سخنانی که بوی پاسخ می دهد

فرجی: مراسم شهادت امام حسن مجتبی(ع) در فریدونکنار غریبانه نبود

به گزارش بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، ضمن تشکر از نصایح امام جمعه، برای تنویر افکار عمومی و توجه بیشتر مسئولان به هیئات مذهبی، اظهار داشت: هیئت ها در شهرستان فریدونکنار همچون نگینی می درخشند.

وی تصریح کرد: در طول سال هیئت های مذهبی با حمایت مردمی در مناسبت های ملی، مذهبی و در شهادت ها و ولادت ها، با برپایی مجالس، بار فرهنگی شهر را به دوش می کشند.

عضو شورای هئیت مذهبی فریدونکنار، افزود: ادارات و نهادهای فرهنگی مرتبط کمترین حمایت های مادی و معنوی را از هیئات دارند و تنها کمک شورای شهر و شهرداری در یکسال گذشته به هیئت های مذهبی ۴ میلیون تومان بود که این مبلغ نیمی از هزینه یک دهه هیئتی در شهرستان است که این کمک نیز در پیام شورا بیان شد.

فرجی از عدم حضور مسئولان در هیئت های مذهبی گلایه کرد و گفت: هیئت ها در ولادت ها ایستگاه های صلواتی برگزار می کنند و مجالس متفاوتی می گیرند و در ایام فاطمیه، محرم و صفر مراسم می گیرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار ادامه داد: در تمامی ایران اسلامی شهرداری در فضاسازی و امور فرهنگی حضوری پررنگ دارد اما در فریدونکنار این هیئات هستند که آبروی شهر را حفظ می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما انتقادات امام‌جمعه را به روی چشم می گذاریم اما آیا تنها هیئت های مذهبی متولی کار فرهنکی هستند، نهادهای دیگر که بودجه فرهنگی دارند چقدر از هیئات حمایت کردند.

فرجی با اشاره به اینکه هیئت ها بازوی مساجد هستند، تصریح کرد: متاسفانه معمولا هیئاتامنا کمترین همکاری را با این تشکل های دینی دارند.

باسابقه‌ترین عضو شواری هیئات مذهبی استان مازندران با باراز گلایه از کسانی که در مواقع انتخابات از هیئات استفاده ابزاری می کنند، گفت:  پس از پایان نتیجه انتخاباتهمه چیز را به فراموشی می سپرند.

وی یادآور شد: حمایتی که برخی از دستگاه ها از یک تیم ورزشی می کنند بسیار بیشتر از ۱۵۰ هیئت فعال مذهبی در شهرستان است.

فرجی خاطرنشان کرد: محرم سال جاری در چندین نقطه از بازار توسط اصناف «حلیم و شله‌زرد» پخته و در بین مردم تقسیم شد که نشان از حضور همیشگی مردم این شهرستان به ویژه بازار در مراسم مذهبی دارد.

این فعال مذهبی در پایان با بیان اینکه مجالس امام حسن مجتبی(ع) آن‌چنان هم غریبانه نبود، اظهار داشت: ۴ هیئت شهرستان در این ایام مراسم گرفتند که در هیئت امام حسن مجتبی(ع) به مدت ۶ شب مجلس عزا برپا شد و در روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) نیز چندین هیئت مذهبی اقدام به برپایی ایستگاه های صلواتی و برپایی مراسم عزا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا