افزایش تعداد معاملات مسکن در آذر

بصیر، حسام عقبایی با بیان اینکه خوشبختانه همانگونه که پیش‌بینی می‌شد وضعیت معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن، سیر افزایشی داشت، گفت: این موضوع نشانگر تحقق پیش بینی‌ها در راستای افزایش حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی است.

وی با بیان اینکه به رغم افزایش حجم معاملات مسکن در تهران، قیمت افزایش محسوسی نداشته است، بیان کرد: می‌توان گفت هم اکنون بازار مسکن در وضعیت ثبات قیمت به سر می برد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه در آذرماه ۹۳، معادل ۱۴ هزار و ۴۱۸ مبایعه‌نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در تهران تنظیم شده است، افزود: این میزان در آبان سال ۹۳، برابر با ۱۲ هزار و ۲۳۴ مورد و در مدت مشابه سال قبل يعني در آذر ماه سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۴۰ فقره بوده است.

عقبایی افزود: بنابراین تعداد معاملات خرید و فروش مسکن علاوه بر اینکه در آذرماه امسال نسبت به یک ماه قبل نزديك به ۱۸ درصد افزایش داشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز به همين ميزان رشد كرده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در آذرماه ۹۳، در شهر تهران، ۱۴ هزار و ۵۹ قرارداد اجاره تنظیم شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۶۵۹ مورد و در آبان ۹۳ برابر ۱۲ هزار و ۹۵۶ مورد بوده است، گفت: به این ترتیب، تعداد قراردادهای اجاره در آذرماه امسال نیز نسبت به دو دوره زمانی یک ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته، در تهران افزایش داشته است.

رئيس اتحاديه صنف مشاوران املاك تهران با اشاره به افزایش رقم کل حجم معاملات مسکن انجام شده در آذرماه ۹۳ نسبت به آبان امسال و مدت مشابه سال قبل، در شهر تهران گفت: تعداد کل قراردادهای مسکن اعم از مبایعه نامه، اجاره نامه، پیش فروش، صلح و هبه، اجاره به شرط تملیک، سرقفلی و غیره در آذرماه امسال، معادل با ۲۹ هزار و ۷۸۱ مورد بوده است.

عقبایی تصریح کرد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار و ۵۰۱ قرارداد و در آبان ماه امسال، ۲۶ هزار و ۴۰۵ قرارداد بوده است. بنابراين همسو با افزايش معاملات خريد در آخرين ماه پاييز، ساير معاملات مسكن نيز با رشد مواجه شده است.

وی تصریح کرد: با این وجود، تعداد کل معاملات مسکن در کشور در مقایسه با تعداد کل قراردادهای مسکن در تهران، در آذرماه ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل، به طور نسبی کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه در آذرماه ۹۳، مجموعا ۱۴۴ هزار و ۹۳۴ قرارداد در كل كشور تنظیم شده است، گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۱۴۸ هزار و ۱۱۵ مورد و در آبان ۹۳، برابر با ۱۳۴ هزار و ۲۴۸ قرارداد بوده است.

عقبائی افزود: قفل شدن معاملات پیش فروش به دلیل عدم امکان اجرایی شدن قانون پیش فروش و ضوابط آن به اضافه کاهش طبیعی حجم معاملات در ایام محرم دو دلیل عمده این کاهش محسوب می شود.

وی ادامه داد: در آذرماه ۹۳، مجموعا ۸۹ هزار و ۴۹۴ مبایعه نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در کشور تنظیم شده است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل، ۸۸ هزار و ۸۲۴ قرارداد و در آبان ماه امسال، ۸۱ هزار و ۹۱۷ مورد بوده است. همچنین، در آذرماه ۹۳ در کل کشور، ۴۹ هزار و ۸۹ فقره اجاره نامه تنظیم شده است. این تعداد در مدت مشابه سال قبل، ۵۱ هزار و ۴۳۰ مورد و در آبان ماه امسال، ۴۶ هزار و ۳۸۰ مورد بوده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا