکا ابرقدرتی در ذهن خود ساختند، قطعا آنها ۹ دی را نمی پذیرند، ۹ دی حماسه ای بود که حیات مجددی به نظام و انقلاب داد.

نوع فتنه های در آنجا قرار گرفتن دولشکر کنار یکدیگر بود و مردم هم تجربه ای در تاریخ خود نداشتند، وجه تمایز این دو فتنه این است که مردم آن زمان روشنگران قهاری نداشتند و کمتر عبرت تاریخی که امروز ما در اختیار خود داریم آنها داشتند و ما هم اگر امروز اتفاقی بیافتد با نگاه به تاریخ به راحتی می توانیم نقشه راه را بیابیم

مجری: اگر بخواهیم فتنه جنگ صفین و جنگ امام حسن مجتبی با معاویه را در کنار فتنه ۸۸ ارزیابی کنیم، چه عاملی را می توان به عنوان عامل تمایز آنها معرفی کرد؟

آقاجانی: جنگ صفین یک فتنه داخلی بود و آنجا هم مدیران جامعه دتسی بر قضا داشتند، البته نبردهایی که حضرت علی(ع) در طی ۴ سال، حکومت داشت، جمل، صفین و خوارج، مدیران و خواص در این فتنهای داخلی دست داشتند.

نوع فتنه های در آنجا قرار گرفتن دولشکر کنار یکدیگر بود و مردم هم تجربه ای در تاریخ خود نداشتند، وجه تمایز این دو فتنه این است که مردم آن زمان روشنگران قهاری نداشتند و کمتر عبرت تاریخی که امروز ما در اختیار خود داریم آنها داشتند و ما هم اگر امروز اتفاقی بیافتد با نگاه به تاریخ به راحتی می توانیم نقشه راه را بیابیم.

 لینک دانلود

http://uplod.ir/23qcbvz9903t/01.flv.htm

 

 

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

gorban-1

news